Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (76)

Auringon pieneneminen

Aivan oma kysymyksensä on auringon pieneneminen, nimittäin nykytietämyksen mukaan Aurinko kutistuu 0,1 % sadassa vuodessa, eli lähes 1,5 m tunnissa. 20 milj. vuotta sitten sen uloin kehä olisi ulottunut maan kiertoradalle asti. Ei tarvitse itse asiassa mennä kovinkaan kauas ajassa taaksepäin, kun elämä kuumuuden takia olisi ollut mahdotonta planeetalla nimeltään " Maa" .

Jumala ei pakota ketään puolelleen, me vastaamme kaikki itsestämme.



Mutta Jeesus sanoi että totuus vapauttaa ja se taakka mitä hän meille tarjoaa on kevyt kantaa verrattuna " maailman taakkoihin."



35 ja 38.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niistä kun on ennemmän todisteita. Ja jos alussa oli vain aatami ja eeva,niin miten selitätte kaikki värilliset ihmiset, jos oletatte et he olivat valkoisia?



Näin muuten vähän aika sitten dokumentin joka kertoi jättitsunamista välimerellä parituhatta vuotta sitten kun tulivuori purkautui kreikassa ja oletetaan että tämä mahdollisesti synnytti veden jakautumisen.

Vierailija:

Lainaus:

Darwin sanoi silmästä: " Olettamus että silmä olisi syntynyt sattumalta

muodotunut evoluution vaikutuksesta, on peräti järjenvastainen"

Silmä ei ole missääntapauksessa yksinkertainen luomus!!!



Mikä ois ollut niin korkea äly (joka oi sitten hävinnyt evoluution seurauksesta) että se ois voinut sen päässään kehittää, sillä silmä vaatii selvää suunnittelua. Tutustukaapa silmän rakenteeseen, googlatkaa vaikka. Edes maailman parhaat kaukoputket eivät vedä vertoja silmän rakenteelle.




Ja tuo ei ole Darwinin sanomaa, vaan (uskovaisten) legendaa. Siksi toisekseen vaikka olisikin, se ei todista yhtään mitään. Todistukseen tarvitaan enemmänkin kuin vain jonkun sanomiset, nimittäin todisteita. Ja silmän osalta niitä on, rutkasti.

Saamani ulkoiset todisteet (Raamattu, historia ym) eivät ole vakuuttaneet, enkä ole koskaan saanut mitään sisäistä tunnetta Jumalan olemassaolosta vaikka olenkin sitä yrittänyt etsiä ja pyytää. Miten siis voisin uskoa?

kulkea muita käännyttämässä eikä käännyttää täälläkään ketään. Uskovaiset ne käännyttämässä kulkee, milloin missäkin. Ja siitäkös vasta rähinää, sotia ja eripuraa syntyy. Niin historiassa kuin nytkin

-mietin miten olen oppinut jumalasta ja tulin siihen tulokseen että pienimuotoisen aivopesun kautta

-mietin kysymystä " miten toimisin jos perustaisin oman uskonnon?"

-mietin kysymystä " miten toimisin jos olisin ollut hallitsija/kansalainen 2000 vuotta sitten ja haluaisin valtaa kansasta/muokata mielipiteitä/ajaa omaa etuani?"

-pohdin ja luin ihmisen luontaisesta tarpeesta uskoa johonkin suurempaan



jne, näitä viivoja tulisi älyttömästi jos vain jaksaisi raapustaa...

Tai siis jumalia? Tosi vaikea ymmärtää näitä uskovaisten juttuja, kun yhden uskoo allahiin, toiset johonkin muuhun jumalaan.. jotkut sielunvaellukseen. Minkä näistä minun pitäisi todistaa vääräksi vai kaikkiko pitäisi?



Minulle on ihan sama mihin ihmiset uskovat, kunhan eivät vahingoita toisia ihmisiä. Uskovaiset sotivat keskenään jatkuvasti ympäri maailmaa, siis vahingoittavat toisiaan. Minulla (minäkin kyllä olen enemmänkin agnostikko) ei ole mitään syytä mennä mestatoimaan jollekin toiselle ihmiselle, että hänen tapansa käsittää maailma on väärä ja minun oikea. Kykenen hyväksymään sen, että meillä jokaisella on omanlaisemme käsitys maailmasta. En kuvittele minun näkemyksiäni sen oikeimmiksi kuin muiden. Mutta en voi sietää sitä, että uskovaiset tulevat selittämään minulle, että ajattelen maailmasta ja elämästä väärin ja joudun sen takia helvettiin.

omista teoistani ja niiden seuraa¨muksista. Ei ole mitään yläpuolista tahoa mikä vapauttaisi minut tästä vastuusta. Olen osa biologista ketjua ja minun fyysinen elämäni yksilönä loppuu kuolemaan, enkä sitä pelkää. Osasiani käytetään tulevien yksilöiden rakennusmateriaalina ja elämäni jatkuu minua rakastaneiden ihmisten muistoissa kunnes nekin sammuvat.

Vierailija:

Lainaus:

25. miten nii fysiikan lakien vastaista? eikö fysiikan lait nimonaan saa ihmistä ajattelemaan että onko jumalaa vai mikä saa kaikki toimimaan niinkuin ne toimii




Ylösnousemuskaan ei mikään maailman luonnollisin tapahtuma.

Usko minun puolestani mihin haluat, ilmaisin vain mielipiteeni. Mun elämässäni on nimittäin tapahtunut niin uskomattomia asioita, ettei niissä todellakaan ole kyse valinnoista tai sattumasta. 66

Huterana perusteluyrityksenä oma elämäsi (jonka tapahtumista et tietenkään kerro enempää).

Kukin tyylillään.



Vierailija:

Lainaus:


Usko minun puolestani mihin haluat, ilmaisin vain mielipiteeni. Mun elämässäni on nimittäin tapahtunut niin uskomattomia asioita, ettei niissä todellakaan ole kyse valinnoista tai sattumasta. 66





En myöskään määrittele itseäni niinkään ateistiksi vaan mieluummin vaikka uskonnottomaksi. Olen saanut uskonnottaman kasvatuksen eikä minusta tunnu ensisijaiselta määritellä omaa elämänkatsomustani suhteessa kristinuskoon tai minkään uskonnon jumaliin.



En ole koskaan kuulunut mihinkään seurakuntaan, mutta olen suomalainen ja osallistunut koulun joulujuhliin ja sukulaisten kirkollisiin häihin ja hautajaisiin yms. tilaisuuksiin ja meidän uskonnottomassa kodissa on vietetty joulua kuusineen ja pukkeineen sekä pääsiäistä tipuineen ja munineen, perhejuhlina, suomalaisina juhlina ihan niin kuin itsenäisyyspäivää, vappua ja juhannustakin. Ihan kaikkein uskonnollisimpia juttuja joulunviettoon ei kuitenkaan ole liittynyt, ei siis joulukirkkoa, haudoilla käymistä eikä jouluevankeliumia tms.



Vaikka kristinusko on minulle uskonnoista tutuin, niin se on kuitenkin vieras uskonto. En ole pohtinut kristinuskoa sisältä päin, en ole (lapsuusajan jälkeen) miettinyt kristinuskoa mahdollisena omana uskontona.



1. luokalla kun jouduin / pääsin tekemisiin seurakuntaan kuuluvien kavereiden kanssa, niin koin lyhyen " herätyksen" , kävin pari kertaa kaverin kanssa pyhäkoulussa, uskoin kovasti Jumalaan, rukoilin jne. Suvaitsevaiset vanhempani suhtautuivat uskooni varsin ymmärtäväisesti, mutta vaihe meni ohi aika nopeasti, eikä siihen muistaakseni liittynyt varsinaista Jumalan olemassaolon pohdiskelua.

Kukaan ei ole koskaan tuputtanut minulle mitään uskoa enkä kuulu mihinkään uskonnolliseen. Olen kirjoittanut myös jokusen muun jutun tähän ketjuun. Olen ketjun ap.



Minua ei ole kukaan aivopessyt, mutta paljon näkee porukkaa, jotka on aivopesty tyyliin eroa kirkosta äläkä usko, sillä se on vain aivopesua. Epäilen, että täälläkin on juuri niitä ja vetää pannuun ne, jotka haukkuvat uskossa olevia olematta itse sen viisaampia. Lue vain juttuni - ne ovat omia kirjoituksiani.



Ap

Raamattu on ihmisen kirjoittama kirja, johon on koottu tekstiä sen mukaan, mitä sen ajan uskonnolliset johtajat ovat halunneet uskontovereidensa lukevan. Se ei ole mikään puolueeton jumalallinen kirja, vaan sen avulla on hallittu kansaa, joka ei siihen aikaan ole uskaltanut kyseenalaistaa sitä.

ihan hyvin Jumala voisi olla olemassa, vaikka en minä siihen usko.

Olisi varmaan mukava uskoa; varsinkin nyt kun on lapsia tuntuu ahdistavalta, että heistäkin tulee aikanaan vaan madonruokaa. Tuntuisi helpottavalta ajatella, että ei elämä pääty.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat