Seuraa 

Onko teillä kenelläkään muulla ollut raskausaikana ja/synnytyksen jälkeen nilkat ja ranteet kipeinä? Minulla kivut alkoivat raskausaikana ja lapsi nyt 5kk ja kivut sen kuin kovenee. Varsinkin öisin ja aamuisin ranteet tosi kipeät. Vauvan nosto pinnasängystä yhtä tuskaa. Ja aamulla kävely (varsinkin portaissa) sattuu nilkkoihin.

Onkohan tämä normaalia raskauteen liittyvää nivelien löystymistä vaiko jotain ihan muuta?

Kyselee Puppe, ei mikään mummo vielä, joten ei kait vaan reumatismiä?

Kommentit (3)

... ja aiheesta on tuossa syksyn mittaan käytykin keskustelua. Katsohan alla oleva linkki.

Itselläni ollut siis myös nivelkipuja ranteissa, sormissa ja päkiöissä ja tilasin oikein lääkärinkin (epäilin tietysti heti reumaa itselläni, kun erehdyin vahingossa käymään vielä Nivelreumaliiton sivuilla katsomassa oireiden kuvausta.)

Mutta lääkäri ei ollut kovin huolissaan ja arveli kipujen johtuvan siitä, että nivelet eivät raskauden jälkeen vielä palautuneer normaalitilaan.

Joku tuolla alla olevassa ketjussa mainitsi, että KALKKI voisi auttaa - ja kappas vain, ostin itselleni Vitaplexin Kalkki Forte -nimisiä kalkkitabletteja ja kivut ovat nyt jo menneen talven lumia! Suosittelen ihan ensimmäiseksi sitä! Kuten alla olevasta ketjusta huomaat, ovat nivelkivut imettäjillä varsin yleisiä - ja ei kai meillä ihan jokaisella nyt sentään reumaa ole!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8832440&p=&mpage=1&tmode=1...

Hyvää vointia!

annelie

mulla kivut pääasiassa sormien nivelissä. Esikoisen aikana kivut oli pahempia ja pahimmat loppui, kun lopetin imetyksen lapsen oltua vuoden vanha. Sen jälkeen kivut aaltoilevat, välillä saattaa olla pitkäkin hyvä jakso.

Odotin pahinta toisen raskauden/imetyksen yhteydessä. Kuinka ollakaan, tällä kertaa olen voinut todella hyvin. Vasta nyt noin 2 kk imetyksen loppumisen jälkeen kivut ovat palailleet.

Todennäköisesti on siis alkavaa reumaa, mutta ei vielä testeissä näy. Pahimpina aikoina mulle on tarjottu pysyvää lääkitystä (en ole huolinut), mutta siis nyt yli 5 vuotta oireiluja ollut enimmäkseen lievänä. Lääkäriin kannattaa mennä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla ollut hieman samanlaista vaivaa raskauaikana ja kävin fysioterapiassakin.Mutta siis, sinuna varaisin ajan lääkärille. Voi nimittäin olla sitä reumaa. Hormonaaliset tekijät (raskaus) vaikuttavat reuman puhkeamiseen. Ei ole mikään mummotauti pelkästään. Raskaudenaikaista reumaakin on, mutta sen pitäisi parantua vauvan kasvun myötä ja kun synnytyksestä kuitenkin tuon verran aikaa. reunatekijä on helppo katsoa verestä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat