Vierailija

Alkavat yleensä lähteä 5-7-vuotiaana, tiedän sellaisiakin joilla on ensimmäinen hammas irronnut jo 4-vuotiaana.

Kommentit (15)

ensimmäiset maitohampat lähtevät eskarivuoden aikana. MUTTA yksilöllisiä eroja on tosi paljon eikä ne todellakaan riipu hampaiden hyvästä tai huonosta hoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Olen kuullut, että varsinkin takahampaissa voi käydä niin, etteivät irtoakaan. Sitten ne ovat heikkoja hampaita aikuisena. Maitohampaita aikuisella?

sieltä ei ole alta tulossa ollenkaan pysyvää hammasta, joten maitohammas on edelleen paikallaan...ja olen siis 32 v.

mun lapsella heilui hammas aika pitkään, oli just täyttänyt 5 v. Sitten yllättäen ylähammas tipahtikin ensin, ja sitten heti perään toinen, ja vasta sitten se heiluva alahammas:-)

Mulla yksi takahammas romahtanut kokonaan. Todennäköisesti maitohammas? En tiedä hampaistani. Tyttärellä lähti eka 4 vuotiaana. Nyt hän on 8 vuotias, mutta YHTÄÄN takahammasta ei ole lähtenyt, eikä edes kulmahammasta. Kaikki etuhampaat kyllä.

kun olin joku 12-13 vuuotias. Silloin ei otettu röntgenkuvaa, ja mulle ei koskaan kasvanut rautahampaita. Aikuisena jouduin teettämään sillat taakse, sillä hampaat rupesi siirtymään ja kulmahampaat kaatumaan taaksepäin. Sisaren tyttärelläni on sama vika, mutta sen maitohampaat on edelleen suussa, tyttö on jo aikuinen. onneksi nyt ei nyppäistä hampaita pois tosta vaan.

Takahampaat lähtevät vasta noin 10-vuotiaana. Muistetaan taas että tämä on keskiarvoaika : )

Lainaus:

Mulla yksi takahammas romahtanut kokonaan. Todennäköisesti maitohammas? En tiedä hampaistani. Tyttärellä lähti eka 4 vuotiaana. Nyt hän on 8 vuotias, mutta YHTÄÄN takahammasta ei ole lähtenyt, eikä edes kulmahammasta. Kaikki etuhampaat kyllä.

Olen kuullut, että varsinkin takahampaissa voi käydä niin, etteivät irtoakaan. Sitten ne ovat heikkoja hampaita aikuisena. Maitohampaita aikuisella?

Mamma from Lapland

Edelleenkään ei ole liian aikaista oma tytär sai ekat hampit 4kk ja ekat maitohampaat alko tippu 4v ja 9kk ei ole meidän suvussa tavatonta ja se riippuu lapsesta ja siitä miten aikaisin hampaat on puhjennu. Ei kaikki lapset ole samanlaisia eikä kaikilla hampaiden tulo ja irtoaminen tapahdu samaan aikaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat