Vierailija

Eräänä arkiaamuna kaverilta (hyvä sellainen, muttei kuitenkaan sydänystävä) tuli tekstari, jossa pyysi minua kotiinsa samana iltana, oli järjestänyt jotkin tupperin tyyliset istujaiset. Ajattelin, että kiva olisi käydä, mutta vastausta en ehtinyt laittaa, ennen seuraavaa tekstaria samalta kaverilta:" Niin, sori että kutsu tulee näin samana päivänä vasta, mutta kun niin monelle kutsutulle on tullut esteitä, että meitä tulee olemaan tosi vähän" . Tuli kyllä paha mieli, varavieraaksi olisin sitten kelvannut. En mennyt.

Kommentit (15)

Riippuu ehkä kuitenkin tilanteesta. Minut on joskus myös kutsuttu varakaveriksi ja kyllä se vähän loukkaa, siitä huolimatta että olen itse joissain tilanteissa tehnyt samaa (esim tekee mieli mennä jonkin ystävän luo kylään ja ensimmäiselle ei sovi, niin soitan seuraavalle, en kylläkään sano ikinä tässä tilanteessa että kun sille " Annalle" ei nyt käynyt nii soitin sinulle, koska tiedän sen loukkaavan vaikka ei olisi tarkoitus). Mutta ikävämpi tilanne on mielestäni juuri tuollainen että monia on kutsuttu ja itse ei kuulu kuin varasijalle.

Oiskohan sille pitänyt maksaa potut pottuina tähän tyyliin:

" kiitos kutsusta. Olen kuitenkin suunnitellut siivoavani komeroita. Jos nyt jostakin syystä en sitä voi tehdä, enkä millään keksi YHTÄÄN mitään tekemistä ja televisiokin menee rikki, niin ehkä saatan vaivautua kutsuillesi. terv. varavieras Maija Meikäläinen"

No joo, ei pidä alentua samalle tasolle. Mutta ilman muuta minäkin olisin jättänyt menemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

helposti. Mun mielestä toi oli ajattelematonta ehkä, mutten mä paria minuuttia myöhemmin edes muistaisi moista. Onko teillä oikeasti niin vähän oikeata tekemistä, että kerkeättä jokaista ihmisten sanavalintaa ja pientäkin sössimistä miettimään noin huolella. Ystävät on ystäviä, kaverit on kavereita ja sukulaiset sukulaisia. Opetelkaa itse suoremmiksi ja puhukaa näistä asioista suoraan. Ymmärrän, että jollekin anopille ei tule ehkä aina sanottua (kun on luonnollisesti eri sukupolvea jne) suoraan, mutta opetelkaa käsittelemään nämä loukkaantumiset niiden ihmisten kanssa, joita tilanteet koskee. Kuulostaa tyhmältä, että täällä nimettömänä sääliä kerjäätte. Kaikenlisäksi puhdistaa ilmaa ja marttyyrius karisee, se on meinaan paha tauti.

Ap:n kaverihan tuli vahingossa paljastaneensa suhtautumisensa ap:hen. Että ei ole niin tärkeä kaveri, kun ei viitsitä kutsua kutsuille kuin hätätilassa, muiden peruessa tulonsa.

Ja olisin varmaan mennyt kutsuille, jos se muuten olisi sopinut. Sen verran harvoin kukaan kutsuu minnekään, että minua ei olisi yhtään haitannut olla " varavieras" .

kamusi on ajatellut, että sua ei moiset turhat kutsut kiinnosta, ja viestissään antaa sen ymmärtääkin, mutta pahoitellen pyytää että voisitkohan silti tulla. Mä ymmärtäisin sen noin, jos kaverisi olettaa että et ole tupper-fani.

Mä en vaan pysty olemaan noin yksioikoinen. Luulen, että kaveri on luonteeltaan todella rehellinen. Ei ehkä ensin ollut ajatellut, että sinä olisit kiinnostunut tuppereista ja kutsui ketä sattui (multa luonnistuisi juuri sellainen ajattelu). Sitten, kun ihmiset peruivat saattoi ajatella, että mitäs jos ap:ta kuitenkin kiinnostaisi. Minä ainakin kutsuisin joillekin tuppereille lähinnä niitä joita kehtaisin (musta se on rahastusta eikä mikään suuri kunnia tulla kutsutuksi). Sitten halusi olla rehellinen ja pahoitella, että kutsui vasta nyt. En mä tiedä, ehkä mun itsetunto on toisinaan turhankin hyvä, mutta mun mielestä ihmisistä tykkääminen ei ole aina siitä kiinni, miten usein ollaan yhteydessä tai kutsunko joka asiaan aina samat ihmiset.....mun mielestä ei kannata pahoittaa mieltään turhasta. Ihmisillä on oikeitakin murheita niin paljon ja jos ei nyt ole niin tulevaisuudessa jokainen meistä saa kuitenkin osasta. Vois yrittää aina pienissäkin asioissa nähdä sen positiivisen puolen...ehkä mä olen sitten yltiöpositiivinen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat