Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

he eivät ole saaneet toista tai että äidillä ollut masennus synn jälkeen ja sen takia ei halunnut toista. Mielestäni tämä on ihan normaalia ajatella näin, eikö joku muu samalla linjalla? Eihän muuten kukaan haluaisi vain yhtä lasta jos kaikki olisi ollut ihanaa ja olisi mahdollista saada toista, vai?

Sivut

Kommentit (66)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eihän ap tai muutkaan yhden lapsen politiikkaa ihmetelleet mielestäni ketään tuominneet tai haukkuneet, vai jäikö multa jotain huomaamatta?

Miksi siis jotkut yhden lapsen vanhemmat täällä heti haukkuu ja solvaa useamman lapsen perheitä? Eikö voi asiallisesti kommentoida?

Ihmettelee hän...

Itse olen ainoa lapsi, enkä koskaan tuntenut olevani mitenkään sen kummemmin yksinäinen. Tokihan sitä välillä ajatteli, että " millaistahan olis, jos mulla ois vaikka isoveli/-sisko tai pikkuveli/-sisko" , mutta hyvin olen pärjänny ilmankin. Aina on ollu leikkikavereita, joko naapurin lapsista tai omista serkuista yms.

Niin että mua ei ainakaan oo kenenkään tarvinu sääliä, kun ei minkäänlaista aihetta sellaiseen ole.

T. " 47"

Meillä on tällä hetkellä neljä lasta, viideskin ehkä haaveissa. Sekundäärilapsettomuudesta kärsittiin aikanaan kauan. Nyt olemme ikionnellisia, lapset rikastuttavat elämäämme aivan tavattomasti. Matkustellaan ja nautitaan muutenkin elämästä. Vakituinen paikka odottaa minua - tai ehkäpä heivaan uran hetkeksi ja kouluttaudun tässä vielä toiseen ammattiin. Kaikki on mahdollista.

Eli en ymmärrä, miten se on jonkun mielestä niin, että useampi lapsi tekee elämästä jotenkin köyhää, että elettäisiin vain lapsille?? Meillä ainakin eletään myös itselle, usein lasten kanssa!

Ja kun lapset lentää pesästä, ei se elämä ole sen onnettomampaa kuin sellaisella, jolta yksi lapsi lähtee kotoa. Talo on toki hiljaisempi, mutta siitä osaa kyllä sitten nauttia =) Ja odotella, että lapset perheineen saapuvat rikastuttamaan " tylsää" elämäämme =)

Tämä kirjoitus sai siis pontensa joistakin kommenteista, joiden mukaan isolapsisilla perheillä ei ole elämää yms. On se kumma, miten täällä av:lla aina tiedetään toisten asiat niin hyvin. Ihan samanlainen mentaliteetti kuin täällä meidän tuppukaupungissa vallitsee - koskaan muualla ei sellaista ole vastaan tullut...

eikä kakkosta tule niin kauan kun asumme kahden makuuhuoneen asunnossa. Syynä ei siis ole lapsettomuus eikä ensimmäisen synnytyksen jälkeinen masennus. Se tosin saattaisi tulla jos nykyiseen kotiimme toinen lapsi syntyisi. Lapset ovat ihania, mutta ajattelen niin, että jos minä voin hyvin, lapsetkin voivat hyvin. En usko, että voisin hyvin, jos asuisimme liian ahtaasti.

Ei kai sille voi mitään jos ensimmäinen mielleyhtymä on tämä. Miksi siitä loukkaantua? En minä ainakaan pahalla teitä kohtaan niin ajattele.

samalla tavalla mietin, miksi joillain on kaksi jne. Syita ja ihmisia on niin monenlaisia. Usein ajattelen, etta yksilapsiset ovat ns. omantiensakulkijoita. Olen tavannut useampia kahden lapsen aiteja, joille yksilapsisuus olisi sopinut paljon paremmin (lahinna oman jaksamisen vuoksi, mutta myos elamasta nauttimisen vuoksi).

Minusta on hullua ajatella, etta vain " kaksilapsiarki" on oikeata elamaa, musta se on sellaista tylsaa standardielamaa.

T: Kolmen lapsen aiti

Vierailija:

Lainaus:

Sisarus on paras lahja jonka lapselle voi antaa.

Sisaruus on usein elämän pisin ihmissuhde.

Monet ainoat lapset ovat hemmoteltuja narsisti-kusipäitä.

Eri asia tietenkin jos ei saa sitä toista lasta.

Jos ajattelette vain itseänne, niin jättäkää se yksikin lapsi hankkimatta.

En voi sille mitään, mutta tuli paha mieli viestistäsi. Tunnen peräti kolme perhettä, joihin on syntynyt kaksi lasta, mutta toinen kuollut lapsena tai teininä. Yhden noista yksin kasvaneista kanssa olen naimisissa, eikä hänestä tullut narsisti-kusipäätä, vaan muut erittäin paljon huomioon ottava ihminen.

Meillä on " vain" yksi lapsi kun toista emme saa. Ja kyllä se kipeää tekee. Varsinkin kun näkee teidän muiden ylemmyydentuntoiset ja ihmettelevät katseet.

Puukkoa kierretään jo muutenkin.

me ollaan mukavuudenhaluisia urakeskeisiä ja mitähän vielä, koska oikeastaan niinhän me ollaankin (meillä 1 kouluikäinen). mitä pahaa siinä on. en näe elämäni tieten tahtoen hankaloittamisessa mitään mieltä.

Niin ei olekkaan, mutta valitettavasti kaikki maksaa. Kaikki se mitä haluamme tarjota tulevaisuudessa... esim. mahdollisuus harrastaa. Meillä ei olisi mahdollista maksaa esim kahden lapsen jääkiekko ja jalkopallo- harrastusta. Siten, että saamme asua kuten haluamme ja syödä kuten haluamme...

-en ole ikinä ollut lapsirakas tai kokenut olevani äidillinen tai ylipäätään kiinnostunut lapsista ja perhe-elämästä, jos ei olisi tullut vahinkoraskautta olisin onnellinen lapsettomanakin.

-raskausaika, synnytys, vatasyntyneen hoivaaminen olivat minulle henkilökohtaisesti äärimmäisen raskaita kokemuksia jota en suostu käymään uudelleen läpi.

-olen senverran ulkonäkökeskeinen, että haluan pitää kroppani. Yhden raskauden se kesti onneksi aika hyvin.

-olen itsekäs enkä halua hukuttaa persoonallisuuttani useampiin lapsiin, haluan olla minä, tehdä asioita, opiskella, matkustella helposti ym...

Nyt kaikki pullamössö-mammat ovat siellä varmaan, että hellanlettas kun on hirviö äiti ja ihminen. En todellakaan ole, rakastan ainokaistani ja olen ollut kotona hänen kanssaan ensimmäiset elinvuodet.

Ensimmäistä kertaa meni vieraalle hoitoon 2-vuotiaana, avoimeen päiväkotiin kun piti käydä hammaslääkärissä. Ollaan 24h yhdessä ja on läheinen minulle, mutta toista en halua!

No aivan! Mutta me, jotka ajattelemme myös rahaa ja miten pärjäämme taloudellisesti, olemmekin pelkkiä itsekkäitä kusipäitä. Kuulemma.. :P

T. äiti 25v.

Ikävää, jos sulla on ainokaisista pelkkiä negatiivisia kokemuksia. Noita kusipäitä kun nimittäin löytyy myös niiden joukosta keillä on sisarus/sisaruksia. Että eipäs lähdetä taas yleistämään!!!!

miksi meillä vaan yksi lapsi. Toki pohdin sitä muiden kohdalla; kysyä en viitsi, koska saattaa olla kipeä asia, jos vaikeuksia saada enempää.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat