Vierailija

Ovulaation pitäisi nyt olla käsillä, ja alavatsassa on munasarjojen alueella kovia kipuja. Aika paljon samantyyppisiä kuin kuukautiskivut. Voiko tämä olla ihan normaalia, ja voiko liittyä muutamia kuukausia sitten hoidettuun kohdunulkoiseen raskauteen?

Sivut

Kommentit (33)

ovatko nuo kipusi ihan " normaalia" pelkkää limakalvojen turpoamista?

T. 11, jolla myös kovia munasarjakipuja, mutta ei endometrioosia ainakaan tietääkseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sitä ennen en muista ovulaatiokipuja tunteneeni. Tosin söin pillereitä 12 v putkeen ennen lapsensaantia, eli aika ison osan elämästäni olen niitä popsinut eikä ovulaatiokipuja luonnollisesti pillereiden kanssa tule. Kipu on tosiaan aika kova ja itselläni se kestää pari päivää. Yhteyttä lapsensaannin ongelmiin ja ovulaatiokipuihin en osaa sanoa; yksi lapsi, joka sai alkunsa pari kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen. Toivottavasti ei ongelmia tule jatkossakaan!

Aikaisemmin en kyllä oikein edes tiennyt mikä on ovulaatio ja milloin se minulla on : ) Ihmettelin pitkään mitä se muutaman tunnin kestävä toispuoleinen viiltävä kipu on, kunnes älysin syy-yhteyden limojen kanssa.

Endoa ei ole tietääkseni eikä menkkakipujakaan, ja lapset olen saanut helposti.

Minulla oli aina ovulaatiopäivänä koko alavatsa kipeä (kuin menkkakivut) ja turvonnut muutaman tunnin ajan. Kipu lähti yhtä nopeasti kuin alkoikin.

Siskoni tunsi aina ovulaation selvänä pistävänä kipuna munasarjan kohdassa.

Mulla sama kuin 29:llä ja samaa olen pohtinut... Sattuu kyllä ja tuntuu että koko alavatsa kohtuineen kaikkineen tuntuvat tosi aroilta.

Joku mietiskeli, että onko pillerien aikana noita oviskipuja niin mulla ei ollut. Vauvan saannin jälkeen ne tosiaan alkoivat ja olivat niin kauan kunnes aloin taas syömään pillereitä. Nyt taas kun jätin pillerit, alkoivat kivut.

Tästä ketjusta olen muuten saanut tosi hyvää tietoa itselleni! Kiitos kirjoittajille! :)

T. 11 ja 13

että oviskivut ovat yleisiä. Joillakin kipuja aiheuttaa ennen varsinaista ovulaatiota munasolun kypsyminen, ja ovulaation jälkeen keltarauhanen saattaa kipuilla.

Ensimmäiseksi ei siis kannata endoa itsellään epäillä, vaan ottaa huomioon tuo mahdollisuus.

PIllereitä en ole vielä aloittanut uudelleen syömään, joten en tiedä vähentävätkö kipuja. Lääkärille meno viikon päästä ja sitten tarkoitus aloittaa pillerit, mutta pitääpä muistaa mainita nuo kivut varalta.

mutta se on sattunut jonkun verran aikaisemminkin aina ovulaation aikoihin. Kivut ei siis ole 4 päivää oleet mitenkään hirmu kovat, vaan sellaiset menkkamaisen juilivat, välillä tuntuu pistoksia. Mutta kovat siis verrattuna siihen että ennen ei ovis ole tuntunut millään tavalla. lääkäriin en mene, koska kohdunulkoisen jälkeen mulla on ollut enemmän tai vähemmän kipuja joita on tutkittu ja lääkärit ei osaa sanoa mitään, tuskin osaavat tähänkään. ajattelin vain että voiko tuo kohdunulkoinen raskaus tehdä sen että ovikset muuttuvat kivuliaiksi?

oviskipuisilla yhdyntä ovulaation aikaan?? Mulla sattuu tosi paljon ainakin jos penis työntyy syvälle!! ja silloin kuin juuri pitäisi olla yhdynnässä jos vauvaa haluaa!

Ovulaation aikaan siis on pari päivää jomottelua ja myös terävä " kipupiikki" , eli 1-2 tunnin ajan kovaa pistoa jommankumman munasarjan kohdalla. Siitä eteenpäin on menkkoihin asti usein päivittäistä jomottelua ja vihlontaa. Tämän kipuilun ja ultrassa näkyvän nesteen perusteella gyne epäilee endoa, mutta varmuutta ei tietenkään ole kun ei ole tähystetty.

Minulla on aina ajoittain todella kovia kipuja munasarjoissa. Kävinkin gynellä asian takia perjantaina.

Alapää on siisti, eikä kystiä ole, mutta kipu johtuu limakalvojen turpoamisesta, jotka yhdessä endometrioosin kanssa saa kivut aikaiseksi.

Tein eilen ovulaatiotestin ja siinä testiviiva tuli heti ja oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva. Eilen oli myös vasemassa munasarjassa kova kipu.

Eli kyllä voi olla ovulaation aikana kivut.

Ennen toista raskautta kyllä testailin ovistesteillä ja ovis siis kuitenkin tapahtuu. vaikka onhan se outoa, kun niin monta päivää ovisivut kestävät! En kyllä muista, missä " vaiheessa" kipuja ovistesti näytti plussaa. Eli kun minulla kivut kestävät neljäkin päivää.. Mutta ei se ainakaan vielä ekana kipupäivänä plussaa näyttänyt. TIETÄÄKÖ KUKAAN, ONKO KUITENKIN MAHDOLLISTA, ETTÄ MONTA PÄIVÄÄ KESTÄVÄT OVISKIVUT VOISIVAT OLLA NORMAALIA?? VAI ONKO AINA KYSE JOSTAIN ENDOMETRIOOSISTA? Pitäisiköhän minunkin hakeutua johonkin tutkimuksiin....

t.21

ja ne kestävät 3-4 päivää! ONKO TÄMÄ NORMAALIA?? Onko muita, joilla oviskivut kestävät jopa muutaman päivän?? Endometrioosia mulle ei tietääkseni ole, sitä kyllä välillä olen epäillyt. Tutkittu ei ole, onko sitä. Mutta 2 lasta mulla on, jotka saaneet alkunsa helposti.

Joskus vuonna 2004 kun lopetin pillerit vuosien käytön jälkeen, aloin tuntemaan ihmeellisiä kipuja. Pisti toiseen munasarjaan ja kovaa. Tajusin sitten että ovat oviskipuja, hyödynsin ja vauva tuli. Synnytksen jälkeen muuttivat muotoon, enää ei pistä vaan ovat menkkamaista kipua.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat