Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (33)

Tulinpas pikasesti kurkkaamaan kuulumisianne. Ja toivottamaan hyvät viikonloput. :)

Tervetuloa minunkin puolesta heidiS23! Ihanan iso joukko jo meitä toukomassuja. :)

almaeinolla ei ollut hyvin kyllä aamu alkanut. Tosi kurjaa tuollainen. :(

Taisi muutamalla olla syömäänmeno tänään. ;) Nauttikaahan olostanne!

Meillä olisi ensi viikonloppu " poika-vapaata" . :D Menee nyt sitten mummulaan kun vatsataudin takia peruuntui viime viikonloppu. Mummu odottaa innoissaan jo. :)

Tänään käytiin herkuttelemassa vaarin luona lasagnella. Nam! :P Ja tunsinpa tänään ekaa kertaa (?!) seisaallaan pikkusen potkuja. <3

Kova jumputus oli koko kyläilyn ajan, saas nähdä miten jaksaa illalla äitiänsä ilahduttaa. On se vaan niin ihanaa ja ihmeellistä!

Mukavia viikonlopun jatkoja teille kaikille ja hyviä vointeja!

t:tiitiäinen, poika 2v ja Oiva rv 20+4

JANSKUL kävin nostamassa tota toukojen ewsittelypinoa, pitäisi olla nyt ekalla sivulla. Tohon käsien puutumiseen ei kai ole mitään parannuskeinoa, paitsi synnytys heh.heh. On kyllä tosi inhottavaa!

Nyt, siis aamupalalle.

Kolmeplusyks ja 24+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla taas on siinä hyvä sauma että jos tarvii lääkäriin päästä niin ainakin sairaalaan ottavat heti tutkimuksiin on tosta turnerin mosaiikista jotain hyötyä,mulla on uusi ultra rv28 vauvan kasvun takia,vähän sitä ihmettelin kun luin jostakin että 20vk vauva painaa noin 325g ja mulla painoi 358g.

Tapaamisista:eikö eripuolilla olevat äidit voisi suunnitella omaa tapaamista ettei tarvisi joidenkin ajaa tai tulla pitkienkin matkojen takaa esim. tamperelaiset voisivat tavata omana porukkana jne.Itse en ainakaan pääse tapaamisiin kun ei ole ajokorttia.

Laitoin tuosa puolessa välissä viikkoa, että alko ruskea vuoto. Kävin sitten lääkärissä ja kaikki todettiin olevan ok. Magnesiumia kirjotettiin. Tää määrätään heti alkuraskaudesta lähtien vitamiinitabletteja raskaanoleville, mutta mä en tämän pahoinvointini kans ole niitä voinu ottaa, on tullu viä huonompi olo. Kysyin onko siitä mitään haittaa, totes, ettei se mitään. Magnesiumin pitäs auttaa siihen vuotoon ja ummetukseen. Eli jos joku muukin kärsii ummetuksesta niin voin todeta, että mulla tuo veteen sekoitettava jauhe todellakin auttaa. Öisin herään usein et mahaa kiristää, en tiä oisko supistelua. Sit pitää mennä vessaan. Noi yöt siis alkaa jo nyt olla aika levottomia.

Muuten tää ei mitään uutta. Kotona möllötellään. Ei tämäkään kivaa ole, mutta mietin kyllä monesti, että kyllä tää itävallas suojellaan paremmin rsakaanaolevia kuin suomes eli tää vapautetaan aika nopeesti työstä, varsinki jos jollain on suppareita. Ei sen luulis niin suuri asia olevan, että raskaanolevat, jotka ei töis jaksa tai on supituksia laitettas kotia. Kyllä se ois kaikkia riskejä vältettävä. Raskaudet on kuitenkin vielä niin alussa, että vaavit tarvii vielä kohdun hyvää kasvulaustaa. Tsemppiä suppareista kärsiville ja muistakaa huilata, kyllä ne työt joskus tulee tehtyä ja töissä on aina mahis ottaa joku toinen. Vauva ensin.

Huuheli 22+0

Turnerin mosaiikki on melkein sama kuin turnerin syntrooma mutta turneria ei ole joka solussa jollon sitä voisi sanoa että mosaiikki on turnerin syntrooman lievempi muoto mulla on 75% mahdollisuus saada terve lapsi vain pojista toinen puoli ois vammainen ,sille puolellehan mulla on jo 4 kertaa mennyt ainakin lääkäri epäili koska meni kesken ,parempi niin,mutta tämä pikkuinen on täysin terve tyttö ei edes peri minun sairauttani niin kuin ei tyttärenikään joka on tosiaan jo 7V ,pienenä neitikin syntyi 2580g ja 47cm mutta nyt mittoja on jo 123cm ja 22kg.

tiedän kyllä että painot oli vaan arvioita mutta onneksi kaikki on kunnossa.Mulle sanottiin ultrassa että eivät tajua miks neidin aikaan ravasin 4 kertaa keskusäitiysneuvolassa ultrassa kun enhän mä voi mitään 5kg muksua synnyttää kun ittellä on pituutta vaan 147cm(ton turnerin takia sekin),mutta on tässä turnerissa sekin hyvä puoli että lapsi ei voi periä mun kasvugeenejä ollenkaan turneri kuulemma estää sen joten tosta meidän ens syksyn koululaisesta povataan ainakin 170cm koska sen isä on 186cm pitkä.

Onneksi neiti on jo niin omatoiminen että on pihalla ilman vanhempia ja osaa itte ottaa ruokaa kun on nälkä saa ittekkin välillä huilata eikä travi koko ajan olla kyttäämässä mitä touhuaa,vaikka meillä on huomattavissa pientä uhmaa ja mustasukksisuutta syntymätöntä vauvaa kohtaan koska vain vauvalle tulee paketteja tällä hetkellä postin kautta kun oon huudellut vaatteita vauvalle huuto.netin kautta,pitää varmaan neidillekkin huutaa jotain jossain vaiheessa,mutta innolla on neiti mukana kattelemassa tulleita vaatteita ja lajittelemassa niitä oikeisiin kokoihin(tulee eri kokoja)ja nimeä isännän kanssa miettivät kovasti.

Mut kaippa sitä pitää mennä peseen pyykkiä ja keittään kahvia jotta pääsis tää päiväkin käyntiin.rv 20+4

Lämpimät tervetulo toivotukset minunkin puolestani uusille! Testaanpas muistiani, olikos JanskuL ja Heidi? Sekaan vaan ainahan tänne uusia mahtuu meidän kans turinoimaan ;) Välillä on hiljaisempaa ja sit taas aktiivisempaa:)

Edelleenkin suppareista kärsiville toivon, etteivät saisi vielä aikaiseksi mitään...vaikka jollain oli jo tainnut saadakin. Toivotaan parasta. Hys pois vain vielä!!!Mullakin supparit palasivat takaisin ja painontunne alapäähän :( Ylihuomen saa nähdä sit mikä tilanne on. Lepoa, lepoa, lepoa, että takapuolikin on jo puuduksis :)

Vilkaisin tos äsken tammikuisten pinoon.....voih....ei kauaakaan, kun myökin taas toivotaan oikeen noita suppareita ym. merkkejä. Välillä tuntuu, ettei tuo aika riennä mihinkään. Sit taas toisinaan havahtuu, että hups jokos ollaan näin pitkällä :))

Nyt on lapsukaisilla meno taas aika vauhdikasta, joten tän äiteen turinat oli taas tässä :)

Lalla ja pallero rv 24+3

Reistaileeko kellään muulla tuo kirjautuminen? Nytkin vasta viidennellä kerralla antoi mun vastata tähän ketjuun. Ja vain yhden viestin saa lähetettyä yhellä kirjautumisella. Outoa.

Uusille lämpimästi tervetuloa!!

( .): Supistelut olleet vähissä viikonloppuna, JES!! Jospa siinä oli jotain kohdun kasvupyrähdystä tai jotain. Ja tietty nyt kun on huilannut taas enemmän. Saas nähdä taas ens viikko, mutta tietääpä sitten että se on kiinni omista touhuista eikä esim. tulehduksista tms.

TUNNEAILAHTELUISTA: Raihnainen olo (miten jo tässä vaiheessa?!?)pisti masikseen, mutta tänään taas ollut positiivinen olo, kun on fyysinen olo ollut parempi. Nyt tuntuu, että mikäs tässä raskaana ollessa, ja puolen välin ylikin ollaan menty!! Mulla riippuu siis ihan päivästä ja hetkestä vastaus kysymykseen " Miten on mennyt?" ... Mies välillä ihastuttaa ja välillä raivostuttaa, ja se taitaa olla jo ihan pihalla, miten pitäs olla. Siispä tyytyy olemaan hiljaa;D Onneksi on nähnyt tän läpi kaks kertaa aiemmin, joten ei ota tosissaan aivan kaikkea...

Koitan lähettää tän, etten kirjoita enempiä turhia.

OnnellinenMamma rv 22+3/21+3 kait?

PS. Huhuilen edelleen niitä Oululaisia! Saadaanko porukkaa kasaan?

Heissan kaikilla ja hyvää lauantaita!=)

Lueskelen noita eilisiä juttuja ja huomasin, kuinka sikana mulla oli noita kirjoitusvirheitä.:D noh toivottavasti selkoa kuitenkin saitte?:)

Tääkin on tällänen pikakirjoitus, kun pitää noi koirulit lähteä lenkittämään. Jalat ristissä oottavat, että millon mamma pääsee koneelta pois.

Eli siis tapaamisista. mulle sopii kyllä ihan, että Treen porukan kanssa nähdään tai sitten, jos yhdistetään niin, että etelä- suomen porukka tapaaminen jossain etelässä keskellä kaikkia ja sitten pohjoinen puolisko vois järjestää heidän keskipaikoilla tapaamisen. Tai sitten monta tapaamista..heh..:)

nyt siis lenkille!

T: Daim ja pömppis

Tulinpa nyt paremmalla ajalla tänne uudestaan...poika nukahti ja uunissa lohi paistumassa+perunat kiehuu,joten hyvää aikaa:D

Eilinen päivä meni kivasti...oltiin sielä syömässä miehen kans...tai ihan vaan PIZZALLA,mun teki niin kovasti mieli pitsaa et päätettiin sitten mennä pizzalle:P namnam hyvää oli ja aivan ähkyksi tietysti söin:) kävästiin sitten kyläilemässäkin tuttavapariskunnan luona! on se vaan niin erilaista olla kahdestaan liikkeellä,kuin lapsi mukana.varsinki nuo kyläilyt....tänään kävästiin miehen tädin luona ja oli tolla pojalla tutkimista niin et sai koko ajan olla sen perässä!!

Kiva että ALMAEINON ilta meni kivasti kaveriporukan kans:D mulla vähän sama homma et koti kutsuu ajoissa,ei jaksa/huvita yömyöhään missään olla. tosin baaris en oo aikoihin käynyt enkä jotenki haluakkaan nyt mennä.tanssia kyllä tykkään,mut en mahan kanssa:D

eikä nuo baarit oikein houkuttele yhtään....joten kavereita ei usein näe!

lähellä asuvilla kavereilla ei lapsia,mut sitten ne kaverit joilla lapsia asuu kauempana et ei kovin usein näe..onneks puhelimet on keksitty...ja tää netti:D täälä on mukavaa mammaseuraa:D

Nyt jos menis takasin tonne keittiön puolelle.....sunnuntain jatkoa kaikille!!!

Tai siis ensin alkoi tosi kivasti. Heräsin klo 5 aamuvuoroon ja tunsin ekaa kertaa kädelle parit oikeen kunnon muks-potkut:)

Ikävämpi yllätys oli, kun harjasin autoa lumesta ja huomasin, että joku oli päättänyt heittää tiiliskiven auton takaikkunasta sisälle. Takalasi oli kokonaan sirpaleina ja katto lommolla. Eikun miestä herättään ja itse taksilla töihin. Mitään ei oltu varastettu. Kait jotain oli sit joku ottanu niin päähän, et oli päättänyt purkaa paineita:( Mies vähän nieleskeli, kun ei oo kauheen vanha auto. Onneks on vakuutukset.

Soittelin eilen neuvolaan maksa-arvoista ja tulokset oli ihan ok ja hemppakin oli hyvä 130. Pientä laskua oli tullut mun alun 151 lukemiin.

Nyt vaan sit odotan ma ultraa.

Onko täällä muita mammoja lounais-suomesta? Esim. akselilla Turku-Pori-Rauma-Vaasa?

Päivän pyykit pesty, tiskit tiskattu ja aamuvuoro takana. Taidan painua nukkumaan päikkäreitä!

paikka... Tervetuloa mukaan JanskuL ja Heidi, oliko vielä muitakin, en enää muista! Jos haluatte, tällä hetkellä sivulla 4 tai 5 löytyy TOUKOTAAPERTAJIEN esittelyt, LA:t ym, jonne voi itsensä lisätä. Pakko ei toki ole.

(.) ei mitään uutta. Väsyttää sen verran jo tähän aikaan illasta, että taidanpa mennä nauttimaan sängyn tarjoamasta monituntisesta nautinnosta... :) Isäntäkin jo koisaa, kun menee aamulla töihin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Äippä rv 22+6

Onko lie koskaan vielä ollu näin pitkä..=)

Kaikille uusille tervetuloa!

Voi että, harmittelut teille joilla kovasti supistaa..=/ Se on kyllä tosi inhottavaa.. Martina ainakin mietiskeli, että meniskö sairaalaan vai ei, mä olen just samanlainen näissä asioissa..=) Tuntuu että ne kuitenkin nauraa siellä päin naamaa, että meehän takas kotia..

almaeino: Mulle taas kävi ihan toisella tavalla viime baarireissulla..=) Mulle tuli serkku Vantaalta, joka on tosi kova tanssimaan, niin ku mä. No, mentiin sit muutaman tytön kans baariin. Kello oli vähän yli 1, kun nämä mun lapsettomat kaverit alko et lähetään kotia... Ja mä oisin voinu vielä ihan hyvin jatkaa..=) No, mutta minkäs teet ku se tanssi on verissä niin.. Ja seuraava baarikerta onki sit millon lie, kai sitä yritti jemmaan tanssia..=)

Kai se on tuo puutuminen tosiaan vaan kestettävä, mistä JanskuL kyseli.. Mulla ei muuten puudu, kuin yöllä. Herään siihen aina välillä, ja samoin lonkka (vaimikälienytonkaan) puutuu kans, kun kylellään nukkuu..

Tosta nukkumisesta.. Muistelen viime raskaudesta, et mulle ois jossain sanottu ettei tietyn raskausviikon jälkeen suositella selällään nukkumista.. Mutta kun en muista enempää, tietäskö joku?

Meillä oli tänään ensimmäinen asuntoesittely! Saas nähä, poikiiko tästä viel mitään.. =) Muutama oli kuulema harkinnu tarjouksen jättämistä..

Onko teistä muuten kukaan muuttanu miehen perässä johonkin? Kun mä en ole muuttamassa edes kauas, ja siellä on mullakin jo tuttuja niin silti mua kauhistuttaa.. Ois kiva kuulla kokemuksia muilta..

Mutta nyt alan syömään, ihana mies teki ruuan..

miitu78 rv 24+0

Tervetuloa HEIDIS23!

Kylläpäs väsyttää! Onkohan hemppa laskenut, kun tällä viikolla on taas monena päivänä tullut otettua päikkärit, kun on niin väsyttänyt. Pitää maanantaina varmaan soittaa neuvolaan verikokeiden tulokset, muuten saan ne tietää vasta seuraavassa neuvolassa 22. päivä. Voisi olla lisärauta paikallaan, muissa raskauksissa olen sitä syönyt jo tässä vaihessa ja aikaisemminkin.

Nyt on kyllä pakko alkaa siivoamaan, vaikkei kyllä yhtään huvittais.

Kolmeplusyks + 11v. + 9v. + 2v. ja 24+3

Kohta lähdetään miehen kanssa ulos syömään:P kunhan sisko saapuu ensin meille poikaa hoitamaan:D ihana päästä miehen kans kahdestaan edes hetkeksi johki...edelliskerrasta on jo jonku aikaa!! on se kiva päästä edes ulos syömään :)

KOLMEPLUSYKS Täälä kans väsy väsy väsy...tuntuu et aina väsyttää!! mulla ei kyl ollut edes hemppa laskenut,et väsyttää jostain muusta syystä! toivottavasti selviää onko sulla lisäraudan tarvetta ja väsymys siitä hiipuis:)

ALMAEINO Hui kamalaa,onpas tosi kurjaa että joku on turmellut teidän autoa:( tollanen varmasti ärsyttää kun huomaa ennen töihin lähtöä ja muutenkin vaikka vakuutukset onkin,mutta aina tuommonen tuo lisää vaivaa kun joutuu korjata yms. no onneks ei mitään oltu varastettu!!

Ai niin HEIDILLE tervetuloa myös minunkin puolesta!!!!! on meillä jo tosi iso porukka tulevia toukomammoja:D mukavaa!!

Nyt mentävä vaihtamaan vaatteita ja kohta poikakin varmaan herää päikkäreiltä sekä siskoni saapuu....=) kivaa lauantaipäivää kaikille!!

toymama 21 tasan;)

Hei!

Kävin tässä hiljan ensimmäistä kertaa täällä keskustelupalstalla ja koska paikka oli outo enkä muutoinkaan ole kovasti tutustunut palstojen tapoihin, jätin viestin, jossa etsin tulevia (ja tietysti jo oleviakin) äitejä, joilla la on toukokuussa 07. Yhdessä vastauksessa toivotettiin tervetulleeksi " toukokuisiin" . Olenko nyt löytänyt oikean paikan?

23 vkoa on ensimmäistä raskautta takana ja maailmassa on moooonta ihmeellistä asiaa, jotka hämmästyttää ja kummastuttaa tulevaa äitiä. Siksi olisi kiva löytää juttuseuraa sellaisista, jotka elävät samaa vaihetta.

Onnellista odotusta kaikille!

Onnea tyttösestä HEIDIS23! Ihan " normaalikokoiselta" tuo 7v tyttösesi kuulostaa. Oma tyttäreni oli mielestä suunnilleen tuon kokoinen, vaikka perheemme lapset ovat ehkä kuitenkin siitä pienemmästä päästä. Ja kasvuennuste on ainakin mahtava! Tuo Turner kuulosti aika hurjalta, tämä raskausaika kun on usein muutenkin (varsinkin alussa) sellaista epävarmaa ja saa pelätä kaikenlaista (keskenmenoja, tuulimunaraskauksia yms.), niin sitten tuo vielä lisänä:(

Meillä vanhin poika oli juuri 7v kun pikkuveli syntyi ja aika vähällä mustasukkaisuudella selvittiin. Onhan se tietysti iso juttu, kun on ollut seitsemän vuotta perheen " vauva" ja sitten paikan vie toinen. Yritimmekin korostaa, miten on kiva kun hänen kanssa voi tehdä kaikenlaista, mitä vauvan kanssa ei voi. Ja antaa sitä kahdenkeskistä aikaa. Tosi kivasti halusi auttaa pikkuveljen hoidossa ja nyt on pikkuveljen " idoli" numero yksi.

Kolmeplusyks ja 24+4

Nopeasti taas tulin kurkkaamaan kun ukko oli koneen päälle laittanut sillä välin kun oltiin pojan kans pihalla:) enhän mä sitten voinut olla tulematta lukemaan mitäs tänne kuuluu!!

JANSKUL ja apua MIRMUSKA vai miten se nimi meni...kuitenkin uudet ihanaiset TERVETULOA myös minun puolestani mukaan tänne mukavaan joukkoon!!:D

no joo enpä ehdikkään muuta....ruokahässäkät alkaa....myöhemmin lisää!!!!!!

toymama 21+1

Oikein lumista sunnuntaita kaikille!

Kiitoksia tervetulotoivotuksista, tuntui kuin olisi kotiin tullut, kun näin lämpimästi otetaan vastaan! Kirjoitan mielelläni itsestäni sellaisen esittelyn, jos vaan annatte tarkemmat koordinaatit, mistä paikka löytyy.

Tässä ensihätään lyhyesti: Olen 27-vuotias tamperelainen ja odotan esikoistani, la 12.5. Olen ammatiltani ravintolan vuoropäällikkö mutta selkäkipujen vuoksi olen ollut lähes koko raskauden pois töistä. (Kela on tosin eri mieltä työkyvyttömyydestäni kuin lääkärit, joten olen jo kolmisen kuukautta taistellut, jotta saisin edes jotain tukea. Kela kumoaa hakemukset ja työterveyslääkäri ei päästä töihin..)

Perheeseen kuuluu avomies ja kaksi kissaa. Mies on muusikko ja tekee hullun lailla töitä, joten olen paljon yksin. Sunnuntai on aina viikkoni kohokohta, koska se on mieheni vapaapäivä. Hän on aivan uuvuksissa ja nukkuu ja minä kihisen innosta viereisessä huoneessa, kun en malttaisi odottaa hänen heräämistään.

Ensi viikolla muutamme uuteen asuntoon Amurissa. Löysimme ihanan puutalokolmion, vanha pieni kaksiomme jää kyllä pieneksi, kun uusi perheenjäsen saapuu. Edessä on hiukan remonttia ja paljon siivoamista...arg! Toivottavasti saamme uudessa kodissa heti netin toimimaan, koska välillä tuntuu, että olen hiukan mökkihöperöitynyt ja tämä on ainoa yhteyteni ulkomaailmaan.

Kysynpä nyt, kun jollakin varmaan on asiasta kokemusta/tietoa: Mitä teen, kun kädet puutuvat ihan koko ajan? Kuulemma kuuluu raskauteen mutta on kauhean epämukavaa.

Olen innoissani päästessäni tutustumaan teihin kaikkiin!

Jutellaan pian lisää, nyt menen herättämään tuota unikekoa!

Oikein on tänään annettu aihetta suppareille, eikä meinaa vielä loppuakaan. Piti pihaa kolata kuuden aikaan lumesta, mutta en jaksanut kuin puolet (siinäkin on jo jonkun piha tuplaten :D). Nyt sitten tultiin sisälle uudelta reissulta, oli isäntäkin mukana traktorilla, ei tarvinnut kuin vähän siistiä reunoja ym. Autoakin putsasin, että löydän vielä aamulla. Valehtelematta oli ainakin 15 cm lunta auton katolla. Jännittää vaan onko tiet aurattu yön aikana (kuten tähän asti), tai meikä ei pääse täältä minnekään... Olisi eskarissa tapaaminen opettajan kanssa klo 9.

Mussutan täällä kebabia salaatin kanssa ja odotan, että sauna lämpiää... :) Onneksi ei ole ollut taipumusta liian varhaisiin suppareihin. Kakkonen lähti vauhtiin kyllä lumen lapioinnilla, mutta silloin oli jo rv 39+4, joten ei haitannut tippaakaan. :)

Lopettelenkin tähän ja jatkan syömistä, nam!

Lumesta haltioissaan äippä rv 23+0

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat