Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Entä yöksi?

Kommentit (9)

Yksinolo riippuu lapsesta, hänen halustaan ja kyvyistään olla yksin. Mutta ei 7v. lasta voi KOKO päiväksi yksin jättää, se on jo laitonta.

Seitsenvuotiaan järjellä ei vaara- tai ongelmatilanteita kyetä ratkomaan, jos jotain sattuu. Tärkeää tietty opettaa puhelimen käyttö, toiminta mahdollisessa vaaratilanteessa esim. tulipalo.

Vasta murrosiän ohittaneen jättäisin yksin yön yli.

Jos on normaali lapsi, tietää miten toimia ongelmatilanteissa, tietää mistä tavoittaa vanhemmat tai muun luotettavan aikuisen ja tietää milloin vanhemmat suurinpiirtein palaavat.

Yöksi en jättäisi yksin ainakaan alle 10 vuotiasta, mutta sekin riippuu aika paljon lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Yksinolo riippuu lapsesta, hänen halustaan ja kyvyistään olla yksin. Mutta ei 7v. lasta voi KOKO päiväksi yksin jättää, se on jo laitonta.

Seitsenvuotiaan järjellä ei vaara- tai ongelmatilanteita kyetä ratkomaan, jos jotain sattuu. Tärkeää tietty opettaa puhelimen käyttö, toiminta mahdollisessa vaaratilanteessa esim. tulipalo.

Vasta murrosiän ohittaneen jättäisin yksin yön yli.

on ollut tunninkin yksin (kävin kaupassa).

Tietty riippuu lapsesta, mutta meillä poika osaa käyttää kännykkää ja osaa siis soittaa mulle jos on jotain. Samaten hätänumeroon yms.

Poika on siis ihan itse halunnut jäädä, ja ekan kerra kokeilin, niin meni oihan ok, ja oon siis nyt uskaltanut tunniksi jättää yksinään.

Mutta muutama tunti tarkoittaa mun mielestäni vähintään kolmea tai useampaa tuntia. Alle 7-vuotiasta en jättäisi paljon yli tunniksi yksin. Tietysti harjoittelu aloitetaan esim. 15 minuutista ja aikaa pidennetään hiljalleen, eikä niin että yht´äkkiä jätetään lapsi moneksi tunniksi yksin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat