Seuraa 

Lauauntain löpinät ja supparisäteet tähän pinoon.

Tuolta löytyy perjantain porinat ja supparisäteilyt:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9313977&p=2&mpage=1&tmode=...

Sivut

Kommentit (29)

Kiitokset onnitteluista! Tulihan se lähtö sieltä sitte ku alko vedet mennä =)

Minäkin kävin lisäämässä synnytyskertomuksen listaan. Hienosti voidaan ja tänään kotiuduttiin. Lapset (hassua sanoa monikossa) on nukkumassa, joten menen tästä miehen kainaloon hetkeksi. Koitan päästä jutuista kärryille joskus paremmalla ajalla. Kovasti tsemppiä kaikille joilla vielä on koitos edessä!!!

Elin@

Koko päivän on ollut hyvä olo ja tuossa illalla jo parille kyselijälle sanoin, että olo on hyvä, vain liitoskipuja on. Mutta tuossa 19 jälkeen alkoikin tulemaan suppareita, ekat vähän kipeät supparit näin " lepotilassa" .. Mahakin meni sekaisin, voi kyllä olla ihan jännitykseenkin liittyvää!!!

Otin pari panadol zappia, katsotaan viekö ne supparit pois. Jos ei niin pitäsiköhän soittaa lapsenvahdille??? Hällä menee kuitenkin vajaa 3h kun ajelee tänne. Nyt kun tosi SAATTAA olla kyseessä onkin tosi vaikea miettiä missä vaiheessa soittaa apujoukkoja. Ei kuitenkaan turhaan viitsisi hälyttää, jos nämä onkin vaan ennakoivia supistuksia.

Auttakees ja sanokaas mielipiteitänne milloin käskisitte lähteä ajelemaan, toista lähden siis synnyttämään ja ajomatkaa lapsenlikalla on vajaa 3h. Meillä sairaalaan on vajaan 10min. matka.

jännittävä tikru 39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli täällä vielä sitkeästi roikutaan, ei muutosta viime päiviin.....

LYDI@- Kyllä tuo rauhattomuus onneksi hieman hellittää yöksi että saan nukuttua hyvin, mutta päivisin tuntuu että kiipeilen seinille! Kun nyt ei viitsis kauheesti mitään ohjelmaa järkätä, kivempi olla vaan kotioloissa ja odotella lähtöä sen sijaan että olis sitten ties missä.... Toisaalta ei kyllä lähteminen minnekään kauheesti houkuttelekaan, paitsi synnärille seuraavaks!

TAU- Multa meni vähän ohi muutenkin toi chatti kun oon niin käsi tän koneen kanssa ja eilen tosiaan tuo miehen tyttö valtas koneen heti kun saapui ja minä makoilin kyllä ihan mielelläni sohvalla kauratyynyn kera.... Joten taitaa mun jutustelut rajoittua tälle palstalle toistaiseksi....!

Alkaa juu tosiaan tulla uskonpuute tän synnytykseen lähdön kanssa, meinaakohan tulla ulos ollenkaan? Aamuisin on ihan hyvä olo, välillä vaan vatsa kiristyy mutta iltaa kohden näköjään pahenee nuo menkkajomotukset niin että pitää tuo kaurapussi ottaa helpottamaan oloa. Kauankohan tämmöistä jatkuu....

Mies jo ihan paniikissa luulee että synnytän kotona ja on jo viemässä mua näytille synnärille! Ja varmistelee kokoajan että muistan laskea jos supparit tulee useammin....Rauhoittelin vaan että kyllä luulisin että ne supparit sitten voimistuu niin että tietää kun on tosi kyseessä! En halua ihan turhaan lähteä (lue : liian innokkaana!) tuhlaamaan heidän aikaansa....

Päivän positiiviset:

+Ihanaa kun tulee lunta, pysyispä maassa edes hetken!

++Hyvin nukuttu yö takana

+++ Joten jaksan ehkä lähteä happihypylle jos mies tulis taustatueksi....!

Nyt takas sohvalle uuden kirjan pariin sulattelemaan aamiaista ja sitten ulos!

Mukavaa viikonlopunjatkoa kaikille & supparisäteitä tsempityksen kera!

Pupina 40+1

Eka päivän kolme positiivista:

1. Lumi on pysynyt maassa

2. Viime yön nukuin hyvin, vain vessareissuja, ei muita valvomisia

3. 40+0 tänään. Enpä olis uskonut tähän pääseväni tässä raskaudessa!

Pidän Mellum sulle peukkuja et pääset vihdoin hommiin!!!

Ja Pupinalla kans aika lupaavaa!!!

Ai, te olitte eilenkin chatissa. Mä nukuin kuulkaa koko eilisen päivän. Heräsin eilen jo puol 4 hirveisiin painajaisiin. Synnytin unessa pojan, joka jaksoi vain hetken elää. Sittenpä ei enää uni tullutkaan. Onneks miehellä oli eilen vapaa päivä että tosiaan tuo nukkuminn onnistui. Jotenki aivan veto veks.

Eilenaamulla soittelin jo synnärillekin kun lorahteli lupaavasti, aina ku nousin pystyyn. Sovittiin et soitan ennen puolta päivää uudestaan, kun olen " pyydystänyt" vuodon väriä ja hajua. Siinä olin sitten hetken levännyt, eikä ainuttakaan supparia ja suht kuiva olo niin soitin takas puolilta päivin et taitaa olla turha tämän rouvan sinne raahautua. :(

Eilen alko illalla särkee alaselkää ja yöllä jomotteli alavatsaa ja selkää. Ja kun nousin seiskalta ylös tuli n. 5min välein supistuksia pari tuntia. Tuskan hiki päällä täällä hiippailin ja sit menin kuumaan suihkuun. Tuli ihan paha olokin ja oikaisin kaurapussin kanssa tuohon sohvalle. Tuntu et ne siitä taukos ja hetkeks torkahdinkin. Nyt kun nousin ylös niin taas polttaa ja supistaa... Sais jo alkaa voimistua!!!!!!! Alan olla tosi poikki näihin lupaaviin alkuihin.

Mies on pojan kanssa koulussa tänään, kun tekevät yhden lauantain sisään ja viettävät lapset+vanhemmat pelipäivää. Sitten mies on menossa töihin loppupäiväksi. :/

Supparisäteitä kaikille! Ehkäpä joku pääsis tämän viikonlopun aikana tositoimiin!?

Mä meen nyt kaivaa neidille porkkanaa lumiukon nenäksi...

t. H ja Iines 40+0

en kerkia mitaan suurmpia laittamaan, enka chattiinkaan tanaan. aika vahasesti siellakin oon ehtinyt olla. Olemme lahdossa sinne pikku vaavin hautajaisiin ja se viekin koko paivan.

Kaikille trekkuja

Leperus

ONNEA NASU poikavauvasta!!

En ole lähtenyt mihkään. Puolisen tuntia sitten kotiuduttiin mummolareissusta ja väsy painaa. Taidan lähtee nukkuun jos kerkeen nukkuun ennen kuin ne taaaaaaaaaas alkavat...siis supistukset. Kumma kyllä ne on kahtena iltana " kiusannut" 23.30 lähtien--->

Muutama supistus päivän mittaan on ollut.. katotaan miten yö menee. Vaavi aloitti kauheen myllertämisen masussa nyt..

öitä

mellum ja peukaloinen 41+6 (vielä 1h15min)

Kiva kuulla, että supistelee ja on lupaavia oireita. Tota Mellumia olen seuraillut, että joskos synnyttää ennen minua...:) Taitaapa käydä niin, onnea matkaan!

Täällä ei kyllä mitään lupaavaa. Ei siis kertakaikkiaan mitään oireita! Joku hassu supistus/ pv. No, ens viikon lopulla meidän vauvan on kyllä PAKKO syntyä, kun menee yli 42 vk.

Ihana lumikeli täällä Espoossa, lumiukkoja on tehty :) Täytyy nauttia tää pari päivää kun sitä kestää...

Göögle 41+4

[color=2E8B57]Oon ollu koko päivän menossa. Raahasin kaupasta 4 kassia ruokaa (hulllu minä, niinku maailman lopun edellä) ja suppareita toivoville vinkkaankin, että tulihan mojovia supistuksia parkkipaikalla ostoskärryä lykätessä. Että nyt vaan terhot ostoskärryjä työntelemään peräsuoli pitkällä ;)

Isab: Tuollainen " luonnonmukainen" käynnistyshän kuulostaa mukavalta. Mutta haluaisitko silti lähteä sairaalaan ennen maanantaita? :)

Mellumille onnea matkaan, juu juu, lähdössä taidat olla ;)

Ja kiva kuulla Helinän kuulumisia! Vai tsemppaamassa sua.. me muuthan oltiin niinku vauhkoontunut kanalauma maailmanlopun edellä ja sinä tsemppasit meitä.. :)

Tulipa hamstrattua poikaselle vaatetta. Ei kai niin olis tarvinnut, mutta oli niin sulosia ja alennusmyynnis. Lastenvaatekaupan täti tuijotti mun massua ja totesi, että on se kyllä jo niin matalalla, että tuosta ei syntymään montaa päivää(?!) mee! Melkein teki mieli usko sitä :)

Edelleen supparisäteitä täältä tarvitseville lähettelee hän

~~~~~~~~

Väsyttää vieläkin... Mut kai sitä kohta piristyy...

Laitanpas päivän positiiviset asiat :)

1. Lähdetää miehen vanhemmille, kiva mennä ku ei olla pitkää aikaan käyty.

2. Kivaa ku on viikonloppu, mies mun kanssa kotona. jee...

3.Illalla lähden tyttöjen iltaan kaverin luo, mukava et on jotain tekemistä ja jos vaikka tuo autolla köröttely käynnistäis mun synnytyksen... :)

Lähtiköhän Helinä sitten sinne synnyttään...? Oikein paljon onnea koitokseen!!! Onkohan Helinällä kenenkään numeroa, et ilmottaakohan se sit ku urakka on ohitte?

Ceciliah: Mites meni eiliset hiippailut ;)

Mellum: Toivottavasti TÄMÄ olis SE päivä, ja saisit lähteä hommiin :) Jo olis kyllä sun aikakin... :)

Vielä pitäis pukee päälle, ja sit lähtee... :)

Matkalla kerkeen meikkaan ku sinne on niin pitkä matka...

Ainiin, en olekaan sanonut täällä, joskus kun oli puhetta niistä et mihin tuoksuihin ja muihin on himoja niin, mun himo on pepsodentin vihreä hammastahna ja purkka. Pesen iltaisin n. 3kertaa hampaat, ku en vaan VOI lopettaa sitä. Se on niin ihanaa se tahna:)

Että se niistä kiilteistä hampaissa sitten, ku kokoajan hinkkaa.. :)

No mutta mutta...

Pitää varmaan mennä valmistautuun lähtöön, ettei mies pääse sanoo että " aina niitä naisia saa odottaa... " ja pah, sanon minä :)

myrtti-rv37+5

eli moikka kaikille. pikaisesti laitan kuulumiset ja päivän plussat, sit sauna kutsuu mua!

eli ekaksi tsemit kaikille suppareiden kans kärvistelijöille, toivottavasti tulosta syntyy. itsellä ei mitään toivoa supistuksista, mutta muuten olo mainio. ä-polilla oli nopea käynti ku ukko olikin kääntyny iteksiään oikein päin ja ei tarvinnu kääntää. painoarvio oli n. 3kg joten ihan sopusuhtainen vauva tulos ja kohdunsuu oli sormelle auki, mutta kanavaa 3cm jäljellä.

sitten päivän plussat:

1. vaavi oikein päin ja olo hyvä

2. koti siivottu porukalla tänään ja mukava vaa nherkutela ja viettää iltaa perheen kanssa

3. uusi istuin tuli eilen postissa ja sain sen asennettua autoon.

tosin auto on iha saakeli ahdas mut minkäs teet ku ei oo rahaa alkaa heti vaihtamaan vaikka isompi olis parempi. pakko vaa kärvistellä kunnes beibi saa istua naama menosuuntaan niin saadaan sit siirtää istuin etupenkille ja taakse aukee vähän enemmän tilaa.

sit tosta kohdunsuun tilanteesta katoin et viimeksi mulla on ollu kohduusuu sormelle auki ekan kerran vasta 39+5 joten ehkä nyt ois toiveita ettei tää menis kahtaa viikkoa yli?!?

sit siitä limatulpasta piti sanoa et mulla on molemmat synnytykset alkanu selkeällä limavuodolla ja ekassa bongasin iha tulpan. siitä kun on alkanu limaa/tulppaa tulla niin vuorokauden sisää on muksut olu mahan toisella puolella.

mut nyt sit saunaan!!!

supistuksia niitä kaipaaville ja hyviä vointeja niille kellä vielä kestää (kuten minä itse, nyyh;) )

sapa 37+5

Seisten täältä ilmottelen(istuminen hiukka hankalaa pahan repeämisen jälkeen) että poika syntyi la 6.1.07 3450g ja 51cm. Kotona odotti reipas isosisko 2v7kk. Arki on lähtenyt hyvin sujumaan. ON TÄMÄ VAIN IHANAA!Nauttikaa viime hetkistä mahan kanssa ja se jälkeen ihania hetkiä vauvan parissa!!!!

Toivottelee: Evelyn79,iskä,isosisko ja " Eemeli"

Niin ja laskettuaika olisi ollut 7.1.07

En ennättänyt pinoa lukemaan, mutta pitänee laittaa muutama rivi tietoja... Eli siis veden tihkuminen rauhoittui, eikä yön aikana tullut. Tietenkin jännittyneenä valvoin koko yön. Soitin aamulla sitten synnärille, et onko tulehdusriskiä tms. kun kerran kuitenkin selkeästi lapsivettä oli mitä tuli. Ei kuulemma tarvi huolestua, jos vaan vähän tulee ja kätilö käski kotona odotella. Vielä täällä ollaan ja ajattelin kohta lenkille lähteä, jospa saatais tapahtumaan ihan näin päiväsaikaan, jos jotain on tapahtumassa ollenkaan.

Ihanaa, kun olitte kaikki mukana tsemppaamassa illalla! Niille, jotka ihmettelevät, että missä tsemppaamassa, niin chatissa tätä asiaa puitiin. Kiitos!

Lueskelen pinon jossain vaiheessa ja kommentoin sitten enempi.

Viime yö meni taas parin tunnin unilla. Supistuksia tuli nyt tiheempään ja 7h ajan. Mutta, mutta, epäsäännöllisinä! Vessassa joutu jatkuvasti ramppaamaan..maha löysällä ja pissatti jatkuvasti. Aamulla sit nyt loppuivat, eilen sama homma. Kyllä musta vahvasti tuntuu siltä, että tänä iltana/yönä on synnärille meno. :) *toivoo kädet ristissä*

Kahdessa aikasemmassa on just mennyt näin, että valvon 2 yötä epäsäänn. supistusten kans ja sit kolmantena iltana/yönä oon päässyt tositoimiin.

Aattelin valmiiks lähteä mummolaan tänään, kun mies menee iltaan. Voi lapset jäädä hoitoon yöksi, jos mulla tulee lähtö. Sieltä on lyhyempi matka sairaalaan! vain n.20min..

ISA: Onnea sulle koitokseen toivottelen näinkin " myöhään" ! Vauva taitaa olla jo sylissä?

MIELETÖN JA SINDA: Minäkin oon tunnustellut kohdunsuuta ja en löydä sitä. Niin kuin mieletön sanoikin, että sellaista mössöä vaan. :) Paikat on pehmenneet..liekös jo oon auki viimeöisten supistusten jälkeen. hmm

LIMATULPASTA: Mulla ei ole koskaan irronnut se kuin vasta salissa. Ekassa se oikeen poksahti ammeeseen ja toisessa en nähnyt koko tulppaa..vedet meni vasta ponnistaessa ja lululempa, että limatulpaa samassa.

Päivän +++

+ Lähtään lasten kans mummolaan ja samalla käyn ostaan oh:n kattolamput matkan varrelta.

+ Ulkona on pakkasta -5 astetta

+ Ei väsytä toistaiseksi yhtään, vaikka valvottu yö takana.

että tämmösiä..

mellum ja peukaloinen 41+6

Ihana, että joka päivä pääsee onnittelemaan uutta terhokasta!

Tikru, kuulostaa hyvältä. Onnea matkaan, jos lähtö tulee!

Lydialle tuosta uhismeiningistä: meillä on nää pottavenkoilut alkanut jo ennen vauvaa, tuntuu vaan kärjistyvän. MUTTA, kannattaa vissiin käyvä valittamassa, sillä tänä iltana neiti nukahti kymmenessä minuutissa, kertaakaan ei pyytänyt potalle. Jäi iltatoimien jälkeen selailemaan pientä kirjaa ja sinne nukahti kirja kädessä. Hyvä, ettei kyynel tullut silmään, kun toinen siellä niin tuhisi. *sniif*

Tulin muuten just saunasta ensimmäistä kertaa raskauden jälkeen ja kyllä oli ihanaa. Raskauden aikana en käynyt kuin muutaman kerran saunassa, kun kuumuus teki aina päänsäryn. Mutta nyt voi taas käyvä. :) Elikkäs tässä tuli miulta pari lisää positiivista juttua, kun päivällä oli niin vaikea keksiä yhtään mitään.

T: Monttu

.. joo sä oot ihan selvästi jakaantumassa!!!!

Eipä siis tiedä, mitä tämä päivä tuopi tullessaan...jänskää! Voimia ja supistuksia siis!

Anoppi soitti just ja kinusi esikoista sinne yökylään, ihanaa! Eli eipä tarvitse meikäläisen ohjelmaa keksiä ;) Kassi kuntoon ja menoksi. Arvaattte varmaan, että meikäläinen aikoo tänään HEMMOTELLA itseään!!!! Se on ihan varmaa. Joko menen jonnekin syömään tai shoppailemaan, jos saan jonkun kamuista lähtemään seuraksi. Niin siis ensin tosin ajattelin pestä ne akkunat!

Äitee ja Aatutar 38+1

Mä oon NIIN väsynyt. Viikko on hurahtanut vain yksillä kunnon yöunilla ja kyllä alkaa painaa. Pelottaa vaan mennä sänkyyn kun ei tiedä tuleeko uni taaskaan. Esikon kanssa on ollut viime aikoina hirmuisia unitaisteluita ja kumma kyllä ne taistelut kuuluvat jostain kirjoittamattomasta säännöstä mulle. Näin väsyneenä ne vaan todellakin kiristää pinnaa ja pahasti!

ZATU: Lenkkeilystä oli se hyöty, että taas sain vessassa käydessä kauniin vaaleanpunaista paperia. Pieniä suppareita pitkin päivää, mutta ei mitään hälyttävää. Jospa saisin yön nukkua hyvin niin voisin sitten aamulla lähteä synnyttämään. Mulla huomenna synttärit ja oliskin aivan ihana synttärilahja saada oma käärö syliin! Mitenkäs sun vointi?

MELLUM: Millainen on tilanne? Joko on lähtö edessä?

MIELETÖN: Tiedän tunteen kun juoppo tulee ja vie yöunet. Mä kanssa vasta kiristelin hampaitani ja puristin käsiä nyrkkiin kun mies lähti illalla kaljalle - siis vain yhdelle- ja kummasti reissu venähti aamuyöhön. Ja mä tietenkin valvoin, mutta jouduin myös nousemaan aamulla ajoissa ylös. Jaksuja!

MYRTTI: Pitänee ottaa blogista Marian numero, jotta voin ilmoitella sitten kun SE päivä joskus koittaa...

NASU: Onnea vaavista! Ihania uutisia!

Nyt tämä mamma sulkee koneen ja painuu hampipesulle ja vällyjen alle kutsumaan nukkumattia kylään! Hyvää yötä kaikille!

[color=Red]Nyt ei ehdi sen enempää tänne kirjoittelemaan, mutta piti tulla huikkaamaan vauvautuneille, että ollaan avattu pino nyt tuonne vauva-puolellekin.

Että tervetuloa sinne te jo vauvautuneet ja loputkin, kun nyyttinne saatte!

Tsemppiä ja supistuksia toivottelen kaikille!

Sulina + poju 15vrk

tän päivän plussat :

+ pääsin kotiin =)

+ mun rakas ystävä kauempaa tulee tänään meille ja viipyy muutaman viikon eli lapsen vahti asiat enemmän kun hyvässä hoidossa

+ vauva on erittäin liikkuvainen ja iloinen :)

Jyväskylässä käyty,eilinen ultraaja sano että käynnistävät tänään,mutta tän päivän vastaava lääkäri päätti toisin,eli maanantaina käynnistetään kalvojen puhkaisulla suoraan,eli ei mitään lääkkeitä,oon tosi tyytyväinen siitäkin. Olisin saanu jäädä sairaalalle nyt,mutta hullulta tuntus makoilla siellä huvin vuoksi. AIka hauska juttu et lääkäri sano heti kun tuli huoneeseen että mehän ollaankin jo tavattu aikasemmin,ollaan toki mutta siitä on jo 5 vuotta aikaa,sillon tää samainen lääkäri sai sisätutkimuksella synnytyksen käyntiin ja toivon että toimis nyttenkin niin ei tarttis ees kalvoja puhkoa :)

" vähän" omanapaista,mutta palailen myöhemmin paremmalla ejalla. Viime yönä tuli nukuttua kokonaista 4 tuntia korkeintaa eli on vähän energia vajetta :)

T:Isa ja masukki 38+6

ja varmaan olen vielä helmikuussakin...

Heräsin aamulla tosi kiukkuisena ja kiukkuinen olen edelleen. Yläkerran nuoriso biletti taas vaihteeks pitkin yötä ja hiljenivät vasta kolmen jälkeen. Ois siis ollut hyvä istua chatissa, mutt olin niin väsy ja nuo vihlomiset vaan jatkuu.

Sit aamulla, kun ois nukuttanut, niin mies nous kolisten ennen kasia pesemään pyykkiä ja siihen heräs sit poikakin.

Nyt on ukko duunissa ja poika aggressiivisella tuulella. Pitää kohta yrittää tästä sen verran päästä liikkeelle, et veisin itteni ja pojan tuohon etupihalle pakkasta haistelemaan. Saattas raitis ilma piristää.

Kaupassakin pitäis käydä, mut en pysty tuohon lähikaupalle ees käveleen kunnolla, ni menköön ukko sit töiden jälkeen.

Mut nyt loppu tää valitusvirsi!!

Mellumille ja pupinalle tsemppiä! Toivottavasti pääsette pian tositoimiin, omaa nyyttiä hakemaan =)

Muille toivotan leppoisaa viikonloppua!

Kerron plussia myöhemmin, kun tästä tokenen =D

-tau- 39+0

Pikaisesti tulin tänne vaan ilmoittamaan ILOUUTISEN! :) Meille syntyi torstaina iltapäivällä poika. Painoi 4120g, pituutta kaverilla oli 51 ja risat. Meidän perheen jättiläinen siis ;) Ihana kaveri on, tänään kotiuduttiin... Myöhemmin sitten lisää...

Käynnistyksellä siis syntyi tämä kaveri, myös hän :)

Nasu rv 0 :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat