Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pitää siis heti vastata :) Toisinaan olen lueskellut juttujanne, mutta useammin allergia ja terveys -puolta. Olen aloittanut osa-aikaiset työt taidealan oppilaitoksen johdossa (teen hommia aamupäivisin ja iltaisin) ja siinä välissä ja jälkeen (ja ennen ja joskus aikanakin...) pyöritän tätä perhekuviota. On sitten jäänyt tänne kirjoittelu.

Meillä kaikki on hyvin, poika 1 vuotta täyttänyt, ja isosisko aloittanut osa-aikaisessa päivähoidossa. Äitini hoitaa taaperoamme aamupäivät. Eli suorastaan ihanteellinen on tämä meidän tilanne, koska esikoinen viihtyy hoidossa, minä töissä ja vissiin olen (toisinaan!) vähän rennompi kotonakin...

Meillähän oli tämä jatkuvasti sairastellut pojannassikka, soija käytössä jne. Muita allergioita ei ole ilmennyt ja nyt olemme aloittaneet hapanmaitokokeilut ihan pikkuhiljaa. Toistaiseksi ei ole rahkasta tullut oireita. Katsotaan! Meidän 1-vuotias ei syö juurikaan vielä samaa ruokaa kuin me muut lähinnä tuon maitollergian takia. Tuntuu, että joka ruokaan eksyy jotain maitotuotetta mukaan. Plus että herra on melkoinen sihtikurkku toisinaan. Vatsan täyttymisenkin hän ilmoittaa lähinnä yökkäämällä...

Niin ja 1-vuotismitat olivat ok. Paino vain menee vähän miinuksella. Poikamme oppi kesällä kuukauden aikana (lopultakin!) ensin ryömimään, sitten konttaamaan ja jonkun kerran nousi seisomaankin. Eli kun teillä muilla iloitaan jo juoksuaskelista, meillä vasta konttaillaan! Liikunnallinen kehitys kuulemma tulee vähän jälkijunassa noiden sairastelujen takia. Poikamme sai olla koko kesän terveenä ja sitten jäikin energiaa tuohon liikkumisen opetteluun. Enpä ole liikunnasta ehtinyt stressata, kun muuten vaikuttaa olevan terve poika. Uskomattoman kova höpöttäjä hän on edelleen, kuten myös pussailija! En ole ennen tiennyt, että "vauva" voi olla noin kova juttelemaan. Kuulemma puhe kuulostaakin ikäistään vanhemman juttelulta, sanoi neuvolantäti. Joo ja kaikessa pitää pojan mukana olla. Yksikään sielu ei saa meillä leipäpalasta haukata ilman, etteikö poika vaatisi itselleenkin leipää tms.

Kahdeksan hammasta pojallamme on ja osaa sanoa "äiti". Kaikki vähänkään positiiviseksi luokiteltava kuulostaa olevan "äiti"...

Nyt nukkumaan! Niin, meillä nukutaan muuten nykyään oikein hyvin. Yösyömiset loppuivat itsestään. Päiväunia vedellään useimmiten vielä kahdet.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

Hannele96

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat