Seuraa 

Osaisiko joku vastata milloin viimeistään pitää työnantajalle ilmoittaa aikooko jäädä hoitovapaalle vanhempainvapaan loputtua? Itsellä tuntuma, että aika olisi noin 2 kk ennen, mutta en ole varma.

Kommentit (4)

Moi,

mulla on varmaan jotain vakavia vastaanoton ja luetun ymmärtämisen ongelmia. Tutkin hartaasti kelan sivuja asian tiimoilta tällä viikolla ja lopulta soitinkin, kylästyneen kuuloinen setä langan päässä ei ollut kovin hyvä vääntämään blondlille rautalangasta.

Mutta tällaisia olen saannut haraviini: Hoitovapaa ilmoitetaan kelaan alkavaksi heti vanh.loman loputtua, vaikka sitten olisikin välillä lomalla tai töissäkin - olennaista on, onko lapsi kotihoidossa, koska hoitovapaalta maksetaan kotihoidon tukea. Jos sitten vietkin kunnalliseen hoitoon, ei saa hoitorahaakaan tai sitä ositetaan jos hoito on osapäiväistä. Eli tajusin, että työnantajalle ilmoitetaan vain keskeytys työsuhteeseen ja mikä siitä on vuosilomaa ja mikä hoitovapaa, kela taas on kiinnostunut siitä, missä lasta hoidetaan. Kotihoidontukea maksetaan tuloista riippumatta joku 290 miinus verot. Lisäksi, jos perheen tulot jää tietyn summan alle, voi saada hoitolisää, mihin vaikuttaa kuitenkin perheen kaikenlaiset tulot.

Korjatkaa nyt ihmeessä joku fiksumpi, etten levitä väärää tietoa, näin olen asian ymmärtänyt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos pitää vanhempainloman perään kuukauden loman niin lasketaanko se kaksi kuukautta taaksepäin siitä kesä/talviloman päättymisestä? Vai vanhempainloman päättymisestä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat