Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos on syöpä molemmissa rinnoissa ja levinnyt imusolmukkeisiin, mutta ei levinny muualle, onko tilanne vielä pelastettavissa?? Vai onko se tosi huono uutinen?

Kommentit (8)

rauhoittelehan äitiäsi, tätisi saa nyt kaiken mahdollisen hoidon ja rintasyöpä pystytään nykyään usein parantamaan täysin. osaisitko sanoa tautiluokitusta, se kertoisi paljon? ja onko toisen rinnan kasvainkin vain toisen kasvaimen etäpesäke, vai erillinen kasvain?

mahdollisuuksia on kyllä parantua täysin, mutta ei noista syövistä koskaan voi tietää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ainakin paljon huonompi tilanne olisi, jos se olisi levinnyt muuallekin! kuvittelisin, että se on hoidettavissa... mutta eihän syövästä koskaan tiedä, miten se käyttäytyy, lähteekö leviämään, uusiutuuko jne...

Se vaikuttaa ennusteeseen. www cancer fi sivuilla on ihan hyvää inffoa. Minun tuttavani selvisi rintasyövästä. Syöpää löytyi 2 imusolmukkeesta ja hän sai sytostaatteja muistaakseni 6 kertaa. Tästä on nyt 4 vuotta ainakaan toistaiseksi syöpä ei ole uusinut vaan hän elää ihan normaalia terveen naisen elämää.

Paikalliset imusolmukkeet voidaan nimittäin - toisin kuin vaikka maksan etäpesäkkeet - poistaa (puhutaan esim. kainaloevakuaatiosta). Taudilla on siis kohtuullisen hyvät mahdollisuudet parantua kokonaan liitännäishoitojen avulla. Rintasyöpään sairastuneista suurin osa parantuu - en olisi niin huolissani kuin äitisi nyt ilmeisesti on :)

t. lääkäri

Mun äiti selvisi, mutta se ei ollut levinnyt imusolmukkeisiin ja oli vaan toisessa rinnassa. Tänä päivänä monet selviävät, mutta toi imusolmukkeisiin levinneisyys kuulostaa mun korvissa aika pahalta.

Ja lopuksi en ole terveydenhoitoalan ammattilainen.

ja uusiutunut, ellen väärin muista 3-4 kertaa. Viimeksi jouluna loppui taas yksi hoito, ja se tepsi. Uskoisin, että selviät tästä hyvin. Ole valoisalla ja positiivisella mielellä kaikesta pelosta ja paineista ja stressistä huolimatta. Syö mahdollisimman terveellisesti (googleta netistä syöpäsairaiden ruokailuohjeet), yritä levätä ja liikkua mahdollisuuksien mukaan. Jaksamista ja voimia sinulle.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat