Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tyttö siis nyt jo pari kk:ta puhunut korviksien laitosta, miten suhtautua?

Olen sanonut et ne sitten ammutaan sellasella pienellä korvispyssyllä ja se nipistää vähän, mut silti vaan haluaa..

ja meidän tyttö tosi arka ja itkuherkkä kaikelle uudelle aina ollut, sinne en haluis sit huudattaa lähtee kun tajuaa asian laidan.

Miten te ootte toiminut ja minkä ikäsenä korviksia laiteltu

ite sain muistaakseni joskus 6-7v.

Kiitos jo etukäteen kaikista vinkeistä ym =)

Sivut

Kommentit (50)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kultaseppä sanoi että nykyään harjoituskorvikset on leikkaussalimuovia jota ei tarvii putsailla. Eikä kyllä tulehtunut tai ollut mitään ongelmia.

Vierailija:

Lainaus:

Molemmat antoivat putsata korvat aina todella hyvin, kun olivat niin ylpeitä uusista korviksistaan ;)

Ei mun mielestä korvisten laittamiselle ole mitään alaikärajaa, mutta kouluikäinen osaisi ehkä jo itsekin pitää hieman huolta puhdistamisesta...

sillä tyttösi on vasta 4 vuotias, aivan totaalinen lapsi vielä, eihän se voi vielä oikein ymmärtää tuota koruasiaa kunnolla. Mutta mikäs minä olen sinua neuvomaan, tämä oli vaan mun mielipide ja itse ratkaisusi teet.

Meillä ainakin taaperosta lähtien tanssitaan Shakiraa jne ;-)

Korviksia ei ole vielä saaneet, vanhin 6, vaikka kovasti kinusi jo syksyllä. Periaatteessa olisin saattanut jouluun mennessä taipua mutta onneks unohtui toistaiseksi se toive.

Sitten vasta kun on kykenevä ne itse hoitamaan ja puhdistamaan. Veikkaanpa että 4 vuotias ei vielä osaa niistä itse täysin huolehtia. Sopiva ikävä mun mielestä olisi joskus ala-asteella. Mut tää onkin vain minun näkökantani asiaan.

5½v on tosi valveutunut listamusasta, eikä tulis mieleenkään kieltää! Autossa meillä on soinut TikTakit, Maija Vilkkumaa, Anna Eriksson, Antti Tuisku, Indica etc, ja en voi olla ihailematta, miten tyttö osaa niin melodiat kuin sanatkin ja sanojen rytmityksen.

Vuoden sisään oman 3-vuotiaani korvien lisäksi on rei' itetty myös kavereideni 3, 4, 6, 2 ja 4½-vuotiaiden korvat. Ei tulehduksia, eikä räpeltämisiä ainakaan äidin nähden.

Naapurin ekaluokkalaisella kyllä tulehtui reiät, kun halusi itse kosketella korviksiaan ja antoi koulukavereidenkin koskea ja ihailla.

Yleensä nämä " ne räplää korviksiaan ja sitten reiät tulehtuu" - äidit on niitä, joiden lapsilla ei korviksia ole.

Vierailija:

Lainaus:

Koululaisella laittaisin, jos tyttö noin kovasti tahtoisi. 4v ei kumminkaan antaisi korviksien ' olla rauhassa' vaan räpläisi niitä ja reiät tulehtuisivat.

Mikset antais? Itse olen laitattanut reilun vuoden ikäisenä tytöille eikä mitään ongelmia ole ollut. Haluaa ne pienetkin tytöt itseään koristaa kun näkevät isompienkin niin tekevän.

Tyttöpuolen äiti päätti reijjittää tytön korvat ku ikää oli 4. Tuloksena veriset, arat korvat ja todella vaikeeta hoitaa ku pelkkä ajatus puhdistuksesta sattu. En antas omalle ennen ku on tarpeeks iso kestämään seuraukset. Ja nyt on tytön äiti vihjaillu tytölle, et mitäs jos värjättäis hiukset!!! HUHHHUH!!! Ikää sil on koht 6...

psykologille, ei ole mielestäni normaalia että noin nuori haluaa ylipäätään yhtään mitään. laita ovet lukkoon ja tarkasta ettei suvussanne esiinny juoppohulluutta. ps muista tarkastaa ettei uuni ole jäänyt päälle ettei pienokainen polta näppejään.

Onneksi meillä kuunnellaan metallimusiikkia eikä poppia. Ties mitä lapsista tulisi jos poppia kuunneltaisiin.

En osaa sanoa minkä ikäiselle korvikset. Mä sain ne 6-vuotiaana lahjaksi.

Taidan sitten olla tuo sivistymätön moukka, joka kulkee halvoissa piikkikoroissa, mutta harvemmin jaksan hengailla itisessä tai muuallakaan.

Koulutuskin on vain ammattitason tutkinto, mutta olenkin unelma-ammatissani=)

Sydämensivistystä taitaa olla kuitenkin enemmän, kuin monella, jotka itseään ylentävät;)

Ei mitään ongelmia, kaikki puhdistukset ja korun vaihdot ok.

Ei ole haittaa ollut, pienet ja sirot korut molemmilla, ei mitään roikkuvia ja vaatteisiin tarttuvia.

svu alko näkyyn niin samoihin kohtiin vaalennus ainetta. ja kohta on kasvanu pois. kesällä niitä ei kukaan kyllä huomannut koska tytön hiukset vaalenee kesäisin niin paljon. mutta onhan toki eri asia jos äiti värjää ne esim jollakin todella huomattavalla sävyllä ja koko pään. itsekään en siihen suostuisi

t. se jonka tyttö ole saanut korvikset 5v lahjaksi

Tytöt ovat nyt ovat kolme ja viisi -vuotiaita. Vanhempi on aika herkkä, mutta ei itkenyt yhtään kun korvikset laitettiin, pienempi hieman parahti, muttei mitenkään kovasti kuulemma sattunut.

Molemmat antoivat putsata korvat aina todella hyvin, kun olivat niin ylpeitä uusista korviksistaan ;)

Ei mun mielestä korvisten laittamiselle ole mitään alaikärajaa, mutta kouluikäinen osaisi ehkä jo itsekin pitää hieman huolta puhdistamisesta...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat