Vierailija

Eli poikamme 1 v 2 kk on aivan tuttiaddikti ;) Nyt isosiskokin (2,5v) joka on käyttänyt tuttia vain yöllä alkaa olla taas tutin perään veljen perässä. Tämän iltaisen Nanny ohjelman myötä aloin miettiä jospa ottaisin tutit molemmilta pois.

Onko kokemuksia n. 14 kk vieroittamisesta. Vanhempihan ymmärtää kun sanoo, että tutit on heitetty oraville tai vastaavaa, mutta nuorempi ei. Mutta toisaalta taas nuorempikin on jo sen verran vanha, että kyseessä ei ole enää " vauvavieroitus" .

Kokemuksia kaipaan ja otan vinkkejä vastaan olisiko fiksumpaa rajoittaa molempien tutin käyttö yöhön vai lopettaa kerralla kokonaan.

Kommentit (11)

varsinkin jos on kova syömään tutteja. On vielä kuitenkin aika pieni...meillä on myös 14 kk vanha tuttimaanikko-poika, ja olen sanonut, että 20-24 kuisena lähtee tutit, en raaski vielä pieneltä. Saisikohan sitä vierotettua vain vanhemman? Sanomalla, että ovat vauvojen juttuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaihdettiin tytön tutti hänen kauan haluamaansa leluun. Lelu valkattiin yhdessä kaupassa ja lupasin, että heti kun heittää tutin roskikseen saa haluamansa lelun. Katsoimme lelua aina kaupassa käydessämme ja noin kuukauden päästä tyttö oli valmis heittämään tutin roskiin.

Kivasti sujui, parina iltana kysyi tuttia ja muistutin hänen vaihtaneen sen leluun.

Ikää tytöllä oli tuolloin 2½ vuotta ja pikkuveli oli tuolloin vuoden vanha. Tyttö ei ikinä olisi laittanut pikkuveljen tuttia suuhunsa, joten se huoli oli meillä turha.

Pikkuveli sitten aikanaan itse unohti pyytää illalla tuttia. Kolmen tutittoman illan jälkeen puhuin pojalle, että heitetään tutti roskisautoon. Näin kävi ja poika oli tuolloin 2v 4kk.

Olen tavallaan samoilla linjoilla, mutta tuo 2,5 vee " sotkee" kuviot. On hankalaa ottaa häneltä tutti pois kun kuitenkin kotona lojuu pikkuveljen tutit. Sen takia kyselenkin kun olen aika kahden vaiheilla!

Niin, sitä mäkin mietin, että onnistuisiko isomman vieroitus... Onko kellään kokemuksia (nämä on tietysti niin lapsikohtaisia, mutta olisi silti kiva kuulla)?

Sitten kun tämä sujui hyvin, jätettiin tutti kokonaan pois. Vähän pehmeämpi lasku, ja onnistui tosi hyvin. Kyllä muuten jo tuon ikäinen ymmärtää puhetta melko hyvin, vaikkei puhuisikaan, joten kannattaa selittää asia hänelle ja kertoa vaikka niistä oravista. Tai lainaa kirjastosta joku tuttikirja, niitä on monia.

Näin tekisin isommalle siis tietysti jos pienempää " ei olisi" . Mutta tarkoitat siis että molemmilta kerrasta pois?

Jospa jollain olis kokemusta noin vuosikkaan vieroittamisesta?! Tai " tietoa" olisiko hieman myöhemmin parempi/huonompi aika...?!

Vierailija:

Lainaus:

Näin tekisin isommalle siis tietysti jos pienempää " ei olisi" . Mutta tarkoitat siis että molemmilta kerrasta pois?

Jospa jollain olis kokemusta noin vuosikkaan vieroittamisesta?! Tai " tietoa" olisiko hieman myöhemmin parempi/huonompi aika...?!

Ei kumpikaan sitä tuttia enää tarvitse, mieti itse mitä hyötyä siitä heille on..? Mitä sillä saavuttaa? Imutarvetta ei ole enää tuossa iässä. Tutit roskiin vaan :) Meill vierotettiin kuopus 1v ikäisenä heti synttäreillä, otettiin vaan tutti pois ja sanottiin, että nyt olet iso poika.. :) Pari iltaa meni tuttia kaivatessa, mutta ei mitään suurta ongelmaa. Isompaa ei ole tarvinnut vierottaa. Veikkaan kuitenkin, että esim. uhmaikäisen kanssa olisi vaikeampaa.

Tsemppiä! =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat