Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Viikon aikana pitäisi päättää minkä värinen tulevasta talostamme tulee. Aivot lyö niin tyhjää... Väreistä ei miellytä ainakaan vihreä, keltainen tai punainen. Siniharmaata ollaan mietitty ja sit sellaista jotain vaaleanruskeata/beigeä. Noita siniharmaita vaan tuntuu olevan joka nurkalla.

Nyt kaikki ideoimaan väriä yksikerroksiseen puuverhottuun taloon valkoisilla ikkunanpuitteilla yms. Ja kiitollisena otan vastaan vinkkejä hyvistä maalisävyistä esim Tikkurilan maaleista. SUURI KIITOS AVUSTA!!

Kommentit (23)

Mietin monta kuukautta väriä, sininen ei, vihreä ei, joku mihin ei kyllästyis.. päädyttiin neutraaliin harmaaseen.

Mieti joku sellanen väri, joka ei oo " muotiväri" väri josta tykkäät, muttet maalaa sitä voimakkaasti vaan jollain vaalealla sävyllä. Osta koepurkki ja maalaa lautaa sillä. Kyllä se sieltä ajan myötä tulee se oma väri.

Tikkurilan sivuilta saa ladattua ohjelman jolla voit summailla talon värejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Riippuu kyllä ihan talon tyylistä ja ympäristöstä. Kermanvalkoinenkin voisi olla joissain malleissa ihan kiva, mutta sitten ehkä ikkunanpuitteissa pitäisi olla jotain muuta kuin valkoista.

un mielestä likaselta..mun mielestä ajaton, joka on ollut kautta aikojen ok, on se vanha punamulta punanen ja sellasen värin valitsisin mun talon väriks.

jos ei punamultaa oteta lukuun.

Uudet talot on vaaleankeltaista, vaaleansiniharmaata, vaaleanvihreää tai sitten harmaanvihreää tai siniharmaata.

Kerran näin aivan tummansiniseksi maalatun 2-kerroksisisen talon, jossa oli punainen katto jos oikein muistan, ja voi että se oli UPEA! Harvalla riittää rohkeus, tuskin itsellänikään, kun lopputulosta ei voi koskaan tietää etukäteen, mutta silloin tuli mieleen että voi kun uskallettaisiin enemmän. Talon väri merkkaa niin paljon kokonaisuudelle.

Toisaalta myös valkoinen väri talossa on hieno, mutta niin arka. Sama koskee kermanvaaleaa ja muita vaaleita. Kauniita mutta hyvin arkoja.

todellista kuvaa! Itse käytiin ajelemassa asuinalueilla ja mietittiin kun nähtiin luonnossa värejä, että mistä tykättiin. Sinistä ja vihreää on paljon, tosin ne on ihan kivoja mutta ah niin tavallisia.. Sitten pohdintojen jälkeen päädyttiin harmaaseen - ikkunaverhotkin näyttävät ulkopuolelta katsottuna hyviltä, koska siihen väriin sopii mikä vain! Suosittelen lämpimästi Tikkurilan ulkomaaleista väriä " kuru" . Se näyttää väripaletissa aivan kauhealta, mutta ulkoseinässä aivan mahtavalta! Näin kaksi tällä maalattua taloa etukäteen, molemmat eri värisillä katoilla ja siihen päädyin, kävin asukeilta kysymässä talon väriä ja valmistajaa - se on ruskeanharmaa, enemmän vaalea kuin tumma, mutta selvästi harmaa. Talvella näyttää pirteältä lumen keskellä ja kesällä siinä on selvästii VÄRI. Tuntuu myös että se on tarpeeksi neutraali, joten siihen ei helposti kyllästy. Itse olen tykästynyt aivan valtavasti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat