Vierailija

vai rasvatonta vai tavallista, kevyttä vai tuhdimpaa.......

kaikki väitteet ja tutkimukset kuitenkin jossain vaiheessa kumotaan.

Maalaisjärkeä sanon minä. Minä ainakin syön kaikkea edellämainittua sekaisin ja hyvin olen hoikkana ja terveenä pysynyt :)

Kommentit (11)

Esim potut porkkanat ym omasta maasta, marjoja käytetty paljon, maito suoraan navetasta ja paljon leivottu kaikki itse.

Aletaan elämään näin niin johan kilot karisee.

Voimme vain ja ainoastaan syyttää pikaruokia ja valmis juttuja, karkkia vedetään silmät soikeena......

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli sellaisia raaka-aineita, joita on teollisesti muokattu, puhdistettu ja jalostettu mahdollisimman vähän.

Eli käytännössä voita, normaalirasvaisia tuotteita, luomulihaa ja kasviksia.

Puuro ja leipä olivat täysjyvää, mitään puhdistettuja paskoja ei ennen ollut.

Ja kun mennään 1700-luvulle asti, niin silloin ei syöty edes sitä perunaa, kun sitä ei Suomessa silloin ollut. Eikä se maanviljelykään niin mielettömän vanha juttu ole.

Tuohon keski-ikäjuttuun on ihan turha vedota. Ei ennen ollut rokotuksia lapsille, paljon lapsia ja äitejä kuoli synnytykseen, ei ollut lääkkeitä jne. Eli os lapsuudesta selvisi hengissä, niin eli kohtalaisen vanhaksi. Huomioithan sen miten keski-ikä lasketaan!

löytää helposti todisteet siihen, että SUOMI ei ole koskaan syönyt niin vähärasvaisesti kuin nykyään ja SUOMI ei ole koskaan ollut niin lihava kuin nykyään. Tarviiko sitä sen enempää miettiä?

kanssa vasta äskettäin juteltiin, että silloin kun me oltiin lapsia (70-luvulla), niin meidän kavereista tosi harva oli lihava. Ala-asteeltakin muistan vain pari tuhdimpaa tapausta. Nyt näkee lihavia lapsia tosi paljon!

Voisko ero johtua siitä, että ennen syötiin ihan perusruokaa. Ei syöty pizzaa, eineksiä eikä grilliruokaa. Sipsejä, limsaa ja jätskiä sai nykypäivään verrattuna tosi harvoin, yleensä omilla tai kaverin synttäreillä. Karkkipäivä oli lauantaisin ja siitä ei lipsuttu.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat