Vierailija

Kommentit (23)

Kerrotko minkä ikäinen poikasi oli diagnoosin saadessaan? Milloin huomasit itse mitään erityistä vai huomasitko?

Itse olen vähän potenut tässä kriisin poikasta:(. Aina olen tiennyt että tyttö on erilainen. Tytöllä on kaksosveli joka on niin erilainen ja niin " normaali" . Tyttö on aina ollut niin herkkä, juuri pelännyt vähän kaikkea esim. ääniä tai vieraita ihmisiä. Kun alkoi itkeä niin ei meinannut lopettaa.

Ensin ajattelimme, että tyttö on vain hitaammin kehittynyt. Mutta kyllä minä nyt ainakin uskon tuohon dysfasiaan ihan täysin:(. Toisaalta hyvä saada jokin diagnoosi, koska tyttö on aika hankala ja monesti olen syytellyt itseäni kaikesta, mm. kaksosuuden olen kuvitellut vaikuttavan.

Tyttö oli syntyessään tosi pieni, 2,2 kiloa. Luulen että on kärsinyt jonkinlaisesta puutteesta vatsassa. Veli oli yli 3-kiloinen.

Lapsesi ap kuulostaa tosi samanlaiselta kuin minun! Pelottaa tulevaisuuden näkymät, miten pärjää koulussa jne. Aloittiko poikasi ihan normaalisti 7-vuotiaana? Tyttöni on syntynyt loppuvuodesta enkä usko että pääsee aloittamaan koulua sinä vuonna kun täyttäisi 7...

joskus testeissä ilmenee että hänellä on lievä dysfasia (=hyvä kausi menossa) mutta kun on taas huonompi aika niin kaikessa tulee takapakkia ja opitut asiat saattavat unohtua.

6-vuotiaana akateemiset taidot oli neuropsykan testeisä 3-vuotiaan tasolla(=vireystila huono) , kun taas hyvänä päivänä yltää melkein ikätasolleen.

Välillä elämä on aika epätoivoista vuoristorataa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Tyttö on huono kertomaan mitään eikä ymmärrä aina pitkiä ohjeita. Hänen itsetuntonsa on erittäin huono. Lisäksi hänen hienomotoriikkansa on paljon jäljessä ikäisiään. Myös osa karkeaa motoriikkaa. Tytölle siirtymätilanteet ovat vaikeita ja hän pelkää kaikkea uutta. Tytöllä on myös ääniyliherkkyyksiä ja hän juuttuu helposti erilaisiin tilanteisiin.

.

No tämä on kyllä täysi tiivistys lapsestani :-/

Diagnoosi on semattis-pragmaatttinen dysfasia mikä muistuttaa autistisen lapsen oirekuvaa.

Lapseni hienomotoriikka ja ääniyliherkkyys on helpottanut toimintaterapialla :-)

Ihan häkellyin kun luin lapsestasi; kaikki täsmää omaani..

Olipa sopiva avaus! Tässä kysymyksiä:

oma tyttöni on nyt 5v ja hänkin on tutkimuksissa (ovat kesken). Hän on toimintaterapiassa ja terapeutti epäili nimenomaan DYSFASIAA. Oireet sopivat siihen. Tyttö on huono kertomaan mitään eikä ymmärrä aina pitkiä ohjeita. Hänen itsetuntonsa on erittäin huono. Lisäksi hänen hienomotoriikkansa on paljon jäljessä ikäisiään. Myös osa karkeaa motoriikkaa. Tytölle siirtymätilanteet ovat vaikeita ja hän pelkää kaikkea uutta. Tytöllä on myös ääniyliherkkyyksiä ja hän juuttuu helposti erilaisiin tilanteisiin.

Kuulostaako dysfasialta? Voi olla sitä tai sitten myös aspergeriä tai joitain autistisia piirteitä.

Tyttö kyllä siis puhuu välillä ihan ok, muttei osaa kertoa MITÄÄN.

Nyt minun on mentävä. Kirjoita mulle s-postiin jos jaksat kittakitta@luukku. com niin vastailen sulle paremmalla ajalla :-)

Tai palaan sitten vaikka huomenissa vastaamaan sulle tähän ketjuun..

Ärsyttää muutes kun koko teksti katoaa yhden virheilmoituksen takia

Kuulostaako tämä samalta kuin sinun poikasi,edes suunnilleen...??

Eli poikani on 3.5v,sosiaalinen,iloinen ja liikkuva,ehkä hieman epävarma,ei uskalla esim mennä portaita yksin,ei ylös eikä alas,ei uskalla hypätä pienenkään ojan yli tmv

Kielellisesti muuten ok,mutta kirjaimista puuttuu hurjasti vielä ja jotkut sanat menee vähän miten sattuu. Vähän liiankin kiltti ja miellyttämishaluinen ja hänen on vaikeaa ymmärtää mikseivät kaikki ole kilttejä

Se miten minun lapseni eroaa ikätovereistaan on se, että hänen on vaikea käyttää kieltä. Esim kertominen päivän tapahtumista on työlästä ja pitkät ohjeet ovat vaikeita hänen ymmärtää.

Omalla tavalla poika on kuitenkin fiksu. Hän huomaa erilaisuutensa ikätovereihin verrattuna ja siksi haluaa mieluiten olla syrjässä, jotta kukaan ei huomaisi hänen ongelmiaan..

Myös kaikki sanasta sanaan toistamiset on vaikeaa vaikka lauseessa olisi vain kolme sanaa, esim koira on ruskea, niin poika toistaa: koira ruskea, vaikka lause ei edes tunnu kokonaiselta. Silti jos itse haluaa ilmaista tuon lauseen niin se tulee kokonaisena?

Poika ikätasoisesti kehittynyt muuten kuin ulosanniltaan.

Vierailija:

Lainaus:

ei kai se kuulu dysfasiaan, mutta kehitysvammaan se kuuluu?

voiko lapsesi olla lievästi kehitysvammainen. vai voiko todella dysfasiaan kuulua, että unohtaa opittuja asoita.

ei kai se kuulu dysfasiaan, mutta kehitysvammaan se kuuluu?

voiko lapsesi olla lievästi kehitysvammainen. vai voiko todella dysfasiaan kuulua, että unohtaa opittuja asoita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat