Vierailija

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että sisaruksille halutaan väenvängällä toisiinsa sointuvat nimet! Meillä jokaisen lapsen nimi on mietitty erikseen, isompien lasten nimistä piittamatta. Minusta on jotenkin väärin, että ainoastaan esikoinen saa nimensä ihan omana itsenään, muiden nimet sitten soinnutetaan häneen. Myönnetään, pienet on minulla murheet, mutta jotenkin vain tätä kummastelen aina vaan! =)

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä mun mielestä perheessä voi olla yhteenkuuluvaisuutta, vaikka lasten nimet alkavat eri kirjaimella ja vaikka nimet ovatkin toisistaan poikkeavat :-)

Onhan se kiva, jos nimet yhteen jotenkin sopii, mutta jos väenväkisin aletaan vääntämään nimeä vain sen takia että kävis ensimmäisen lapsen / lapsien nimeen, sitä en ymmärrä. Tiedän pari perhettä, joissa on kolmannelle lapselle " pakko" ollut antaa just tämä nimi. Ihan vaan sen takia, että käy siskojen/veljien nimiin niin hyvin.

Lapsethan muuttaa jossain vaiheessa pois kotoa omilleen, joten ei nimillä nyt niin paljon ole väliä. Nimen vaihtaminen on niin helppoa, että voivat aikuisina vaihtaa sitten mieleisensä.

Itse vaihdoin nimeni avioituessani.

juttu! Mutta liika on aina liikaa. Ja liika on mun mielestä, jos on esim. perheen tytärten nimiksi annettu Jennica, Janica, Jenina ja Janina. Ymmärtänet?

Mutta jos taas lasten nimet on esim. Eero, Eino, Emilia ja Eveliina niin tuo on mun mielestäni ihan hyvä.

Ekalle se tuli tietty nimen perusteella, kakkoselle sain sen nimen laittaa jonka olisin halunnut jo esikoisellekin (isä vaihtui välissä ja esikoisen serkku oli samanniminen kun mun kakkoseni, joten sitä nimeä ei esikoiselle voitu laittaa) eli tavallaan näillä samat alkukirjaimet sattumaa. Kolmonen on onneksi eri sukupuolta, joten kaunis nimi löytyi helposti. Jos neljäs tulisi, on sillekin jo sopiva nimi löydetty, sekä tytölle että pojalle.

Se lisää yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, joka tosin on muutenkin tiivis tässä perheessä =)

No ei, mutta mulla oli pitkä lista nimivaihtoehdoista, joista sitten lopulta löytyi kolmelle muulle myöhemmin nimet.

Eli mitä ekalle mietittiin, tuli sitten harkinnan jälkeen tokalle jne....ehdittiin sulatella niitä aina jokunen vuosi. Tyytyväisiä ollaan, toivottavasti lapsetkin=)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat