Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tällainen allergia näyttää minulle puhjenneen näin aikuisiällä. Kasvoihin tulee isoja punaisia, toisinaan jopa kutittavia läikkiä. Toisista juomista enemmän, toisista vähemmän. Joskus koko naama voi olla tulipunainen ja läikkien kohdalta vähän jopa turvoksissa :( Voi itku! Miehen kanssa ollaan jonkun verran harrasteltu viinejä ja nyt en voi juoda kuin pienen lasillisen ja heti on oireita. Olen vähän tutkinut asiaa ja ilmeisesti allergiaa aiheuttaa näiden juomien lisäaineet... Mutta voiko hormonitoiminnalla olla vaikutusta, kun olen juuri ollut raskaana ja nyt imetän? Mahdollisille moralisoijille tiedoksi, että ei se viininkulutukseni kovin suurta tällä hetkellä olisi muutenkaan... ;) Mutta harmittaa jos tämä vaiva on koko loppuelämän. Kokemuksia, anyone?

Kommentit (4)

Aivastus tulee yleensä vain kerran, mutta sen jälkeen posket ovat punaiset koko loppu illan. Ja mulla viinin kulutus on niinkin suurta, että saatan enimmillään juoda pari lasia ruuan kanssa, kolmannesta saisin jo päänsäryn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toinen lapsi nyt 4 kk ja tän toisen raskauden jälkeen olen muutaman kerran alkoholia juodessani (viini, siideri ja olut) saanut vastaavanlaisen kohtauksen. mm joulupöydässä, noloa. Ja kyse on siis ollut ihan pienistä määristä (I-olut tai muutama kulaus viiniä tms.) Ikävää, rajoittaahan tämä jo vähän (tulevaa) sosiaalista elämää. (Haaveissa joskus olisi vielä käydä baarissakin)

Kun aloin tarkemmin asiaa miettimään, niin huomasin, että aina kun kohtaus tuli, olin nauttinut myös jotain pähkinää sisältävää (makesia tms). Nyt olen " onnistunut" juomaan lasin viiniä ja siiderin ilman kohtausta, kun olen ollut tarkkana etten syö mitään pähkinäistä. Mun kohdalla näyttäisi siis siltä, että olen allerginen pähkinän&alkoholin yhdistelmälle. Erikseen pähkinät tai alkoholi ei aiheitua punastumiskohtausta. Ja ennen toista raskautta ei siis mitään tällaisia ongelmia ollut.

Toimisiko sullakin tuo pähkinättömyys?

Vierailija

Minulla sama. Siideri ja viinit aiheuttaa kauhean punoituksen, kuumotuksen, kutinan ja turvotuksen kasvoissa. Ihme kyllä eilen ensimmäistä kertaa join shotteja (vodka ja salmari), ei tullut samanlaisia reaktioita!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat