Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Näin ajattelen minä. En ääneen mutta mielessäni kyllä. Valitan että olen ymmärtämätön juntti. Tiedän että en ole ainoa.

Jos ei yhtään ole valmis ottamaan vastuuta niin eivät kyllä ansaitse lastakaan. Jotenkin tälläiset ihmiset tuntuvat lapsellisilta. Miten voi pelätä jotain sellaista jota ei ole edes ikinä kokenut? Ja siis aikuiset ihmiset? Eri asia nämä jotka ovat jo synnyttäneet.

-En synnyttänyt luomusti-

Sivut

Kommentit (36)

en nyt sentään ihan noi jyrkällä kannalla ole kuin ap mutta kyllä mielestäni nämä (ensi)synnytyksen pelkääjät ovat vähän hupsua porukkaa... En tiedä miksi niin ajattelen.

Ja mielestäni on eri asia pelätä itse synnytystä kuin sitä että lapselle siinä sattuu jotain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi, mutta se on suoraan sanottuna aika lapsellinen.

Ensinäkin, synnytyksen pelkäämisellä ja lapsesta vastuun kantamisella ei ole mitään korrelaatiota. Mistä keksit, että jos pelkää synnytystä, ei myöskään pysty kantamaan vastuuta lapsesta? Missä niin on tutkittu?

Toiseksi argumenttisisi siitä, että on tyhmää pelätä jotakin, jota ei ole koskaan kokenut, on ihan päätön. Yleensä ihmiset pelkäävät paljonkin asioita, joita eivät ole kokeneet: käärmeenpistoa, villieläimiä, kolarin ajamista maantiellä, aviopuolison tapaturmaista kuolemaa, vammaisen lapsen syntymistä...

Pelkoa ei kesytetä kieltämällä pelkääminen. Pikkuisen lisää avarakatseisuutta kaipailisin siis.

Vierailija:

Lainaus:

Jos ei yhtään ole valmis ottamaan vastuuta niin eivät kyllä ansaitse lastakaan. Jotenkin tälläiset ihmiset tuntuvat lapsellisilta. Miten voi pelätä jotain sellaista jota ei ole edes ikinä kokenut? Ja siis aikuiset ihmiset? Eri asia nämä jotka ovat jo synnyttäneet.

-En synnyttänyt luomusti-

Jos ei uskalleta synnyttää siksi että kun se käy kipeää niin ei mun mielestä ole tarpeeksi vastuullinen lapsen vanhemmaksi. Kaikkea kun ei saa helpolla ja äkkiä.

Ja tuommoinen helposti-mulle-kaikki-tänne- asenne ei kovin aikuismaiselta kuulosta. Pahoittelen jos kalikka kalahtaa mutta mä ajattelen näin. Suomi on vapaa maa.

Milla lailla ne vaikuttaa sinun elämääsi? Miksi ei riitä että huolehdit omasta synnyttämisestäsi? Miksi nämä äidit ei ansaitse lapsia? PERUSTELE.

Mutta sitä et perustellut miksi sinua häiritsee muiden päätökset? Miksi sektoidut vanhemmat eivät muka ole vastuullisià? Olen työskennellyt 15 synnytyssairaalassa enkä ole huomannut vastuulisuudessa mitään eroa sekti tai alakautta synnyttäneiden kesken. Kyllä ne on ihan muut syyt jotka vastuuttomuutta aiheuttaa.

ynnytyksessä ja toiselle on tullut pelko sen vuoksi.

Hyviä äitejä pelkääjätkin ovat. Kasvatus vaikuttaa lapseen enemmän kuin se millä lailla synnyttää.

mä jouduin viimeisimmän lapsen kohdalla sektioon koska istukka oli kiinnittynyt kohdun suun päälle eli alatiesynnytys ei olisi mitenkään voinut olla mahdollista, ja luoja pelkäsin koko leikkauksen ajan se oli niin kauheeta että meinasin mennä shokkiin hiki vaan valui ja tajukin melki lähti, sit kun vauva saatiin kunnialla pois niin lääkärit iski heti tormikumia vai miten kirjotetaan kun pelkäsivät että pyörryn ja se parantuminen huhhuh,, varmasti en vapaaehtoisesti menisi sektioon

Laskettelu vaikeista rinteistä ei ole laitonta, enkä koe edes olevani hullu pelkoni takia. En koe edes olevani suksiani ansaitsematon harrastaja. On ihan normaalia, että ihminen pelkää kipua ja lapsen mahdollista vammautumista alatiesynnytyksessä, vaikka kumpaakaan ei olisi kokenut. Osa pääsee pelostaan yli osa ei. Minä en pääse yli jyrkkien rinteiden pelostani, vaikka alan jo olla niin kokenut laskija, että niitä voisin kokeilla.

Vanhemmuuteen kasvetaan sen lapsen kanssa eläen. Kukaan ei ole hyvä äiti tai isä ennen kuin on alkanut elää arkea lapsensa kanssa. Synnyttämistapa ei kerro mitään ihmisestä.

Nimimerkki " Alateitse synnytin ja olin aika kamala äiti kaksi ekaa vuotta"

Vierailija:

Lainaus:

Mutta en minäkään sitä ymmärrä, että ollaan kauhusta valkoisena vain siksi, että synnytys sattuu. Joidenkin on ilmeisesti tosi vaikeaa hyväksyä se, että kaikki ei ole kivaa ja kaikkea ei voi hallita.

osaan vaikuttaa mitä muilta kuullut ja lukenut.

Itse pelkään käärmeitä ja isoja hämähäkkejä, vaikken ole tavallista hämppistä ja kyytä isompaa koskaan nähnytkään.

Antaa ihmisten synnyttää kuten parhaaksi näkee. Itse en mistään hinnasta haluaisi sektiota, ja olenkin saanut " nauttia" kahdesta synnytyksestä. Ei toisen synnytystapa ole keneltäkään muulta pois!!

ja pelko (olen kärsinyt jostain muusta pelosta aikoinani) voi olla selittämätön, jonka yli ei pääse. Eihän se pelko tee kenestäkään toista huonompaa äitiä.

Ansaitseeko narkkarijuoppo paremmin lapsen koska synnyttää kuin alateitse kuin lastaan jo kohdussa rakastava jolla nyt sattuu olemaan järjetön pelko?

Todellakin toivon ap että vastaat tähän.

Vierailija:

Lainaus:

Ap uskaltaisi ajaa 300 km tuntinopeudella ilman turvavyötä pikkutiellä koska ei osaisi pelätä sitä sillä se olisi ensimmäinen kerta kun tekee niin? Onpa hullu!

On ihan normaalia pelätä asioita jotka ovat tuntemattomia!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat