Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Harkittaisiin miehen kanssa sellaista..

Kommentit (16)

jättiläinen. Ehkä, jonkun mielestä haittapuolena voi olla jonkun mielestä se kuolaaminen. Toisaalta, aika moni muukin koira kuolaa..

Itse olisin ottanut sellaisen, jos vain olisi tilaa enemmän. Koira, on myös aika voimakas, kannattaa ottaa huomioon kun miettii ulkoulua.

Niin, ja jättikoirat eivät välttämättä elä yhtä kauan kuin muut rodut. Ja kannattaa vielä valita kasvattaja huolella, jotta välttyisi näiltä aika tavanomaisilta lonkkavioilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

se vainosi mua! pelkäsin sitä ihan hulluna, muita koiria en pelännyt enkä ole koskaan pelännyt. tämä koira oli vanha ja onneksi hidas liikkumaan, mutta silti puri mua melkein joka kerta kun olis kylässä, yläkerrassa vaa olin turvassa, kun se ei jaksanut sinne enää kiivetä. perheen vanhemmat vain nauroivat minulle ja sille, että kun koira vaan aavistikin että olen lähistöllä niin oli heti hyökkäämässä!

traumaattista, lin niin iloinen kun se viimein kupsahti. ja mielestäni törkeätä vanhemmilta nauraa, kun koira puree lasta ja lapsi pelkää koiraa.

vaatii aivan älyttömästi aktiviteettiä... iltaisin juoksevat 4-5 tuntia ulkona ja aamulla käyvät unnin lenkillä.

Silti pentu työpäivän aikana repii sohvat ja kengät ja housut...

Koulutus ollut huippuluokkaa, luupää yksilö kenties

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
vaatii aivan älyttömästi aktiviteettiä... iltaisin juoksevat 4-5 tuntia ulkona ja aamulla käyvät unnin lenkillä.

Silti pentu työpäivän aikana repii sohvat ja kengät ja housut...
Koulutus ollut huippuluokkaa, luupää yksilö kenties

Eikä tarvitse. Berhandilainen ei ole kovinkaan aktiivinen otus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ihan älyttömän suuri koira, eli vaatii tilaa (iso talo+ piha). Kuolan määrä loputon!!! hyi!!

Ei iso koira vaadi tilaa yhtään sen enempää kuin pienikään. Minulla oli aikanaan kaksi isoa koiraa rivitalo yksiössä, piha oli pienen pieni, eikä koirat siellä aikaa viettäneet juurikaan. Tehtiin pitkiä lenkkejä ja harrastettiin, niin koirat makasivat suurimman osan päivästä ihan rauhallisena.

Onnellinen omistaja

Meillä ollut nyt neljä vuotta, ja ei olla kyllä kaduttu hankintaa. Aivan ihana koira: kaikkien siis ihan kaikkien kaveri , niin lasten, ihmisten kuin toisten koirienkin kaveri. Suhtautuu kaikkiin ystävällisesti, eikä ärise eikä rähise edes toisille uroskoirille, vaikka ne tekisivätkin niin.

Todella rauhallinen sisällä, eikä ole tehnyt tuhoja koskaan. Jos haluaa rakastettavan, luotettavan ja maailman suloisimman koiran, suosittelen!

mmm

Iso koira. Kuolaamiseen vaikuttaa paljolti myös ruokavalio, kunnon kasvattaja osaa neuvoa kunnon ravinnon jolla koira voi hyvin. Yleisesti erittäin lempeä mutta voimakas koira - pieni lapsi ei pysty ulkoiluttamaan hihnassa + leikit voivat olla aika rajuja ihan koiran suuren massan takia. Suuret koirat yleensäkin eivät vaadi mitään 4-5 tunnin lenkkejä, isoilla koirilla sydän ei jaksa pitkiä lenkkejä. Ongelmaksi voi enemmänkin nousta että pitkillä lenkeillä tai kuumalla ilmalla koira ei liiku, istuu/makaa vaan. Tuon kokoista koiraa on hyvin vaikeata saada liikkeelle jos koira ei vain halua liikkua (tätä voi käydä sitten ihan missä vain, esim. keskellä suojatietä...). Koulaamisesta vielä sen verran että uroskoirilla "hyvät hajut" kyllä saavat aikaiseksi kuolan eritystä, mutta se ei ole koosta kiinni - isolla koiralla kuolaa vaan tulee enemmän. En suosittele jos ei ole kokemusta isoista koirista, voimakas ja jo turkin hoito on iso urakka - pinta-alaa riittää. Koirasta saa lempeän ystävän ja lapsirakkaan kaverin mutta aikaa hoitamiseen, rahaa ruokaan (tosin isot säkit kg-hinta on alhaisempi kuin pienten säkkien/koirien ruoat) ja aikaa olla koiran kanssa pitää olla.

Vierailija

Kaveriperheellä on. Vaikka en kyseisen koiran koulutuksesta paljon tiedäkään niin ihana koira. Kaveriperheellä iso piha ja peltoa, koira saa juoksennella vapaana, ei karkaa. Ei hauku turhasta, tulee heti jos jotain sattuu mutta osaa rauhoittua myös omiin oloihinsa. Kaveriperheellä on diis 2 pientä lasta, kertaakaan ei ole prrut eikä näykäissyt.

Vierailija

Olemme harkinneet tälläisen ostoa ja itse haluaisin ihan älyttömän paljon! Meillä on iso piha,peltoa ja metsä! Meillä on yksi koira joka on pienempi. Meillä on 3 lasta ja yksi niistä on 3v. Talossa on paljon tilaa koiralle :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat