Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

itselläni mm. sitku mä käyn taas töissä, hankin walkman-korvalappustereot ja kunnon kuulokkeet ja kuuntelen ylen puhekanavaa kaiken päivää (työni mahdollistaa sen).

sitku mä käyn taas töissä alan myös ostaa laadukkaita, hyviä vaatteita, luomua ja sen sellaista ja unohdan henkka&maukan halpavaatteet.

Kommentit (13)

Mä yleensä leikittelen ajatuksella, että mitä kaikkea sitten teen, jos sattuis menemään työpaikka alta.

Olen mökillä ainakin puolet vuodesta, melon jne. jne. elän luonnon ehdoilla (ja lasten kanssa). No, lapset pitäis tuoda kouluun, eli oikeesti olisin siellä mökillä vaan koulujen loma-ajan.

Tekisin keikkahommia ja vaan talvella. En enää sitoutuisi mihinkään hommaan enkä tekis järjettömän pitkiä päiviä, jotta pysyisin tavoitteissa (ei tarttis, kun ei olis sitoutunut).

Jos ei olis keikkoja tarjolla, niin sitten tekisin jotain muuta (jos olisin rahapulassa). Mutta vakihommaa en varmaan enää haluaisi.

Nyt kun mä olen töissä mulla on muutakin puhuttavaa kuin lapset. Valitan kilpaa työssä käyvien kavereiden kanssa kauheaa kiirettä, tekemättömkiä töitä ja palavereiden paljoutta.

"Varaa" on joo ostaa "parempaa" ruokaa, mutta todellisuudessa meillä syötiin paljon paremmin kun olin kotona. Silloin jaksoin ja ehdin tehdä ruoan alusta loppuun itse raasteineen ja salaatteineen. Ja kaupassa sai käydä silloin kun siellä oli tilaa ja ihan ajan kanssa katsella mitä ostaa. Nyt, luojan kiitos on Kokkikartano, Kurvaan kerrran viikossa sitimarkettiin ja lapan kärryn täyteen eineksiä, sillä en ehdi ja jaksa suunnitella saatikka valmistaa oikeaa ruokaa. En edes viikonloppuna, sillä se on ainoa aika kun voi vähän olla perheen kanssa kaikki yhdessä.

Juu siivooja meillä käy, mutta silti joudun siivoamaan itsekin ja pyykit pitää myös pestä. Ja tunteja noihin hommiin on huomattavasti vähemmän kuin kotona ollessa.

Ma-Pe kun on kotona klo 16.30, käyttää koiran ulkona, lämmittää ruoan, syötää lapsen ja siivoaa keittiön, niin melkeinpä sitä saa iltapesuja alkaa tekemään. Ai niin ne omat harrastukset... No jos mä vaikka laittaisin omat ja lapsen vaatteet aamuksi valmiiksi...

Onneks mulla on mahdollisuus käyttää työvaatteita (olen toimihenkilö teollisuudessa ja halutessani voin pitää samaa työasua kuin työntekijät), sillä töihin menon jälkeen en todellakaan ole käynyt vaatekaupoissa. Aina löytyy parempaa tekemistä. Lapsellekin olen alkanut tilaamaan vaatteet netistä!

OK. Varmaan jollakin teistä tulee olemaan helpompaa. Toivottavasti :). Mutta ei tää kivaa oo tääkään. Ja mulla siis vaan yksi lapsi, eli pääsen varmasti paljon helpommalla kuin monilapsisen perheen äidit.

Ai niin ja se vielä unohtui sanoa, että koska mulla kuitenkin työmatka vie reilun 1,5h päivästä ruuhkista riippuen, joudun karkaamaan tosi usein kesken päivän kun mies on reissussa (joutuu paljon matkustamaan työnsä vuoksi), jotta lapsen hoitopäivät ei veny 10 tuntiin :(.

Toki töissä käymisessä paljon kivaakin on, mutta nauttikaa kun vielä voitte :). Koittakaa löytää hyviä puolia siitä kotona olemisesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- vaihdamme autoa

- ostan kotiin uuden sohvan, kirjahyllyn, matot ym.

- ostan ruokakaupassa edelleen halpismerkkejä mutta en pakon edessä :)

Tosiasiassa "sit ku" kaikki tämä tapahtuu, meille ei jää lasten päivähoitomaksujen jälkeen kovinkaan paljon enemmän rahaa kuin nyt...

Ostelen itelle ja lapsille uusia vaatteita, on varaa käydäkin jossain, ruokia ostaessa ei tarvi joka penniä laskea vaan voi ostaa parempaakin, on varaa jatkaa kallista harrastustani jne. eli kaikkee kivaa!

mulla on aikaa istua työmatkat aivan yksin bussissa, syödä rauhassa työkavereiden kanssa (eikä tartte siivota lattiaa sen jälkeen), käväistä kaupassa kotimatkalla ihan yksin, pukea aamulla puhtaat vaatteet (jotka todennäköisemmin myös vielä illalla ilman suurempia tahroja), palkata siivooja ym...onhan noita.

jaksan taas olla innostuneempi lapsista joka ilta, ja kaikilla on hauskempaa.

Sitku mä olen töissä niin osaan taas puhua jostain muustakin kuin lapsista, ja muutun kivemmaksi ihmiseksi.

terv. Aika kypsä tähän kotona kökkimiseen

sitku mä meen töihin, niin saan syödä jonkun toisen tekemää lounasta ja voin VALITA eri vaihtoehdoista mitä tänään ottaisin... ja saan syödä rauhassa eikä tarvitse pelätä, että vieruskaverilla tulee kakat kesken lounaan (tai vaik tuleekin, niin se ei ole tod. näk. minun ongelmani ;-))).

ja sit voin ostaa itselleni vaatteita!!! Olen nyt kotona niin kauan, et kuopus täyttää 2 ja olen päättänyt, että en osta itselleni yhtään vaatetta tai kenkää tänä aikana, koska on rahasta muutenkin tiukkaa. Nyt ostan vaan lapsille heidän tarvitsemiaan.

Ja nautin kotonaolosta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat