Seuraa 

Näihin aikoihin taas alkavat uudet vauvauinti ryhmät. Niin myös meidän nuorimmainen aloitti tämän iki-ihanan harrastuksen, josta iloa riittää koko perheelle. Ikäväkseni huomasin, etteivät kaikki peseytyneet ennen uintia. Kovin peniä ovat nämä uudet uimarit ja siksi olisikin hyvä muistaa, että ennen altaaseen menoa koko perhe käy suihkussa.

Toki on hiukan vaikeaa aluksi hoitaa molempien pesut, mutta alusta asti opettelemalla siitä tulee tapa. Ja yleensä näillä pienimmillä uimareilla on turvakaukalo mukana, johon äiti/isä vauvan saa oman suihkunsa ajaksi turvallisesti odottelemaan.

Puhtaammassa vedessä kaikilla on hauskempaa.

Kommentit (9)

Millaisia uimaohjaajia teillä on? Meidän ohjaaja sanoi infossa erittäin selkeästi (tiukasti) että altaaseen tullaan ilman meikkiä, uima-asu yllä (korosti että ei esim. shortseja) ja pitkät hiukset ponnarilla ja suihkun kautta. Sanoi vielä mielestäni erittäin mieleenpainuvasti, että voi tuntua nololta aikuisesta ihmisestä jos altaalta käännytetään pois. Ja tykkäsin oikein paljon tästä asian selväksi tekemisestä.

Tosi käteväksi olen todennut uinti reissuilla Bumbo-istuimen. Vauva viihtyy siinä todella hyvin, eikä tarvitse pelätä että kastuu ja saa rauhassa peseytyä. Saunaankin voi ottaa mukaan alalauteelle niin saa rauhassa kuivatella itse vaikka vähän ylempänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onpa ajattelematonta! Meillekin korostettiin että uima-asu, korut pois, huolellinen peseytyminen yms. ennen altaaseen tuloa. Ja kyllähän jokaisen sen pitäisi ymmärtää, veden tulisi pysyä mahdollisimman puhtaana usean ryhmän ajan.

Lisäksi meille on sanottu että altaaseen ei saa mennä ennenkuin ohjaaja antaa luvan, yhden kerran eräs mamma vauvoineen jo odotteli siellä ja sai kyllä palautetta välittömästi ohjaajalta.

tulla omissa alusvaatteissa. Eikö ihmiset todella sitä tajua kuinka ne likaa veden? Mua ärsyttää muutenkin uimahalleissa kun ihmiset eivät peseydy tai hiukset on useilla kuivat kun tulevat altaaseen. Selvällä suomenkielellä kyllä seinässä joka hallissa lukee että PESEYDY ennen altaaseen menoa. Mikä tässä lauseessa on niin vaikeeta? Kun ihmisiä käy hirveä määrä yleisessä hallissa niin vesi kuormittuu kamalasti ja kaikki kakka levii. Rakentakoot oman altaan himaansa jos on niin vaikea totella yleisiä sääntöjä. Ei sinne halliin mikään pakko ole mennä.

*ärsytys! Grrr!*

S, joka ui paljon!

on aikaa tarkastaa kaikkien asua. Tällä kertaa oli vain yksi ohjaaja, toinen ilmeisesti sairaana.. Meilläkin kyllä sanottiin, että uima-asu päällä. Toivottavasti oli edes ottanu puhtaat, eikä viikon vanhoissa alusvaatteissa tullu :(

jotta hänelle ei tulisi liian kylmä kun odottaa vuoroaan uintiin.

Ainakin naiset meillä peseytyvät hyvin, mieheltä kun asiaa kysyin, niin vastasi, ettei ole tapana tuijotella muita miehiä suihkussa.

Nyt sanottiin, kun olemme jo vanhemmassa ryhmässä ja osa jo kävelee, niin näiden kävelijöiden pitäisi käydä suihkussa ja pisulla ennen uintia. Näille jo saa kivasti kylpytakkejakin.

Meillä on kyllä huomautettu jos tukka on jäänyt kastelematta tai on koruja. Nehän vasta ovat kauheita pöpöjen muhimispaikkoja. Sormukset (ainakin tuohon nimettömään) sai jäädä.

Itse teen aina tuplacheukauksen, näet olisi tosi tylsää huomata, ettei olekaan uimapukua mukana. Meillä ainakin kassa on silloin vielä kiinni eikä näin saisi vuokrapukuakaan. Mutta jos näin kävisi niin selvittäisin kyllä ensin voisinko näin mennä uimaan, tai saisinko mistään vuorka-pukua.

Helppoa on laittaa muovitettua froteeta kaukaloon ja vauva siihen pyykeeseen kiedottuna. Ei kastu. Siinä voi sitten helposti ja rauhassa itse peseytyä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat