Sivut

Kommentit (29)

Lapset lähti pulkkamäkeen ja mies asioille, ihanaa kun saa hetkeks rauhoittua.

( . ) Mulla pari ihmeen hyvin nukuttua yötä takana, meidän illat on selvästi rauhoittuneet, kun nuorimmaisille laitettiin " huutelu" -kielto sängystä. Kuopuskin on taas nukkunut rauhallisesti (ei siis mitään jänniä piirrettyjä iltaisin). Hyvä näin, ettei sit tarvi alkaa tehdä muutoksia, kun vauva syntyy. Kävely, istuminen ja seisominen edelleen tuskaisaa, mutta tänäänkin kyllä menin miehen kanssa kauppaan. Päivät jolloin ehtii kunnolla levätä, on paljon helpompia, kun sellaset et on " pakollisia" asioita hoidettavana.

Maanantaina loppuu saikku, eikä tervhoitaja saanut eilen lekuria, että olis voitu jatkaa. Tai eivät kuulemma suostu jatkamaan ilman tutkimuksia. Arvauskeskuksesta saan sitten maanantaina KAKSI päivää saikkua, kun olen kerran menossa keskiviikkona Kättärille. Siellähän on vaan tarkoitus katsoa kohdunsuu ja Hipun tilanne masussa, ei se mikään saikkukontrolli pitänyt olla. MÄ en tajuu, ihme pompottamista taas.

Z: tekö päädyitte uusin vaunuihin, kiva kun jotain uuttakin saa, ettei pelkkiä vanhoja. Mun pitää se itkuhälytin hommata, odotan vaan sitä äippäpakkausrahaa.

Närästyksestä kärsiville tsemppiä.

Nyt lepäämään.

-m- ja Hippu rv 32+3

Juuh, kuule tiedä häntä onko normaalia vaiko eikö, mutta täällä sama vika. Itkua meinaa välillä pukata, kun sattuu ihan saatanasti (jos nyt näin rumasti sitä voi kuvata..?). Siinä vilahtelee kättä ja jalkaa ja millon peppua nousee ylös noin 5cm ja se SATTUU!! Oon rasvaillut vatsanahkaanikin koko ajan, mutta ei se kyllä siihen ole vaikuttanut tippakaan. Tuntuu, että nahka kyllä venyy, mutta ne kivut tulee siitä nahan alta eikä nahasta. (oliko selkeää?) Itselläni siis kolmas vatsanvenytyskerta menossa..

Papu ja Herppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

MAMMULIINII on iskeny raskausajan sekoiluvaihe :) se on sukua raskausajan dementialle. keksin sen just, ihan ite.

Ai hitsi..mä vaan hekotan täällä..tarttis tehdä sitä ruokaa ja kaikkee, kun en ole syöny kun aamupalan ennen kaheksaa, nyt en vielä raati syödä kun koirille ei voi antaa ennenkun hetken päästä ja...sitte ne kattos mua niin syyttävästi kun söisin eikä nekään ole vielä saanu ruokiaan..ootan vielä hetken ja syödään kaik yhes koos.

Nyt pitää kyllä mennä...

T

Kuukausi tais vierähtääki edellisestä kirjotuksesta. Teiän vaivoista ku lueskelin, niin tuntuu vähän hölmöltä tulla hehkuttaan, mutta enpä silti malta olla sanomatta, että mulle tää loppuraskaus on kyllä raskauen parasta aikaa. Ihanaa, ku tuntee liikkeitä säännöllisesti, ku ruoka maittaa ja mikä tärkeintä, ei tarvi kärsiä siitä ekan raskauspuolikkaan väsymyksestä! Ja mää tunnen myös olevani ison kiinteen masun kanssa kauneimmilllani. Koputan tietty taas puuta, ku saan olla näin vaivaton.

Tokihan tässä on niitä pieniä ison masun vaivoja, jotka ei sen suuremmin haittaa, eli reisien puutuminen, josta Leanna kyseli, ja joka mulla oli kyllä ekassaki raskauessa loppuraskauen vaivana, ja jonka oon päättellly johtuvan ihan vaan siitä, ku jaloilla on yli 10 kiloa lisäpainoa kannettavana. Kyyristelemäänkään ei oikeestaan pysty ilman, että sattuu, joten esikoisen lelut lojuu lattialla, josta potkin niitä kasaan ja sitte istun viereen keräämään. Nukkuessa kipeytyy jalat, ku ei tyyny pysy jalkojen välissä. Pitempään kävellessä väsyy selkä. Ja sitte närästää, mutta mulla onneksi Rennie auttaa heti.

Äitiysrahapäätös tuli ja yllätti seki positiivisesti, koska en pelkästään saa samaa rahaa ku esikoisesta, vaan siihen tulee vielä nuo korotukset ekoista päivistä. Olin ihan varma, ettei tuo muutos ehi voimaan ennen meiän äitiyslomien alkua.

Meki taietaan sitteki ostaa kaksostenrattaat uutena, ku nähtiin hyvä tarjous. Tietääpä sitte varmasti, mitä saa. Onko muuten kellään kokemuksia puoleen tai toiseen noista Babyweltin Alaska Twineistä? Vähän arveluttaa noitten etupyörien toimivuus ja kesto ja se, että lapset on työntäjän näkymättömissä. Rattaat vaikutti kuitenki koeajossa tosi ketteriltä, ja silti Gessleinien kantokassi ja parivuotias mahtuu sisään hyvin.

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/babywelt_tuplat.html

Toinen vaihtoehto meille ois ollu Brion Twinetet, mutta ne on jäykemmät työntää ja kalliimmat. Oon kyllä avoin muuttaan vielä mieltäni näien kahen välillä vielä, jos joku perustelee hyvin.

Ja vielä synnytyskeskusteluihin sen verran, että täälläki ilmottautuu yks, jolle jouvuttiin tekemään istukan käsinirrotus. Paineluyritysten aikana en onneks tuntenu kipua, ku epiduraali vaikutti vielä, mutta harmitti se, ku joutu eroon vauvasta moneksi tunniksi nukutuksen takia. Eniten koko synnytyksessä jännittää se jälkeisvaihe, mikä oikeestaan on ihan turhaa, ku asiaan ei voi mitenkään ite vaikuttaa. Muuten eka synnytys oli jälkikäteen sanottuna ootettua kivuttomampi ja kokonaisuutena positiivinen kokemus.

Hyviä vointeja kaikille! Kadehittavan monella kuulostaa olevan jo kaikki valmiina tässä vaiheessa...

Udidi ja Dumbo rv 30+1

Hanna: mä odotin esikoisen aikana kans että pääsis taas nukkumaan mahallaan, MUTTA rinnat oli niin täynnä maitoa ja kipeet, ettei siinä kyllä mahallaan vielä pitkään aikaan päässyt nukkumaan. Sorry viedä toikin ilonaihe, mutta mulla ei ainakaan ole onnistunut mahallaan nukkuminen kummankaan imetyksen aikana.

-m-

Vihdoinkin täällä on lunta. Koirat riekkuu kuin pahaiset kakarat lumessa ja onhan se ihanaa tuon ankean harmauden jälkeen. Lunta on tullut nyt sen verran, että pääsee pulkkamäkeenkin.

masuli68: Uudet vaunut ovat kyllä ihanat! Hipelöin niitä ja ihmettelen miten ovat muuttuneet 5 vuodessa. Silloinkin ostettiin uudet nuorimmaiselle kun piti sisaristuin saada kiinni ja oli ne hienot silloinkin. Nyt on edistystä tapahtunut ainakin kankaiden osalta, ei ole enää sellaista pehmoista puuvillaa vaan ihan kunnon kangasta joka pitää tuulta ja helppo pyyhkiä puhtaaksi.

Minullehan oli tulossa ne v.99 Emmaljungat mutta mieli muuttui kun näin nuo kaupassa :) Ja kun kaikki muu on suurinpiirtein käytettyä niin on jotain uutta ;)

Kivuista, moni täällä valittelee liitoskipuja ja vauvan potkuista aiheutuvista kivuista mutta onko kenelläkään nämä kivut pahimmillaan silloin kun menee nukkumaan? Minulla alkaa silloin pahimmat säryt tuolla alapäässä, vihloo ja juilii. Sellaista menkkamaista kipua on myös alaselässä paikoitellen mutta sitten katoaa.

Ja vauva istuu edelleen, potkut tuntuu todella hulluilta tuolla ihan alhaalla jossain vatsan uumenissa, nyrkit sitten heiluu pallean korkeudella. Massu on todella ylhäällä, rintojen alta alkaa jo kunnon kumpu :O

Mielessä pyörii sata asiaa koskien vauvan asentoa ja mahdollisesti siitä aiheutuvaa sektiota. Keskiviikkona on neuvola jonka jälkeen olen taas hieman viisaampi.

Zeldatar 32+1

Mutta että teille kaikille kivaa lauantaita vain, jotka täällä jouatte lueskella näitä vähiä stooreja. Kovasti on hiljasta. Ajattelinkin tossa jo, että minä taas peränpitäjän paikalla täällä, mutta kappas, kun ei ollutkaan muut ko Z ehtinyt paikalle.

Oma napa on ennallaan. Mies laittoi mut eilen kävelemään piiitkän lenkin ja sen jälkeen sattui joka paikkaan. Aivastelun lakattua ängin itseni peiton alle ja otin päikkärit. Flunssa tekee tuloaan. Oli hurjan viileä ilma siis, mutta muuten kiva. :)

Hermanni voi hyvin, mä taasen en millään enää jaksais odottaa, että saan pojun syliini. Nään jo unia joka yö miten häntä hoidan ja miten hoidan arkea vauvan kanssa. Aivan ihanaa siis.

Papu ja Hermanni 31+1

Siis täälläkään ei ketn....pesin koiranki aikani kuluks vaik se nyt ei välttämättä pesua ois kaivannukkaa.. =) Mitenhä ne mammat jaksaa kellä ei lapsia eikä elukoita ja pitäs kotosalla vaan maata?Miust on ihan kamalan kauheeta ollu nyt viimeset 2 päivää,ekat pari päivää meni ihan vaa ollessa kun poika sinne siskon luo lähti mut nyt alkaa tosiaan olla jo ikävä ja tekemiset vähissä...Onneks tulee huomenna kotii!!Ukkoki lähti tosiaan iltahukii,joten ei siitäkä seuraa saa ;) Pitäsköhän pestä tuo pikkusiskon kissa kans?kjeh,kjeh!!No ei nyt taija kuitenkaa viittii toista rääkätä,koiruus sentää tykkää suihkuttelusta vielä mut tuo kissa ei välttämättä niinkää.

Zeldakos se kyseli kipuileeko muita enemmin nukkumaan käydes?Miulla kipuilee joskus enemmin muuten vaan ja joskus taas just iltasella.Ja pe huomasin muuten siivousurakan jälkeen illalla kun sänkyyn köllähin ni ihan semmosta menkkajomotusta alamahassa,ei kyl käsittääkseni supistanu kun ei mahakaan kovettunu....Tuntu semmoselta jännältä,vähän niinku ois polttanu mahaa..Kaikkihan varmaan ymmärsi sepostuksen? ;)

Masussa on taas tänää ollu vähän vilkkampi päivä =) Tuntuu vaa nuo nyrkkeilyt tosi ilkeiltä tuolla häpyluussa(toivottavasti nyrkit!) ainakin viimeks oli vile rt joten nyrkithän ne siellä varmaan.Oiskohan jo laskeutumaan päin ku noin alhaalla tuntuu??Edellinen ku ei perätilan takia laskeutunut mihinkä suuntaa ni ei osaa nyt oikei sanoo,muutenki kaikki tuntunu nii erilaiselta...Ääääh,ei tätä romaania varmaa jaksa kohta ees kukaa lukee! =) Jospa koittasin taas telkkua välillä kattoa...Kuulumiisiin!!!

mammuliini&masumyyrä 31+4

Do diin maltoinpa olla pari päivää poissa koneelta ;) Hyvin oli pinoja kertyny.Mitä duppikselle kuuluu????Masulin vaivta kuulostaa kyl hurjilta,itelle tuli toissa päivänä hurjia supistuskohtauksia ja niitten lisäks todella huono olo,siis oksetti ihan ja sit ku supistukset loppu ni loppu huono oloki...??Kummallista..En nyt sen ihmeemmin säikähtäny ku ke kun kävin kontrollissa ni paikat oli visusti kiinni ja kohdunkaulaa 3,5cm jälellä.Meen taas kolmen vk:n päästä kontrolliin.Höh,unohin taas mihin piti kommentoija,hirveesti oli teille asiaa mut kun rupesin rustaamaan ni kaikki unohtu!! 8D Hitsi miullekkaa ei tuu e-saimaata kotii,pakko kai käyvä mummolassa urkkimassa tapin vihkiäis kuvat!! =) Tappihan se kai oli,mikä hitto minuu vaivaa??!!En muista enää mistää mitää...aaargh!!Noh,pitänee yrittää myöhemmin uudellee,meinaan nyt lähen kyl haukkaa vähän koiran kaa happee,on taas niin outo olo..

mulla siis just nuo nestemäiset ja imeskeltävät saa oksennuksen lentämään, pienenäkin piti antibiootit saada tabletteina :). Pitäis kuitenkin uskaltautua jotain kokeilemaan...

Tämän viikon oon ollu taas töissä loman jälkeen, ja kyllä se vaan vie niin paljon aikaa ja energiaa, ettei ehdi samalla tavalla tänne kirjoitella, pikaisesti silmäillä pinot, ettei ihan putoa kärryiltä teidän muiden kuulumisista.

Perjantaina olin äitiyspolilla verenpainekontrollissa, ja tällä kertaa olikin sit ihan erilainen lääkäri kuin viimeksi. Silloin yritin kovasti valittaa etten meinaa jaksaa töissä olla, mut lääkäri vaan tutki hyvin pikaisesti ja sanoi ett hae neuvolasta sairaslomaa, jos tuntuu ettet jaksa. Tällä kertaa lääkäri olikin sit paljon tarkempi, kyseli todella tarkkaan voinnista ja muusta, ja tutki ultrallakin pitkän tovin. Ja sanoi heti, että töihin et sitten enää mene, ja kirjoitti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Vauveli voi hyvin, painoarvio oli tasan 2 kg. Kahden viikon päästä sit olis seuraava käynti.

Närästys on alkanut vaivata täälläkin, tähän saakka sitä on ollu vaan satunnaisesti, mut nyt saa kyllä ottaa jo useamman rennien päivässä, onneksi ne mulla auttaa.

Tulipas omanapaista tekstiä;) Ja nyt kyllä lähden nukkumaan, nii että hyvää yötä ja huomiseen...

Petriina rv 31+6

Kaikki on hyvin ja olen onnellinen raskaudesta ja tulevasta vauvasta mutta,aiemminkin olen " valittanut" ,nämä vauvan liikkeet...

Siis ne SATTUU ihan hirveesti!Vauva vaihtaa(?)asentoa monta kertaa päivässä ja jalkoja käsiä kohoilee vatsanpinnasta ulospäin,vihloo ja vihloo.

En ymmärrä onko normaalia???Olen nyt hakenut kirjastosta vinon pinon raskaus/kätilö/sikiödiagnostiikka kirjoja mutta en ole vastausta löytänyt mistään.Onko kuudes raskaus ohentanut vatsa peitteitäni näin radikaalisti että tuntuu ihan kirjaimellisesti vauva tulevan nahan läpi?Sektion sanotaan ohentavan kohtua mutta entä monta raskautta??

Vai onko vauva joku ihan mega suuri?????

Kysymyksiä kysymysten perään!Huomenna tilaan ultran josko siitä jotain selviäisi(oma nla täti ei varmasti anna lähetettä ä-polille tai ultraan,ei kuuntele, ei ymmärrä)Mutta ruikutin nyt teille jos jotain viisasta sanomista löytyisi!!!;)

Eilen vieteltiin siis 4v. hääpäivää miehen kanssa. Käytiin ravintelissa syömässä... ja kyllä oli sitten hyvää!!!

Esikoinen meni mummolle ja papalle yökylään, pitkästä aikaa. Kuopus jäi yöksi kotiin, mutta nukkui aikas hyvin kumminkin.

Itsekkin tuli nukuttua todella hyvin, mitä nyt puoli neljältä vaihdettiin kuopusta kuiviin, kun taas oli saanut aikaiseksi oikeen vesisängyn!! Mieletön yökastelija tuo meidän kuopus!!! Sanotaan, että 3 yönä viikossa vähintään menee lakanat (ja välillä peitotkin) vaihtoon. Mikään vaippa ei tunnu pitävän!

Mutta siis asiaan... Täällä nukutaan Tapin lailla yöt hyvin, mikäli vaan antaa lapset nukkua. Jos ei lapset herää yöllä, en minäkään herää... edes vessaan :) (nyt tais tulla monta kateellista ;) )

Sain tänään pestyä aamusta ne pikkuiset vaatteet :) Vihdoinkin.

Kylläpäs niitä olikin! Siis jo pelkäsään 50,56 senntisiä oli aika lailla. Onhan niistä suurin osa vähän poikamaisia.. mutta sen sitten näkee vasta vauvan synnyttyä tarviiko mitään vaaleanpunaista edes ostella.

Että saattaa hyvinkin olla et sininen linja jatkuu :)

Nyt sitten on pojat päiväunilla ja mieskin lähti salille. Ihanaa kun on ihan hiljainen talo! Kaipaa sitä välillä ihan yksikseen oloakin, minä ainakin nautin :) Vaikka eipä tuon miehen kanssa kyllä liikaa tuota laatuaikaa ole!!

Oli meidän esikoinen kyllä niin silmät ristissä jo ruokapöydässä, että vähän arveluti nukahtaako haarukka suussa ;)

Oli meinaa mummoa ja pappaa vähän vedättänyt. Nukkumaan oli käynyt vasta puoliltaöin (norm. 21 aikaan) ja siinä oli sitten saanut pissalla käyttää ja jopa ruokaa lämmittää :/ Oli pakko mainita niille, että kai ne sen nyt huomasi, että se poika niitä ihan täysiään vedätti!!!

No... mutta sit olikin taas aamulla herännyt jo kuudelta (norm. 08-09 aikaan) Ja ilmoittanut ettei nukuta. Taisi vähän outoa olla " vieraassa" paikassa nukkuminen.

Luulisi nyt nukkuvan hyvät päikkärit kun kotiin pääsi!

Huomenna olisi neuvola, saas nähdä mitä vaaka sanoo ja muutenkin. Ihan mielenkiinnolla odottelen tuota masu mittaa. Nyt ollaan menty ihan keskikäyrää pitkin, toisin kun aijemmin. Esikoisesta ei tainnut edes yläkäyrät riittää ja kuopuksesta mentiin siellä keski ja yläkäyrän välimaastossa. Mutta huomenna sitten selviää.

Nyt päiväkahvin keittoon ja jos vähän pinotilaa säästäisi muillekkin.

t. K@tju rv: 32+4

Oletko kokeillut tuota Gavisconia närästykseen? Minulla on sitä nestemäistä jota käytän kotona ja sitten tabletit kulkee mukana. On muuten ainoa käsikauppatavarana saatava nestemäinen närästyslääke.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far00403

Tehtiin juuri pizzaa ja tuli maha niin täyteen, että sattuu. Hullu pitää olla kun syö liikaa. Ja sen refluksivaivan vuoksi en voi mennä edes pitkälleen heti ruuan jälkeen, kaikki tulee ylös. Siispä surffailen ja palstailen :)

Vauvantarvikkeista: Ostin sen maidonkerääjänkin valmiinki, on ollut ainakin ennen tarpeen. Pikkuinen tutti pitää vielä oman mielenrauhan vuoksi hankkia ja ottaa mukaan jo synnärille. Sitten muistin, että onhan minulla jotain tavaraa jäänyt talteen, itkuhälytin! Jes! Ja näytti vielä olevan ihan kunnossa, nuorimmaisen kanssa sitä testattiin ja hauskaa oli =)

Niin, Duppiksen vauvakuulumisia olisi mukava lukea. Kuinka poika jaksaa?

Zeldatar, palstaterroristi

Onnea K@tjulle hääpäivän johdosta!!!!Miulla kans poika vetää mummoo välillä ihan huolella höplästä,itekki kysyny äitiltäni pariin otteesen et miks et ikinä minuu uskonu noin??Taitaa se tuo mummouski tuoda vähän piirteitä et annetaan hiukka ennemmän periks.. ;)

Alkaa tää vatsanahan vihlominen tuntua ihan normaalilta kun luen teidän kirjoituksia!

Eipä vaan aiemmin oo liikkeet näin tuntuneet vaikka edellinenkin potki lujaa kovaa.

Vihlontaa ja kolotusta joka puolella mutta sekin kuuluu kuvaan!Kestettävä on siis vaan=)

Nukkuminen mahallaan.Sitä minäkin jälleen kerran odotan mutta tosiaan täydet,pingottuneet tissit ei heti sitäkään iloa suo;)

Jalat puutuu ja kädet yöllä.Lantio on ihan kipeä.Valituslaulua olisi vaikka kuinka mutta nyt suu hymyyn.Pian meillä kaikilla ihanat tuhisevt nyytit sylissä ja ei jälkeäkään kivuliaan ja vaivaisen raskauden muistoista=)

Lähinnä tässä itseäni muistuttelen,miksen teitäkin kanssa sisaret=D

L ja rv 30+ ja kakrut

Tappi: täälä myös tehdään tänään pizzaa ja lounaaks kanakeittoa.

Hanna: huuto.netistä kannattaa niitä pinnasänkyjä katsella, siellä on halpoja ja täällä vauvan osta ja myy palstalla.

Leanna ja Papu: mulla myös sattuu toiset liikeet masuun, varsinkin jos satun pitämään kättä masun päällä. Ja just sieltä sisäpuolelta sattuu, itekkin oon tota ihmetelly.

( . ) Pallo laajenee tonne eteenpäin. Selkää särkee yhä ja ruuan laittokin alkaa olla tuskaa, jos pitää seisoskella hellan tai pöydän ääressä. Hippu kyllä liikkuu aktiivisesti, varsinkin yöllä. Väillä tulee oikein viiltäviä kipuja alapäähän, mun mielestä ei kuitenkaan liitoskipuja.

Huomenna yritän saada lekurille ajan, viimeistään keskiviikon Kättärin jälkeen on viisaampi.

-m- Ja Hippu rv 32+4

Huomenia kanssasisaret :)

Minulle jälleen huonosti nukuttu yö takana. Iltaisin kun kömmin sänkyyn alkaa kovat kivut nivusissa ja liitoksissa. Särkee ja pakottaa eikä mitenkään ole hyvä. Mies hieroi eilen illalla alaselkää ja siihen nukahdin mutta kivut olivat entisellään kun yöllä heräsin. Kolme kertaa viime yönä vessaan ja juomaan. Plääh!

Tänään on pakko saada otettua pienet päiväunet, muuten tämä äiti ei jaksa.

Muuten olo on ihan hyvä, ottaen raskauden keston huomioon :) Ensi viikolla olisi nuorimmaisen synttärit. Ensin torstaina päiväkotikavereille ja sitten lauantaina sukulaiset ja ystävät. Kun niistä selviää niin sitten seuraavat synttärit onkin huhtikuun lopussa kun esikoinen täyttää 7v. Silloin pitäisi ollakin perheessä jo kolme lasta :) Maltan tuskin odottaa.

Käytiin eilen ostamassa vaunut. Luovuin ajatuksesta ottaa ystävältäni ne vanhat ja hyvä niin. Uudet ovat ihanat! Kiva saada edes jotain uutta kun suurinpiirtein kaikki muu on tullut käytettynä. Kyllä nyt kelpaa työnnellä!

Taidan mennä hetkeksi pitkälleen ennen kuin on lähdettävä ruokaostoksille, jääkaappi huutaa tyhjyyttään.

Zeldatar, hieman valivalilinjalla 32+0 *poksista poo*

Z: onnea uusien vaunujen johdosta :), onhan se ihana saada jotain uutta ja mieluista, nyt saat maaliskuussa ylpeänä vauvaa niissä työnnellä! Yritähän nukkua kunnon päikkärit.

Mäkin nukuin vähän huonosti kun mies ja poika valtasivat sängyn ja jatkuvasti sai pissilläkin juosta, mutta sain kuitenkin nukuttuakin.

Ihanaa kun on viikonloppu ja mies kotona, poika on koko päivän vaan halaillut iskää, sanoen: minun rakas isi <3.

Joku kyseli närästyksestä, välillä oli tosi paha närästys, sit se meni ohi, sitten taas palaili, mutta pysyi kuitenkin kurissa maidolla (vaan kevyt maito vei närästyksen). Eilen olikin sitten aivan kauhea päivä, mikään ei auttanut, sisuskalut oli kirjaimellisesti tulessa! Närästyslääkettäkään ei kaapista löytynyt, enkä tiedä voinko noita käyttää, kun olen herkkä oksentamaan ja saan melkein kaikesta migreenin. Outoa, että närästää vaikka vauva on selvästi alempana kuin aikaisemmin..

Mitäs Duppiksen pojalle kuuluu?

möhkis ja tiitiäinen 30+1

Hyvää sunnuntaita siis täältäkin päin!!! Kylläpä on taas hiljaista meidän keskuudessa... Missä kaikki ooo-oon???

Inhottavan kuuloista on toi Leannan ja Papun vihlonta!! Minua ei vihlo vatsanahan alle, mutta häpyluuhun, liitoksiin ja nivusiin kylläkin!! Sekin on jo niiiiiiin inhottavaa, etten halua tuota vatsanahan vihlontaa edes kokea... Saas nähdä miten vaivanen olen ihan raskausajan loppussa, kun nytkin on jo tällaista?? Eipä ole tämä mamma palautunutkaan synnytyksestä kunnolla, siitä kun on alle vuosi aikaa... Jos meille vielä muita lapsia joskus suodaan, niin toivon ettei ainakaan näin lyhyillä ikäeroilla. Alkaa käydä jo nyt kunnon päälle!! Ylimääräiset kilot rasittavat etenkin polvia jne...

Nukuin yön taas todella levottomasti... Hyvin nukuin kolmeen saakka, mutta pakollisen veskireissun jälkeen alkoi taas kaksi tuntia kestävä pyöriminen ja ahdisti. Tuntu kuin en olisi saanut kunnolla happea. Plääh!! Mä olen nin taivaallisen kyllästynyt tähän unettomuuteen ja nukahtamisvaikeuksiin. No ei ole kuin kaksi kuukautta niin sitten saan taas nukkua mahallani... :) Rupee vähän rasittamaan tämä, kun mieskin herää pyörimiseeni!! Sitten päivällä olen niin lopen uupunut, että räjähdän ihan todella typeristä asioista... Mälsää... Tappi: taidat todellakin olla ainoa, joka saa nukuttua kunnolla!! :)

Masuun ei mitään kummallista. Mieletön myllerrys senkun jatkuu jo toista päivää... :) Taisi saada pikku menninkäinen kunnon tällin kun kaaduin silloin muutama päivä sitten! Heh!!

Eipä tänne muuta... Tuli vähän omaa napaa, anteeksi!!

Hanna

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat