Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hullua!

Kommentit (12)

Lapselle pitää laulaa monestakin syystä. Se on hyvää, lämmintä vuorovaikutusta, tyynnyttää lasta, kehittää sävelkorvaa, lisään yhteenkuuluvaisuutta.. hyvä vanhempi ylittää omat henkiset esteensä tällaisissa asioissa.

Olen sitä mieltä, että lapsi jää ilman muuta paitsi jostain, jos ei pääse osaksi oman äidin lämmintä tyynnyttävää laulua ja ainoa mitä hän kuulee on puhe.

Hyräilkää jos ette laulamaan pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että " äiti, sinä et kyllä osaa laulaa" ... No, kyllä me silti laulellaan ja muskarissa kävin molempien kanssa. Meillä iso on musikaalienn ja soittaa ja laulaa joka päivä, minä taas tykkään kyllä enemmän lukea.

Vierailija:

Lainaus:

Lapselle pitää laulaa monestakin syystä. Se on hyvää, lämmintä vuorovaikutusta, tyynnyttää lasta, kehittää sävelkorvaa, lisään yhteenkuuluvaisuutta.. hyvä vanhempi ylittää omat henkiset esteensä tällaisissa asioissa.

Ei lapselle PIDÄ laulaa. Älkää taas keksikö uutta vanhemmuus-pakotus-stressaavuus-huonommuus-mantraa.

Me lorutellaan, riimitellään ym. Laulan hyvin harvoin. Se ei ole osa minua. Mutta luetaan paljon, jutellaan, ja tosiaan, runot ja lorut on koko perheen suosikkeja!

Vierailija:

Lainaus:

Olen sitä mieltä, että lapsi jää ilman muuta paitsi jostain, jos ei pääse osaksi oman äidin lämmintä tyynnyttävää laulua ja ainoa mitä hän kuulee on puhe.

Hyräilkää jos ette laulamaan pysty.

Ala-asteikäisenä olin ehkä heidän tasoaan. Lauloin reippaasti kun opettaja käski. Sainkin laulaa luokan edessä niin kauan että oppisin virheistäni ym. Melko musikaalisen luokan häpeäpilkkuna olin aina ulkopuolinen myös kerhotoiminnasta, joka keskittyi tietenkin musiikkiin. Opettajani oli oikea musiikkiterrori.

Lapseni ei opi minulta sävelkorvaa ollenkaan. Laulelevat keskenään ja musiikkikerhossa ja kuuntelevat lastenlaulujaan. Joskus pitävät minulle ja isälleen esityksiä, joissa olemme yleisönä.

Asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia kuin heti näyttää, ja hyvä vanhempi ei myöskään siirrä omia henkisiä esteitään lapseensa.

Vierailija:

Lainaus:

En ole koskaan pahemmin laulannut lapselleni. Miksi pitäisi jos en nauti siitä enkä omaa mitään lauluääntä saati että osuisin oikeisiin nuotteihin.

mekin luemme satuja, loruja, runoja ja kerrotaan tarinoita. Taitaa luoda ihan yhtälailla sitä hyvää ja lämmintä vuorovaikutusta, tyynnyttää lasta ja mikä ihmeellisintä, myös lukeminen kehittää sävelkorvaa ja sen ohella sanavarastoa.

t: 5

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat