Seuraa 

Tässä jo mietin, vaikka vasta rv 13 kuljetaan, edessä olevan sektion ajankohtaa. Olin tänään lääkärissä ja lääkäri sanoi leikkaavansa minut viikkoa ennen la:ta. Minulla on ennestään kaksi lasta ja kummatkin ovat ahtaan lantion vuoksi syntyneet sektiolla, mutta olen kumpaakin koittanyt synnyttää alakautta ja raskauden on annettu mennä loppuun saakkia ja kummatkin ovat syntyneet reilun viikon la:n jälkeen.

Nyt kovasti mietityttää pikkuisemme kehitys, olisi ihanaa jos hänkin saisi rauhassa kehittyä ainakin la:n tienoille. Onko typerää " vaatia" että minut leikattaisiin vasta myöhemmin, vai riskeeraanko jotakin jos synnytys käynnistyykin aikaisemmin... miten te muut olette toimineet, menneet suosiolla vaan aikaisemmin leikattavaksi?!

Kaikkea sitä pohtiikin....

Kommentit (9)

Mulla 7V sitten päädyttiin sektioon vasta sairaalan kuvien perusteella kun ei oltu varmoja mahtuuko vauva tulemaan olisko ollut 7 tai 8 kuulla ja sektiopäiväksi merkattiin 13.12 elikkä tasan viikkoa ennen laskettua aikaa,no aika kului ja sektio aika lähestyi viikkoa ennen oli supisteluja 5h säännöllisenä mutta en lähtenyt laitokselle soitin sinne kyllä ja supistukset loppui heti soiton jälkeen no sektio päivä oli maanantai joten sunnuntaina 12.12 menin jo valmiiksi sairaalaan ja leikkaus ajaksi oli merkitty 13.12 klo 8.30.Ehdin oleen sairaalassa 3h kun säännölliset supistukset alkoi ilmoitin vasta 3h supistelujen jälkeen hoitajille jotka sitten tarkkailivat tilannetta hetken ja kutsuivat sitten lääkärin jonka tulo kesti yli 2h ja antoivat supistuksia estävän pistoksen ja myöhemmin annettiin toinen mutta ei supistukset loppuneet päin vastoin ne vaan pahenivat klo 23 mut siirrettiin synnytys saliin ja miehelle soitettiin synnytys oli siis käynnistynyt kunnolla no pieni neiti näki päivänvalon 13.12 klo 6.15 normaalisti syntyneenä ei tainnu tykätä ideasta että tulisi maailmaan puukon kanssa näin ovat lääkärit vinoilleet jälkeenpäin, saas nähä kumpi on tällä kertaa normaali vaiko sektio ,ainakaan sektiosta mulle ei puhuta vielä mitään.rv 20+jotain

sanoa, että varmaankin siksi se sektiopäivä sovitaan ennen LA päivää, kun harvat vauvat syntyvät silloin laskettuna päivänä (olisko joku 5%).

että se sovittu aika pitää todennäköisemmin paikkansa, kun se on sovittu ennen LA:ta.

jos kaikki sektioäidit menisivät sitten aikanaan, kun synnytys käynnistyy, sen suuremmin etukäteen suunnittelematta sektioon, olis synnärillä varmaan kaaos valmis..

meinaan, että ensin on leikkuri tyhjän panttina, ja varmaan just silloin, kun on monta itsestään käynnistynyttä synnytystä tulossa sektioon, niin tulee vielä muutama hätätapaus.. ja leikkuri tukossa, ja ehtiikö kaikkia sitten hoitaa?

jyväskylässä lääkäri sanoi, että yhtä arkipäivää kohden pyritään sopimaan maksimissaan vaan kaksi etukäteen sovittua sektiota, jotta resurssit riittää varmasti hätä- ja kiireellisten sektioiden tekoon.

jkl synnärillä on yksi sektiosali. kai ne sitten leikkaa päiväkirurgisella tai muualla jos tulee joku suma, en tiedä. mutta että kaikki pitäisi saada oikeaan aikaan hoidettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla 7V sitten päädyttiin sektioon vasta sairaalan kuvien perusteella kun ei oltu varmoja mahtuuko vauva tulemaan ,olisko ollut 7 tai 8 kuulla ja sektiopäiväksi merkattiin 13.12 elikkä tasan viikkoa ennen laskettua aikaa,no aika kului ja sektio aika lähestyi viikkoa ennen oli supisteluja 5h säännöllisenä mutta en lähtenyt laitokselle ,soitin sinne kyllä ja supistukset loppui heti soiton jälkeen, no sektio päivä oli maanantai joten sunnuntaina 12.12 menin jo valmiiksi sairaalaan ja leikkaus ajaksi oli merkitty 13.12 klo 8.30.Ehdin oleen sairaalassa 3h kun säännölliset supistukset alkoi ilmoitin vasta 3h supistelujen jälkeen hoitajille, jotka sitten tarkkailivat tilannetta hetken ja kutsuivat sitten lääkärin jonka tulo kesti yli 2h ja antoivat supistuksia estävän pistoksen ja myöhemmin annettiin toinen mutta ei supistukset loppuneet päin vastoin ne vaan pahenivat, klo 23 mut siirrettiin synnytys saliin ja miehelle soitettiin synnytys oli siis käynnistynyt kunnolla ,no pieni neiti näki päivänvalon 13.12 klo 6.15 normaalisti syntyneenä, ei tainnu tykätä ideasta että tulisi maailmaan puukon kanssa, näin ovat lääkärit vinoilleet jälkeenpäin, saas nähä kumpi on tällä kertaa normaali vaiko sektio ,ainakaan sektiosta mulle ei puhuta vielä mitään.rv 20+jotain

Että lääkäri noin ajoissa ilmoittaa milloin leikkaa. Itse olen menossa ekaan sektioon suunnitellusti ahtaan lantion takia ja menen rv 35 synnärille, ultraan jossa tekevät vasta suunnitelman sektioo varten. Sun tapauksessa en huolisi leikkaus aikaa vielä noin ajoissa.

Esikoinen kun leikattiin, lääkäri sanoi että kuvat kertovat etten pysty alakautta synnyttää. Toivottavasti eivät laita kokeilemaan vaikka haluaisinkin säästyä sektiolta.

eli se laskettu aikahan on +-2viikkoa.

eli rv 38-42 syntyvä vauva on täysiaikainen, sekä normaaliin, oletettuun aikaan syntynyt.

joten, jos leikkaavat rv39+ , niin silloinhan vauva on jo ollut viikon täysiaikaiseksi laskettava. eli niin sanotusti jo viikon valmis.

jyväskylässä mulle annettiin aika (labralähetteineen, kellonaikoineen kaikkineen) suunniteltuun sektioon jo rakenneultrassa, noin puolivälissä raskautta.

jo etukäteen tiedettiin, että sektio tulee, kun ekan muksun synnytys alateitse oli lääkärin mukaan ensimmäinen ja viimeinen alatiesynnytys mun kohdallani.

lääkäri jyväkylässä sanoi, että heillä on tapana tehdä suunnitellut sektiot 39+0 ja sen jälkeen, kuitenkin ennen laskettua päivää.

mun sektion aika on rv39+3, ja olisin mielellään halunnut sen niin aikaisin kuin mahd (eli 39+0), koska esikon lapsivesi meni rv39+0. en saanut aikasta aikaa, koska se olisi sattunut just viikonloppuun, ja jkl ei viikonlopuille kait suunniteltujen aikoja laiteta.

no, leikkaavat sitten päivystyksenä, jos sintti ei malta sinne 39+3 asti odotella..

-ennis- ja sintti rv33+6

Minulla on kolme sektiota takana ja nyt tulee neljäs. Sektio tehään viikolla 36 ja sovitusti Syynä se että on diapeetikko äiti ja lapset aina isoja. itse olen pieni ja rasitus käy liikaa keholle. J lapsivesi on aina mennyt 35 36 viikkojen aikana.

Itsekkin olen menossa juuri nyt rv 13+2. Itsellä kanssa tulee luultavasti sektio olemaan edessä, ahtaan lantioni takia. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla.

Itsellä huoli on juuri päinvastainen. Pelkään että lapsi alkaa syntymään liian aikaisin jolloin vaarassa ollaan kummatkin. Eli haluaisin itse että leikattaisiin rv.38, koska lapsi on jo silloin " yleensä" täysin kehittynyt... Mitä pidemmälle mennään sitä suurempi riski on että lapsi alkaa syntymään itsestään ja siinä on taas isot riskit.

Varsinkin jos on jo lapsi ennestään niin monesti toinen synnytys on aiemmin. Siis tarkoitan että ensimmäiset lapset viipyvät masussa pidempään kuin sen jälkeen syntyvät. Toki ainahan se ei mene näin!

Elä huolehdi, kyllä se lapsonen on jo viikolla 39 varmasti valmis syntymään ja vaikka hiukan aiemminkin... kyllä ne lääkärit huolehtii!

Onnea raskauteen ja sektioon, kaikki varmasti sujuu hyvin! :0)

t.sadetar eppu 13+2 ja tyttö03

Asun Sveitsissä ja täällä lapset suomalaisiin lapsiin nähden pienikokoisia ja meillä esikoinen oli paikallisten mielestä jättiläinen, 3,7kg, kuopus sitten oli normaalimpi, 3,1kg.

Jos täälläkin loppuvaiheessa vielä tarkistavat ja tutkivat asiaa niin meillä suomalaisilla kun on näiden mittakaavassa tapana saada kookkaita lapsia niin meidän lapset ovat jo varmaan synnytysvalmiita rv 35...

Tiedän, että on turha murehtia ja miettiä näitä asioita vielä ja lähempänäkin varmasti kerkeän asiaan vielä puuttua =) Jotenkin sitä hormoonihöyryissä vaan ottaa näköjään kaiken niin tosissaan ja " nyt heti" -asiakseen. juttelen siis ihan rauhassa vielä lääkärini kanssa, eiköhän vauvamme saada kehittymään rauhassa loppuun saakka, toivotaan =)

Onnea sinulle tulevaan synnytykseen =) Sinulla se alkaa olla lähellä =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat