Vierailija

Mä en kyllä jäisi kauppaan, vaan kantaisin 2-vuotiaan kainalossa kaupasta kotiin.

Kommentit (12)

Meillä 2v on uhmaltaan aivan eriä luokkaa kuin esikoinen. Saa kunnon kohtauksia, huutaa itsensä välillä tajuttomaksi tai niin, että tulee nenästä verta. Syliin ei anna ottaa, mitään kontaktia lapseen ei saa, saattaa huutaa 45min.

Tänään taas sai kaupassa itkupotkuraivarit. Annoin huutaa lattialla ja kyykin itse esikoisen kanssa vieressä. Yksi 3-kymppinen nainen tuli neuvomaan (jos oikein kuulin), että kokeile holdingia tai ota edes syliin. Kokeiltu on ja tuntuu vaan lisäävän raivoa ja ahdistusta.

Miten te menettelisitte tilanteessa? Onko tosiaan aivan ennenkuulumatonta antaa lapsen vaan huutaa ja ottaa vasta rauhoituttua syliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin kerran kaupassa ja sielä pieni vauva itki kita suorana. Vauva oli auton turvakaukalossa ja isä kantoi. Äiti käveli vierellä, ja vauva vaan itki ja itki. Se tilanne oli suoraan sanottuna kauhea. Vanhemmat eivät tyynnytelleet vauvaa. Ymmärrän, jos lapsi on koliikkitapaus, mutta kyllä kaikilla oli vaikea olla ja kuunnella.

Silloin oli vielä kassoilla hirveät jonot ja koko kassa osasto muuttui hiiren hiljaiseksi, kuului vain vauvan huuto.

Joten: menkää kotiin. Harjoitelkaa kaupassa käyntiä hakemalla vain vaikka maitoa, mutta ei koko viikonlopun ostoksia kun toinen itkee hiki hatussa koko reissun.

veisin lapsen pihalle tai autoon, huutakoon siellä niin kauan kuin sielu sietää

ei meidänkään esikoinen rauhoittunut sylissä pitämisestä, yltyi vain.

siihen jäisi ostokset. Meillä on auttanut hieman se kun ottaa syliin ja puhaltaa otsaan, silloin lapsi on havahtunut , hapettanut itseään ja jatkanut itkuaan, mutta ei ole taju mennyt. Kaksi kertaa piti kaupasta ulos kantaa sen jälkeen on ymmärtänyt, että ei kannata.

Sitten jos kauppa on aina se paikka missä pienen hermo menee suosittelisin pitämään taukoa, jos vain suinkin on mahdollista ja kokeilemaan ostostentekoa yhdessä uhmiksen kanssa esim. 1-2 kk.n kuluttua. Vaikka niin, että kaksi aikuista on paikalla. Toki tämmöinen järjestely ei aina ole mahdollista kun sitä ruokaakin on saatava.

Tsemppiä, voin vain kuvitella, että tilanne on ollut tosi hankala, jos on vielä toinen lapsi mukana ollut ja kaapit tyhjänä.

Ahdistui siitä vielä enemmän ja huuto ja rimpuilu vain yltyi. Annettiin hänen aikansa raivota, oltiin siinä vieressä ja syliin otettiin vasta kun pahin raivo oli talttunut. Kyllä meilläkin kokeiltiin holdingia sun muuta mutta ei vaan sopinut esikoisen temperamentille. Vielä isompanakin hän tahtoo suutuspäissään vetäytyä omiin oloihinsa mököttämään ja tulee sieltä ihmisten ilmoille kun on itse siihen valmis.

Voimia!!! Ja muista, että vaikka ulkopuoliset varmasti tarkoittavat ohjeillaan pelkkää hyvää, niin sinä tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät mikä hänen kohdallaan on paras tapa toimia. Tai ainakin ennen pitkää opit;)

Minulla on pieni selkävaiva, jonka vuoksi ei raahaaminen niin vain onnistu eikä rattaita ollut mukana. Onneksi karjui tänään vain 5 minuuttia.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat