Seuraa 

Heippa!

Onko kellään kokemusta magnesiumin käytöstä raskauden aikana?

Oli viime yönä elämäni jäätävin suonenveto toisessa pohkeessa. Kesti tosi kauan ja tänään on ollut pohje ihan krampissa koko päivän, hyvä että on päässyt kävelemään. Pakko tehdä jotain!!! Mulla on ennen raskauttakin ollut joskus suonenvetoa pohkeessa ja niskassa, muttei milloinkaan noin kivuliasta. Magmesiumkuuri on ennen auttanut.

Kiitos tiedoista!

rv 31+5

Kommentit (8)

Mulla on ollu vähän ruskeaa vuotoa ja ummetusta, johon sain magnesiumia. Olen aikasemminki silloin tällöin napsinu ja kaliumia kans. Yhden kaverin tiän, jolla raskauden ajaksi määrätty 6kpl per päivä magnesiumia. Itse luin viä siitä magnesiumpakkauksesta, että normaali päivittäisannos noin 400mg/pvä ja raskauden aikana tarve lisääntynyt. Parhaiten vaikuttaa yhdessä kaliumin kanssa. Pakkaukses oli myös, että, Magnesium-kalium puute voi aiheuttaa mm. vuotoa, kramppeja, supistuksia. Joten kokeile ihmeessä magnesiumia. Niitä saa ilmeisesti ottaa reippaasti, kun miettii tuota päiväannosta.

Huuheli

magnesiumia ummetukseen. se on raskauden aikana turvallisin " lääke" just ummetukseen ja siinä samalla myös noihin suonenvetoihin. mulle erittäin tervetullut sivuvaikutus :) oon kärsiny pohjekrampeista öisin usein ennen enkä ole osannut hakea apua magnesiumista... raskautuessani ajattelin, että entäs jos ne karmpit nyt sit pahenee? olen kuullut että voi... mut onneks siis tässä toisessa yhteydessä tuli hoito siihenkin :)

Tiina ja masumuksu rv 22

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomasin aina seuraavana yönä, jos olin yhtenä päivänä jättänyt ottamatta. Heti kramppasi. Se oli ihan systemaattista. En tiedä, miten voi olla mahdollista, mutta niin se vaan meni.

Söin muistaakseni jostain purkista, joka oli muuten valkoinen mutta liila etiketti (valaisevaa?). Ja yhden tai puolikkaan tabun / päivä.

Toivottavasti krampit helppaa.

Enni 7+4

Kiitos kaikille erittäin valaisevista vastauksista! Ei siis muuta kuin magnesiumia syömään.. Nyt oon nukkunut pari yötä heräämättä kertaaakaan, ei siis vetoja, säärystimet jalassa!!!

Sitä saa apteekista sekä luontaistuotekaupasta. Erinomainen tuote. Otan illalla ennen nukkumaanmenoa. En joka ilta, mutta silloin tällöin, kun tulee levottomat jalat tai kramppeja tms. Onhan äitiysmultivitamiineissa magnesiumia, mutta niin vähän, ettei se aina riitä. Suosittelen lämpimästi!!!

että magnesiuminpuutteen lisäksi kramppeja voi aiheuttaa myös kalsiuminpuute tai nestehukka. Tuon juomisen unohtamisen huomaa hyvin myös supistusten määrässä!

Neuvolasta mulle neuvottiin sellanen sini/pinkki purkki, magnesium kelatin erityisesti. En sitten tiedä miten eroaa muista tuotteista, mut autto ainakin, mä söin max annosta muistaakseni se on 4 tabua.

Niissä on se että jos pää alkaa särkemään enempi, niin pienentää sitten annosta. Jotkut kuulema herkkiä.

Toivottavasti oli apua!

Taisin alkuaikana syödä magnesiumia (ei aavistustakaan onko suositeltavaa :( hömph) mutta jätin pois kun totesin ettei siitä ole mulle mitään apua. Siis ennen raskautta tosiaan söin päivittäin ja säästyin niiltä inhottavilta krampeilta.. No, nehän alkoivat sitten uudestaan ja kituutin niiden kanssa ehkä jonkun kuukauden verran - siis joka yö kramppasi vähintään toinen pohje. Joku mulle täällä vinkkasi lentosukista ja niitä olen käyttänyt ever since kerran kokeilin. Kun pidän koko päivän jalassa niin ei ole kramppeja tullut kuin todella aniharvoin. Eli lämpimästi suosittelen testaamaan niitä lentosukkia! Toivottavasti niistä ois apua sullekin!

Mammis + Tiitiäinen 28+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat