Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Remonttireiskat lähtee taas hommiin! :) Näin jo yöllä unta että Tiitiäisen huoneeseen tuli ihana sänky ja hoitopöytä jonne sitten viikkailin ihania pieniä vaatteita.. Ah! Mukavaa lauantaita kaikille!

Mammis + Tiitiäinen 28+1

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9313742&p=&mpage=1&tmode=1...

Sivut

Kommentit (38)

Heips kaikille!

Titi: Tosiaan, sun la:ta kyselin ja samoissahan me mennään. Minulla la on 20.7. Saa nähdä muuttuuko vielä jossain vaiheessa. Vatsa ei ole vielä kasvanut, tuntuu, että se on vaan tuollainen pömppö, jonka saa vielä vedettyä sisään. Syömisen jälkeen pömpöttää hyvin raskaana olevan näköisenä..:)Farkut eivät tunnu enää mukavilta päällä, joten kai se on vähäsen kasvanut..:) Tumman viivan olen kyllä masuuni jo saanut, mitä kaikki ovat vähän kummastelleet...kai minulla on jotenkin voimakas pigmentti tai jotain :)

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille ja voimia teille, jotka voitte lähteä synnyttämään hetkellä millä hyvänsä!

*greetas* 13+3

[color=FF00FF]Me oltais jossain vaiheessa kovastikkin haluttu tietää sukupuoli. Yksityisellä kävin rakenne ultrassa, mutta ilmeisesti viikoa paria liian aikaisin, koska lääkäri vaan sanoi, että ei voi lähteä veikkaamaan vielä näillä viikoilla.. minulla silloin viikkoja muistaakseni 18.. tai jotain sinne päin..

Sitten käytiin jyväskylän keskus-sairaalassa rv 30+6 tarkistuttamassa istukan sijainti ja siellä varovasti kysäisin sukupuolta, mutta lääkäri vain yks kantaan totesi, että ei näkynyt. Tosin eihän se tuon ultran takoitus ollutkaan, mutta ajattelin jos olis sattunut huomaamaan.

Noh, enää maksimissaan kaks viikkoa ja tiedetään ihan 100% varmasti kumpi sieltä tulee=)

Mutta monet kyllä kertoo, varsinkin yksityisellä puolella. Riippuu tosiaan varmasti paljon ultraavasta lääkäristä.

Nyt on kiva, kun ei sukupuolta tiedä, niin jännäillä, että kumpiko sieltä tulee.. Itsellä ollut jo kauan ihan poika olo ja kaikki on sanonut mahan mallista, että poika tulee, mutta katsotaan, jos vaikka tuleekin ylläri=)

Sellainen sepustus =D[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla

moikka!

Tultiin tänää sukulaisista,on sitten sekin tehty eikä tarvi vähään aikaan liikkuu mihinkää :)

Eilen yöllä alkoi kamalat poltot ja nyt vasta helpottaa..pelästyin kunnolla et ei kait se ny synny?! Mutta ei varmankaan..

Ja onneksi potki ja mellesti koko päivän normaalisti mahassa,eetei tarvinnut sellaista pelätä..Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Mies lähti juopottelemaan,hoh hoijaa... :( Ärsytti kyllä niin paljon,pakko vaan yrittää relata. Pitähään hänenkin päästä välillä tuulettumaan

Muuten hyvä olo jatkuu,oikein välillä pelottaa että koska tää loppuu ;)

Ainiin,onnea Iisalle pienestä nyytistä :) :)

nyt kattomaan telkkuu

Niina 27+5

Niin siis onhan tällä meidänkin juniorilla jo mittaa ainakin se 10cm kun se 6,8 senttiähän on vaan pää-perämitta, eli siihen vielä jalkojen mitta päälle. Ja näyttäis olevan pitkät jalat tuolla meidän vipeltäjällä, taitaa isäänsä tulla kun isänsä on 191cm pitkä! Mutta äkkiähän niille alkaa pituutta lisää tulemaan. Mula on rakenneultra rv19+5, en tiiä kysytäänkö sukupuolta kun en henkilökohtaisesti luota ultraajan sanomisiin. Voihan sen tiedon ottaa vastaan jos sattuuvat sanomaan, mutta en kyllä rakenna sen varaan että sieltä sitten se sukupuolen edustaja varmuudella tulisi mitä ne ultrassa sanoo. Mulle on loppujen lopuksi (ja miehelle kans) ihan sama kumpi sieltä tulee, ei ole mitään erityistoivomuksia, vaikka itse olen aina " nähnyt" itselleni ensimmäiseksi lapseksi tytön ja seuraavaksi pojan. Saas nähdä kuin käy! Toivomus tietysti niin minulla kuin varmasti kaikilla muillakin äideillä, että syntyvä tulokas olisi terve.

[color=red][size=4]Iisan perheelle onnittelut syntyneen perheenlisäyksen johdosta![/size]

Kuulostaa " helpolta" synnytykseltä, voi kun itselläkin sitten tulevaisuudessa sujuis niinkin hyvin ettei tarviis vuorokautta ähertää. :D Mutta joka tapauksessa jokainen synnytys on ainutlaatuinen ja jokainen kokee sen eri tavalla, niin ei kai ns. helppoa synnytystä olekaan?!

T:Titi rv12+6

Masusta vielä... Kun mulle tutut ja puolitutut naureskelevat, että näytän kuulemma siltä, niinkuin oisin laittanut vain korispallon paidan alle :D Samalla tavalla siis kuin pikkutytöt, jotka testailevat peilin edessä, miltä tuntuisi/näyttäisi kun on raskaana.

SIRU, apuva, sullahan tosiaan loppuu viikot kesken! Tuskinpa sentään oot aivan kuvitellut niitä tuntemuksia :) Toivotaan suppareita sinne!

koska kuten titi totesikin, ei ko. tiedon perusteella uskalla kuitenkaan poika- tai tyttö" juttuja" shoppaamaan. Mutta oishan se mukava tietää etukäteen vähän osviittaa ;). Sirulla tosiaan enää max. 2 viikkoa, niin voit olla varma tulokkaan sukupuolesta! Ei muuta, kuin uusi kiekka sss:ää, niin toivottavasti kaveri alkaa näyttämään synnytyksen merkkejä :).

Piti tulla heti hyvissä ajoin tarkistamaan, mikä on SIRUN tilanne, kun eilen meniasi käydä vähän jännäksi! :) Vielä et päässytkään tositoimiin, mutta tosiaan, viimeistään vähän alle kolmen viikon kuluttua se teidänkin Tiiti on maailmassa. Itsekään en ole halunnut liikaa tuijotella tuota laskettua päivää, ajattelen mielummin, että korkeintaan enää se viitisen viikkoa.

[color=deeppink]ONNEA IISALLE PERHEENLISÄYKSESTÄ[/color] Nopeaa toimintaa täytyy sanoa :)

PEIPPOSKA, me kysyttiin rakenneultrassa vauvan sukupuolta ja sanoivat Rumpalin olevan poika. Kysyttiin uudestaan ultrassa rv 25+jotain (käytiin siis rakenneultran jälkeen vielä kahdesti kontrolliultrassa istukan epäedullisen sijainnin vuoksi) ja sanoivat vielä sielläkin Rumpalin olevan poika. Rv 30 ultra oli sen verran nopea tapahtuma, ettei siinä paljon ehtinyt kysellä. Yleensä kuulemma varmemmin näkee, jos kyseessä on poika, mutta ei siltikään olla LIIKAA tuudittaututtu siihen. Jotkut lääkärit eivät ilmeisesti siitä syystä kerro vauvan mahdollista sukupuolta, sillä eivät halua ottaa vastuuta siitä, että veikkaus onkin väärä. Saattavat siis sanoa, että " ei saa selvää sukupuolesta" tms. tai sitten eivät oikeastikaan saa selvää. Vaan selviäähän se viimeistään synnytyksessä :)

Käytiin eilen saunassa ja siivoilinkin eilen, mutta plääh, mitään tehoa tunnu olevan. Supistelee samalla tavalla kuin ennenkin, ei sen enempää eikä sen vähempää. Pitäisi vielä testata sen kivoimman ässän vaikutusta, kun taas on ollut melkein pari viikkoa välissä.

Josko sitä taas kävisi vähän shoppailemassa. Vielä jotain pikkuhankintoja vauvalle, vaikka kaikki pakolliset tarvikkeet onkin jo hommattuna.

Han ja Rumpali 37+3

AURORA, onpa harmi kuulla, että nyt se Poitsu on taas ollut vähän turhan rauhallinen. Pitää todellakin toivoa, ettei kyseessä kuitenkaan ole mikään vakava juttu. Ajatellaan mielummin, että teidän vauva ei AINAKAAN ole mikään ADHD-lapsi :)

MAKKARA, meilläkin melko paljon sellaisia " värikoodattuja" vaatteita, joskin vaaleansinistä olen yrittänyt välttää ensiksikin koska en itse pidä siitä väristä ja toiseksi, koska jos sattuisikin tulemaan tyttö, niin ruskeat, beiget ja vihreät vaatteet menevät kyllä tytöllekin ihan hyvin. Muutama vaaleansininen vaate on ikävä kyllä eksynyt joukkoon, ei niitä ole täysin voinut välttääkään :)

No nyt teehetki telkun ääressä ja sitten päivän puuhiin.

Ja onnittelut Iisalle ja miehelleen pienokaisesta!!

Me ei kysytty rakenneultrassa sukupuolta. Tosin tokko tuolta olisi näkynytkään, kun melko lailla vanhahkot laitteet tuolla tk:ssa, jossa kyseinen ultra tehtiin. Näin jälkikäteen on mietityttänyt, ett kun mitään hengitysliikkeitä tai vastaaviakaan ei sillä näkynyt, ett toivottavasti kaikki on hyvin.

Asumisesta oli kanssa ollut puhetta. Tällä hetkellä asutaan rivarikaksiota vuokralla. Kolmioon oltaisiin vaihdettu, mutta yhtään vuokrakolmiota tai neliötä ei ole edes tarjolla saati vuokrattuna!! No, suunnitelmissa on rakentaa oma talo ja aloitus ajankohta on toivottavasti tämä kevät. Välillä menee jo nyt hermot tässä pienessä tilassa kaiken tavaran keskellä ja sit kun perhe koko nyt vielä kasvaa niin...

Ensi viikolla olisi lääkärikontrolli supisten osalta. Kuuri on hävittänyt kokonaan kyllä sarjassa tulevat supparit, mutta vähänkin jos nopeammin kävelee tai rasittaa muutoin itseään, niin heti kohta supistaa. Saa nyt nähdä laittaako sit saikulle. Olen kyllä nyt vapaallakin yrittänyt ottaa hiukka rennommin ja mm. suosiolla yrittänyt unohtaa siivouksen. Ystäväni, joka sai muutama kk sitten esikoisensa, on kovasti painottanut tuota levon merkitystä. Sanoi taas viimeksi, että muista olla itsekäs ja levätä paljon ennen vauvan syntymistä, koska sen jälkeen se väsymys tulee kuitenkin vaikkei uskos.

Toinen neuvo, jonka sitten myös antoi, ett älä kuuntele kenenkään vauvallisten tvst neuvoja vaan tee kuten itsestä tuntuu hyvältä ja luota tuntemuksiisi.. :-) Jatkoi sitten vielä, että myös hän kuuluu tuohon edellä mainittuun joukkoon ;-)

Mutta nyt koirat iltakäynnilleen ja sit jos kokeilis taas lepoa..

-Ninca ja rimpula 22+1 -

pikaisesti tänne vaan tulin katsomaan, onko Iisasta kuulunut ja johan olikin sitten päässyt onnekas nyytin hakuun =)

G: eipä sitä sukupuolta halunnut tietää, jos olisi näkynyt ultrassa, niin mikäs siinä =) mutta meidän kaveri on ollut kovin ujo ja aina on koivet tms muuten asento pitänyt sukupuolen visusti salassa.

Mykis ja hippis tasan 37 jippai!

Tosiaan, heräsin ihan just vasta...eli takana taas oikein hyvät yöunet. Tulee ihan huono omatunto, kun täällä on taas porukka valvonut yötä myöden... No, mullahan on välillä kans noita usean tunnin virkeyssessioita keskellä yötä, mut nyt on useampi yö putkeen mennyt näin. Mahtavaa!

Hannah - mä luulen (en siis tiedä!) että selkäkipuja voi olla alkuraskaudessa ihan hormonaalisistakin syistä. Eli vaikka mikään paikka ei selkää vielä paina, niin jotenkin siellä voi kudokset tms. kipuilla. Kokeile kaurapussia!

Mä olen Sirun tavoin ajatellut, että tämä raskausaika pitää ottaa kasvun paikkana - nyt ei voi ennakoida ja tietää kaikkea etukäteen. Enkä tiedä olisko sekään niin kiva, että kalenteriin pystyis merkkaamaan tarkan synnytysajan...sit sitä ehkä vasta hermoheikko oliskin? :)

Aurora kyseli taas kuvia, kävin laittamassa yhden viime viikolta:

http://i127.photobucket.com/albums/p159/Makkara_5/IMG_2619.jpg

Äh mun piti jotain kommentoida mutta kun en laittanut ylös niin unohtui...höh!!

Makkara 35+6

Mammis on aamuvirkkuna ehtinyt jo remontin pariin. Hauskaa sutimista :-).

Titi oli laittanut pikkuisen mahamöyriäisen kuvan nettiin. Suloinen on! On se villiä, kun saa nähdä oman pienokaisen sen ollessa reilu kuuden sentin kokoinen. Meidän pyöriäinen taitaa nyt olla rv 16 " jo" 16 senttinen, eli kuukaudessa kaveri on kasvanut melkein 10 senttiä! Melkoinen tahti.

Taidan siirtyä aamupalalle, mutta heitetääs eka galluppi käyntiin: KUINKA MONI AIKOO KYSYÄ/ON KYSYNYT RAKENNEULTRASSA VAUVAN SUKUPUOLTA? Me ajateltiin kysyä. Joku tosin väitti ettei ne kertoisi sitä?! Pitääkö tälläinen urbaanilegenda paikkansa? Meillä synnäri+ultrauspaikka Kanta-Hämeen keskussairaala (btw).

T. Peipposka 16+0

[color=#FB9203]

Kiitoksia ultrakommenteista, hyvä juttuhan se vaan on, että sellaiseen pääsen. Mutta tuli vähän vaan hassu olo, kun tosiaan se lääkäri tuota painoa päivitteli ja nyt tuli tuollainen kutsu. Että onkos meidän vauva jotenkin erityisen suuri? Mutta eipähän tarvii (varmaan?) pelätä viiden kilon vauvaa kaksi viikkoa la:n jälkeen.

[b]Iisalle ja perheelle kovasti onnea![/b] Nopealta toiminnalta kuulosti. Mun kaveri on kanssa esikoinen, joka syntyi pikavauhdilla. Hänestä tulikin myöhemmin 100m juoksun Suomen mestari :)

[b]Aurora[/b], voi kurjuus :( Kyllähän sillä poitsulla kaikki on varmasti hyvin, taitaa olla vähän ahdasta vaan. Ja ihan hyvä, jos sektiota aikaistetaan, sulla ei varmaan ole erityistä halua " nauttia viimemetreistä" ...

Kyllä mua muuten vähän nauratti, kun jonkun lehden lööpissä joku missukka oli neljännellä kuulla ja sanoi, kuinka voisi mennä suoraan töistä synnyttämään. Hehheh, mistä sitä tietää mitä eteen tulee, vaikka tähän mennessä raskaus/raskaudet ois menny kivasti. Paljonkohan noille maksetaan, että antavat omasta elämästään lausuntoja lehtiin...?

Sukupuolesta oli ollut juttua. Täytyy myöntää, että rakenneultrassa rv 20 nähtiin omasta mielestämme (minä ja mies) ihan selvästi, että poika siellä on tulossa. Tai muuten on kyllä mun anatomiantuntemuksessa vikaa, mitä muuta siellä jalkojen välissä olisi heilunut (napanuorakin näytti ihan eriltä, ei ollut siis se...) Kätilö ei halunnut asiaa kommentoida, mutta varta vasten zoomasi haaroja ja vielä pysäytti kuvan. Ja meillä kyllä on suurin osa vaatteista ihan selviä poikavaatteita: kavereilta kun ollaan valtaosa saatu eikä olla salailtu tuota sukupuolta. Itse olen ostanut neutraalin värisiä ne vähät, jotka olen ostanut. Että jos täältä nyt tyttövauva tulisi, niin paljon saisi vaaleansinistä ;) Eli hiukan mäkin sitä kyllä välillä mietin, kun olen niin asennoitunut poikaan. Mutta molemmat on kyllä yhtä tervetulleita!

Jaahas, nyt on kuulemma ruoka valmiina. Palvelu kyllä pelaa, ihana mies! Mun mielestä on aika liikkistä, että melkein joka päivä mies sanoo olevansa ylpeä, kun jaksan niin hyvin kaikki työt ja kotihommat. Tulee melkein tippa silmään, kun toinen on niin ihana. Nyt syömään!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

[quote]

Kesis, rv 28+1

[color=FF00FF]Edelleen yhtenä kappaleena ja ne toissa päiväiset tuntemukset on vain muisto jossain takaraivossa.. koko ajan on vaan sellanen olo, että taisin keksiä kaikki tuntemukset sillon perjantaina XD No joo, olo edelleen mitä mainioin. Eilen iski oikeen kunnon virta piikki, oltiin miehen kanssa kaupungilla ja illalla vielä innostuin siivoamaan ja laittamaan pyykkiä ja sitten olikin vuorossa saunomista ja siis ei mitään tehoo, ei edes sellasta normaalia mahan kovettumis supparia.

Mä heitän nyt toivon ja rupeen vaan kiltisti venaamaan sitä 28.1 jolloin siis käynnistetään, eikä siihen kään oo kun tasan kaks viikkoo.. Justiinsa miehen kanssa naureskeltiin, että tää kyllä kasvattaa mua, minä kun oon aina ollut " minuutti" ihmisiä. Kaikki menot siis kalenterissa ja mielummin tarkka kellon aika =D Noh, nyt joutuu tosiaan työstämään tätä asiaa, kun ei voikkaan itse päättää ja suunnitella koska lähtee synnyttään.

Mies lähti justiinsa peliin.. ei olis millään tahtonut sinne lähtee kun jos mä vaikka nyt sit rupeen synnyttään XD Noh, olis halunnu, että lähen sinne istumaan, mutta ei nyt oikein jaksanut. Nyt sitten antaa puhelimensa valmentajalle pelin ajaksi, että JOS mä nyt sitten just sen pelin aikana rupeen synnyttään =D Aikas hassu mies.

Asumis muodosta oli ollut galluppia.. Me ostettiin kaks vuotta sitten omakotitalo. Oon koko ikäni asunu omakotitalossa.. opiskelu aikana asuin puol vuotta solukämpässä seittemän muun tytön kanssa ja sitten muutin rivitalo kaksioon, jonne mies muutti sitten jossain vaiheessa kanssani asustelemaan. Noh, en oikein koskaan sopeutunut siihen asumismuotoon joten omakotitalo oli itsestään selvyys ja erittäin hyvin ollaan viihdytty=)

Hanin maha kuvia kävin katselemassa, meillä on ihan saman laiset pallot =) Mulla kanssa tossa edessä komeilee tollanen mahoton jalkapallo XD Kuinkahan jää roikkumaan nahka synnytyksen jälkeen?? Auroralla on niin pieni ja soma massu.. ei ihme, että sulla on niitä tuntemuksia, koska pojun täytyy melko syvällä olla, kun onhan sillä jo kokoo ja ulospäin se ei ihan hirveesti oo pyrkinyt..

Joo, mutta mä taidan hilppasta käymään tuolla lähikaupassa ja ajattelin pikkusen jotain leipoo.. onpahan jotain tekemistä=)

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Terkuin siru ja tiiti rv 39+5[/color]

oli pakko tulla vastailemaan vielä Niinalle pikaisesti, ruoka parhaillaan uunissa, joten kauaa en ehdi turista.

Eli me ei olla vielä kerrottu kenellekään tästä raskaudesta. Viikko sitten, siis sillon kun ei ollut vielä mitään oireita, ajattelin että odotellaan suosiolla ainakin sinne ekaan neuvolaan asti, ennen kun kerrotaan kenellekään. Viime viikolla tuon etovan olon myötä kyllä tuli mieleen, josko sittenkin pitäisi paljastaa lähimmälle työkaverille. Tiedän että hän ei kuitenkaan kertoisi muille, paremminkin olisi apunani salailemassa tietoa muilta. Toinen lipsutuksen paikka meinasi olla viime viikolla kun kuulin erään ystäväni odottavan (la 4 viikkoa aiemmin kuin minulla). Ja tietenkin parhaalle ystävälle (tulevalle kummille) on tehnyt mieli kertoa jo ihan alusta asti.

hannnah rv 7+4

Mulla leikattiin polvi alkuraskaudesta ja normaalisti jälkikipuihin olisi määrätty tosi tuhteja särkylääkkeitä, mutta kun ei saa syödä niin piti koittaa vain pärjätä panadolilla / panacodilla. Silloin lääkäri sanoi, että 3 mg päivässä on sallittu määrä. Sain reseptillä 500g panadoleja, eli vedin kolme kertaa päivässä 2 tablettia. Se on aika suuri määrä ja mulla kyllä auttoi kipuun edes lieventävästi. Panacodin annostuksesta en ole ihan varma, kun en sitä sitten edes käyttänyt.

Leenis

POPPIS, täällä kans yks malttamaton o/ Pakko ollut henkisesti varautua siihen yliaikaisuuteen, koska muutenhan sitä tulisi ihan hulluksi. Mutta ei se estä minua elättelemästä toiveita, että " josko tänään tai ensi yönä..." :)

AURORA, kuinkas pitkä sinä mahdat olla, kun sulla on tuo masu pysynyt niin sievässä ja pienessä kunnossa? :O Eipähän sulla ole pelkoa ylimääräisistä mahanahkaröllyköistä sitten synnytyksen jälkeen :D (Toisin kuin täällä, on tuo ihan valtava tuo pallo!)

MAKKARAKO kyseli siitä, että onko tullut kuntoiltua...? Kyllähän tuota vähintään kerran viikossa yrittänyt käydä ihan kunnollisella lenkillä (n. 1h/5-7km) ja joka päivä ainakin vähän ulkoilemassa, jos ei muuten, niin shoppailemassa :D. Yllättävän raskasta on tuo shoppailukin, saattaa vierähtää useampi tunti kävellen tuolla. Mielestäni ihan kohtuullisessa kunnossa olen pysynytkin, vaikken mitään erityistä olekaan tehnyt.

Tässä tuore masukuva rv 37+2

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tohmo_Sr&image_id=51220205

ja tässä Auroralle vertailun vuoksi masukuva rv 34+4

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tohmo_Sr&image_id=50408992

Han ja Rumpali 37+4

Täällä pirteänä näin heti aamusta... Kun nukkumaan pääsi vasta neljän aikaan, niin täytyi nukkua yhteentoista saakka. Pidempään en kuitenkaan uskaltanut, että illalla sitten saan unen päästä kiinni, kun aamulla pitää taas nousta kuudelta.

Ilta meni eilen yllättävän hyvin, Poppis jo ehti kysellä, että paljastuiko raskaus, mutta ihme kyllä saatiin hoidettua niin, ettei meiltä mitään kyselty. Ravintolassa juotiin pullo viiniä neljästään, mutta niin, että mies vaihteli lasejamme ja joi molemmat :) Toimi hyvin, olisi varmasti herättänyt paljon enemmän huomiota, jos olisin sanonut, että en sitten juo mitään. Myöhään kyllä meni, ja tupakansavuakin jouduin vähän haistelemaan, ja siitä tuli oikein huono omatunto :(. No, kunhan pidemmälle päästään, niin voi sitten alkaa kieltäytyä kaikista tuollaisista reissuista, tai ainakin kaikki seurueen jäsenet tietävät ottaa huomioon raskauden.

Osittain taisin vastatakin hannnahin kysymykseen, eli ei vielä kauheesti olla huudeltu raskaudesta muille. Miun äidille oli kyllä pakko kertoa, samoin veljeni vaimolle, joka odottaa toistaan, sekä miehen siskolle, joka sai juuri kolmannen lapsen. Kaikki siis tällaisia, joilta voi kysellä raskausjuttuja! Lisäksi joulun tienoilla oli yhdet bileet, joissa paljastuin isäntäparille. Muillakin oli kyllä epäilyksiä, kun en juonut, mutta ne kumottiin tiukasti. Isäntäpari kun on parhaita ystäviämme, niin ei voitu olla myöntämättä, kun toiset suoraan kahden kesken kysyivät. Ootko hannnah kertonut monelle? Haluaisin odottaa ainakin sinne sydänäänten kuulemiseen, jonka jälkeen ehkä voisi vähitellen paljastaa ainakin kaikille perheenjäsenille.

Painoa en ole tarkkaillut, kun meillä ei ole vaakaa. Olen kuitenkin huomannut, että vaikka sinänsä kaikki mahtuu vielä päälle, kaikkein tiukimpia farkkuja ei enää ole mukava käyttää. Lisäksi tuntuu, että maha pömpöttää esim. syömisen jälkeen helpommin kuin ennen, ja tämän takia käytän mieluummin pitkiä paitoja, jotka peittävät koko massun.

Hannnahillakin alkaa olla raskausoireita, se on toisaalta kivaa tietää, että taidetaan tässä tosiaan olla raskaana, mutta toivottavasti olo ei mene kamalan pahaksi! Minulla tällä erää jo onneksi alkaa helpottaa tuo huonovointisuus. Tissit on täälläkin arat ja jumbot, ja miun iho on tosiaan ihan järkyttävän kamala. Kunpa jossain vaiheessa tulisi sitten sitä " raskauden hehkua" , mutta se taitaa olla niitä keskiraskauden juttuja.

Vilkutukset kaikille ja kärsivällisyyttä niille, joilla laskettu aika on jo ihan oven takana! Mie lähden leipomaan runebergintorttuja, joihin tuli ihan hirveä himo. Onneksi sain kutsuttua veljen vaimoineen ja tyttärineen kylään syömään niitä, ettei kaikki jää minulle :)

Niina 7+6

[color=8B0000]Täällähän minäkin jo pompin...

Aurora: mäkin oon jotenkin huolissani tosta mun rytmistä, mutta sit ajattelin, että mitä ihmeen väliä sillä on kun kohta se on varmasti ihan sekasin ku vauva on kotona..=D Mä kävin jo ysiltä miettimässä kahvinkeittoa, mutta menin vielä hetkeksi takaisin sänkyyn..kai se on nukuttava vaan sillon ku nukuttaa..=)

Luin eilen sen 66-sivuisen pinon tuolta synnytyspuolelta, että mitä hassua miehet on päästäny suustaan tai tehny synnytyksessä..=) Siinä vierähti tovi..Oman miehen toilailuja odotellessa..=D

Hanille sen verran, että mulla on vahva tunne, että sä pääset kyllä etuileen mua. Jey siis sulle! =)

Tjoo..ei kai tässä muuta kun odottelemaan taas yhdeksi päiväksi..=)

Mukavaa päivää!

t. poppis ja räpsy rv38+4

Päivä menikin siivoillessa, ja kohta pitäis lähteä miehen siskon synttäreitä juhlimaan... tai kohta ja kohta, ravintolassa on pöytävaraus klo 23, kun mies pääsee vasta siihen aikaan töistä. Jännittää moni asia: miten jaksan valvoa, ällöttääkö voimakas ruoan haju, itä pystyn syömään, paljastuuko raskaus (olisi pitänyt sylkeä lasiin joskus ennen raskautta :D) ja nyt vielä että mitä ihmettä pistän päälle. Näytän meinaan kasvojen, selän ja rinnan ihon puolesta lähinnä Frankensteinin morsiamelta, kait jotain hormonitoimintaa.

Täällä oli asuntogallup: myö asutaan miehen kanssa opiskelijakämpässä. Onneks on melko tilava, kun meillä on 61 neliöö pinta-alaa. Oman aika on sitten kai hamassa tulevaisuudessa, kun joskus minäkin valmistun, menee siis vielä vuosia. Hyvin tähän nyt ainakin vauvan kanssa mahdutaan, ja eihän nyt taaperokaan kovin nopeasti ala tarvita omaa huonetta.

Peipposka kyseli tuosta lapsen sukupuolen tietämisestä. Uudessa Vauva-lehdessä taisi lukea (tai jossain muualla, muisti alkaa pettää), että lääkäri kertoo sukupuolen vain jos on täysin varma asiasta. Sen puoleen ei siis välttämättä sanoisi. Missä vaiheessa tuo sukupuoli muuten kehittyikään? Ei tainnut olla kovin aikaisessa vaiheessa, kun katsoin juuri joku päivä jonkun dokumentin aiheesta telkkarista. Miehelle juuri yksi päivä sanoin, etten minä haluaisi tietää sukupuolta etukäteen eikä hänkään vaikuttanut kiinnostuneelta tietämään. Eli taidetaan pitää meillä jännitystä sinne elokuun loppuun saakka.

Nyt pitää aloittaa epätoivoinen tehtävä, kauniiksi laittautuminen iltaa varten. Sori kun olin taas vähän omanapainen, yritän joskus tässä raskauden aikana parantaa tapani :p

Onkos Hannnah ja Buuffa muuten kadonnut jonnekin? Olen kyllä lukenut tällä viikolla pinoja aika huonosti, joten on saattanut mennä ohikin. Tulkaahan taas kirjoittelemaan, niin voidaan sitten jauhaa yhdessä näitä ihan alkupuolen juttuja!

Niina 7+5

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat