Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miltä sinusta tuntuu, jos hoitotäti pusuttelee lastasi?

Miltä sinusta tuntuu, jos hän keksii lapsellesi lempinimiä, jotka eivät ole mitenkään liittyväisiä hänen oikeaan nimeensä?

Oletko tietoinen, että jotkut hoitajat pitävät toisia perheitä "suosikkeinaan" ja kohtelevat lapsia sen mukaisesti!

Kommentit (10)

Toivon tietysti että hän osoittaa sitä tasapuolisesti myös muille hoitolapsilleen eikä minun ole mikään yksittäinen lellikki. Varmasti jokainen ihminen ammattiin katsomatta pitää toisista lapsista enemmän kuin toisista, mutta ammattikasvattajan pitää kyllä pystyä luomaan ainakin illuusio tasapuolisuudesta.

Lainaus:

että tyttäreni tuntuu aivan hänen lapsen lapseltaan. Harmi kun jouduimme vaihtamaan muuton takia hoitopaikkaa..

Mullakin on ollut lapsi joka oli ihan kuin kummilapseni. Täydellinen kopio. Hoitolapsena hän oli täysin tasaveroinen muiden kanssa, käytöksessäni ja ajatuksissani.

6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mielestäni se on osoitus siitä, että hoitajat tosissaa tykkää lapsesta. Tottakai hoitajillakin on omat lempparinsa, ihmisiähän hekin vain ovat. Ja varmaan myös äidin käytös vaikuttaa;)

Täytyy sanoa että kun hoitaja nappasi pojan pienen hoitotauon jälkeen syliin ja leperteli omaksi kulta-rakkaaksi niin mulla oli kyllä vaan vaikeuksia pitää pokkaa. Poika kyllä tykkäsi ja siitä vaan.

Lainaus:

Miltä sinusta tuntuu, jos hoitotäti pusuttelee lastasi?

Miltä sinusta tuntuu, jos hän keksii lapsellesi lempinimiä, jotka eivät ole mitenkään liittyväisiä hänen oikeaan nimeensä?

Oletko tietoinen, että jotkut hoitajat pitävät toisia perheitä "suosikkeinaan" ja kohtelevat lapsia sen mukaisesti!

tietyissä rajoissa ok. Lempinimet, en tykkäisi, mutta en sanoisi mitään. Suosikkilapset, ainahan on niitä joiden kanssa "synkkaa" ja niiden kanssa joiden ei niin, mutta jos aikuinen ihminen, koulutettu hoitaja, antaa sen näkyä työssään niin se on huipputörkeää ja ammattitaidottomuutta. En ole tietoinen, mutta jos olisin niin puuttuisin asiaan välittömästi!

-äiti ja hoitaja (jolla ei ole koskaan ollut ongelmia lasten tasapuolisessa kohtelussa)

Ja vielä suoraan suulle. Tiedän, että oma poikani on yksi niiden suosikeista. Onneksi se ei pidä siitä, että sitä pussataan. Niin ja harvoi kuulen sitä kutsuttavan omalla nimellä. Tosin saman nimisiä taitaa olla kolme muutakin päiväkodissa.

Toinen lapsista on jo kolmatta vuotta samassa, pienessä päiväkodissa ja hoitajat on lapselle ja meille aikuisillekin jo tosi tuttuja. Silti mun mielestä kuulosta oudolta... Ehkä, jos lapsi olisi alle kaksivuotiaasta ollut jonkun omahoidossa (omahoitaja-systeemi) voisi varmaan syntyä vuosien varrella noin rakkaudentäyteinen suhde. Mun äitini on ainut minun ja mieheni lisäksi, joka pusuttelee lapsiamme ja sanoo omaksi kullakseen. Edes toiset lasten isovanhemmat eivät noin tee. Ei sillä, että siinä nyt olisi jotain pahaa. En minä kyllä itsekään pusuttele toisten lapsia.. No, olen ammatiltani opettaja ja tunnen kyllä kiintymystä pitkään tuntemiini oppilaisiin. Että kaipa lastenhoitajakin voi todella kiintyä pusutteluasteelle asti hoidokkeihinsa..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat