Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kun noin kerran kuussa lähden likkakaverin kanssa bailaamaan? Mieheni on silloin pelireissussa. Lapsemme on hoidossa silloin mummolassa, yhden yön. Joskus niin huono omatunto kun tyttömme 10kk vien hoitoon...

Kommentit (19)

miten voi virkistää se, että valvoo koko yön? itse olisin ainakin entistä väsyneempi sen jälkeen, en ainakaan tuntisi itseäni takuulla virkeämmäksi. No, meitä on niin moneksi. Minua itseäni virkistää paljon enemmän muutama tunti päivällä aina joskus, menen jumppaan tai vaikka kävelylle ystäväni kanssa. Miten sitä edes jossain metelissä puhuisi.

kyllä kieltämättä ihmettelen että sinun pitää joka kuukausi saada yön yli kestävä vapaa vauvaikäisestäsi ja vieläpä samaan aikaan kun lapsen isäkin on poissa?!! SE ei ole hyväksi noin pienelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

kyllä kieltämättä ihmettelen että sinun pitää joka kuukausi saada yön yli kestävä vapaa vauvaikäisestäsi ja vieläpä samaan aikaan kun lapsen isäkin on poissa?!! SE ei ole hyväksi noin pienelle.

Meillä lapsi on ollut 6kk ikäisestä lähtien noin kerran kuussa yökylässä mummolassa kun minä ja mies käymme esim. syömässä, leffassa ja " hoidamme parisuhdetta" . Lapsi on nyt 3,5-vuotias ja erittäin tasapainoinen ja onnellinen lapsi jolle mummo on hyvin tärkeä ja rakas ihminen isän ja äidin lisäksi.

Olen lukenut tutkimuksia, joissa sanotaan että lapsella pitäisi olla yksi aikuinen äidin ja isän lisäksi johon hän luottaa ja joka on hänelle ns. turva jos jotain tapahtuisi vanhemmille.

Jos isä on reissussa niin mistä vauva sen tietää hoitopaikassa???

Meillä ainakin mummola alkoi jo kuukauden ikästä ottaan yökylään ja omasta aloitteesta. Lapselle riittää lämmin syli ja ruoka, se että vaihdetaan vaippa puhtaaseen ja on hyvä olla. Jos mummola haluaa antaa vauvalle aikaa ja hellyyttä niin siinähän voittaa KAIKKI peheessä -myös vauva!!!

Jos äiti kokee että bailaaminen kivojen kavereitten kanssa on hyväksi itselleen ja jaksaa taas parisuhdetta, vauvaa, arkea, kaikkea niin eiköhän se bailaus ole hyvästä?

Oma jalka vipottaa välillä ja mulla ei ole siitä morkkis. Ja lapset saa nauttia mummolasta. Mikä sen parempaa?

Se oli se, että miksi ihmeessä äidin pitää lähteä bailaamaan juuri silloin, kun isäkään ei ole kotona. Eikö olisi mukavampi jättää bailausiltana lapsi isän hoitoon, jolloin hän saisi käydä nukkumaan omassa kodissaan.

Mutta ethän tätä tietysti voi ymmärtää, koska sulla mummo on sanellut, milloin sun lapsesi lähtee yökylään. Normaalijärjellä varustettu vanhempi osaa kyllä aivan itsekin arvioida milloin hänen lapsensa on valmis yökyläilyyn, eikä siinä ole mummolla mitään sanan sijaa.

ei-seiska

Olen mielenkiinnolla lukenut kommenttejanne.

Mieheni tekee vuorotyötä ja viikonloppuvapaat harvoin. Tänään hänellä on vapaa mutta tulee pelireissusta myöhään ja huomenna menee taas töihin. Kun hyvä likkakaverini (myös äiti, 6kk vanha tyttö) kysyi " maailmaa parantamaan" eli siiderille niin miksi en lähtisi. Myös hänen lapsensa mummolassa yötä.

Lapsemme viihtyy erittäin hyvin mummolassa ja on yökylässä noin kerran kuussa. Vanhempani rakastavat tyttöämme erittäin paljon!!! Käyn myös mieheni kanssa syömässä, siiderillä ja silloin lapsemme on mummolassa mutta ei todellakaan joka viikonloppu jos joku niin ajattelee... Mutta usein vietämme aikaa koko perheen kesken vaan kotona olemalla ja tekemällä kaikkea kivaa. Mutta tekee hyvää kun äitikin pääsee tyttökavereiden kanssa liikenteeseen välillä kuten isäkin...

Vierailija:

Lainaus:

kun noin kerran kuussa lähden likkakaverin kanssa bailaamaan? Mieheni on silloin pelireissussa. Lapsemme on hoidossa silloin mummolassa, yhden yön. Joskus niin huono omatunto kun tyttömme 10kk vien hoitoon...

Jos se itsestäsi tuntuu pahalta, niin mitä merkitystä on sillä mitä muut ajattelevat? Teet niin kuin itsestäsi tuntuu parhaalta, teidän perheelle sopivimmalta ratkaisulta!

mummo voi olla lapselle todella tarkeä ja rakas ihminen. Tuskin lapsi kärsii jos joutuu (pääsee) hänen luokseen yökylään.

ja kerran kuukaudessa ei ole edes paljon!!

Et todellakaan ole ap huono äiti.

Itse olen jättänyt 4kk ikäisen vauvan ensimmäistä kertaa yökylään äidilleni. Sen jälkeen on ollut vanhemmillani yökylässä n. kerran kuussa. Tai kerran kahdessa kuussa.

Lapsi nyt 2v8kk ja mummo ja ukki ovat hänelle todella rakkaita ja on aivan innoissaan päästessään sinne yökylään.

Minusta on vaan hyvä että lapsi tottuu olemaan muuallakin yötä kuin kotona.

Minulla ei ole sellaista mahdollisuutta että mies jäisi hoitamaan lasta jos haluan baariin tms. Mies kun on aina viikonloput töissä.

Ei, en ymmärtänyt pointtia. Koska musta on juuri silloin ihana mennä bailaamaan kun kämppä on tyhjä, mies poissa. Kyllä, mieheni tekee keikkatyötä niin ihana kun mummo -tai kummit hakee lapsia kylään.. Eikä mun lapsien menosta päätä mummo tai kukaan muu vaan minä ja mieheni. Pakkoko on vetää tollasia naurettavia johtopäätöksiä jos sanon että mummolasta on tullu pyyntöjä lapsen hoitoöistä!!?? :D

Itse ainakin nautin siitä että olen yksin kotona, menen baariin tai kattelen kotona leffaa ja kun herään ei ole lapsia mailla halmeilla!

Toki me annetaan lapsia yökylään kun mies on kotona, mutta silloin meillä on " parisuhdeilta" . Hässitään kun puput illalla, yöllä, aamulla.. ;)

12

Ja kun isä on poissa, niin minä olen lasten kanssa. Näin meidän perheessä on ratkaistu se, että omaatuntoa ei paina lasten jättäminen. Ja kun pieni tuosta vauvaiästä vähän kasvaa, niin sitten on aika meidän vanhempien lähteä yhdessäkin iltaa viettämään.

Joten kysymykseesi vastaan, että meillä sama tilanne on ratkaistu toisin, mutta ainoastaan näillä tiedoilla kumpaakaan meistä ei voi leimata hyväksi tai huonoksi äidiksi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat