Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli olen jäämässä hoitovapaalle ja nyt näyttää ero tulevan. Miten ihmeessä pärjään taloudellisesti? Onko kokemusta tilanteesta?

Kommentit (4)

Näin mieheni ex teki, kun erosivat hoitovapaan aikana. Ja kelasta tosiaan saa korkotukea, sen vio varmaan laskea kelan sivuilla olevalla asumistukilaskurilla.

Erosin itse miehestäni ollessani hoitovapaalla,ja pärjäsin ihan ok.Asumistukea sain asumiseen,mies maksoi taistelujen jälkeen elatusapua.Jos ei suostu maksamaan,niin valtio maksaa,ja perii mieheltä avustukset.Ja sosiaalitoimistosta saa toimeentulotukea,jos tulot liian pienet.Olin kahden lapsen kanssa.Lapsilisät tietysti sain myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitääkö asunto laittaa myyntiiin? Mieluusti jäisin tähän mutta onnistuukohan se? Meillä mies on muuttamassa pois jotta lapset saisivat olla kanssani tutussa kodissa.

Saat kotihoidontuen, hoitolisän, mahdollisen kuntalisän, elatustuet, ja asumistukea asuntovelan korkojen maksuun. Ja jos näillä et tule toimeen niin sosiaalitoimistosta saat toimeentulotukea. Itse asun asumisoikeusasunnossa kahden pienen lapsen kanssa, olen hoitovapaalla ja tullaan ihan mukavasti toimeen. (mulla ei ole autoa eikä rahaa mene alkoholiin eikä tupakkaan, vaatteet ostetaan enimmäkseen kirppareilta). En voi valittaa.. Ota siis yhteyttä Kelaan ja paikallisiin lastenvalvojiin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat