Vierailija

mun vanhemmat ainakin muistelee, että ei kukaan heidän ystävistään ole vouhkannut omasta ajasta tai pitänyt siitä kirjaa. Kun heillä oli pieniä lapsia, toki äiti saattoi käydä jumpassa tai isä jotain urheilua katsomassa, mutta mitään baarireissuja, viikonloppuja tai lomia he eivät ainakaan muista kenenkään harrastaneen nais-tai miesporukoissa.

Kommentit (10)

Muistan mm. että vanhempani kävivät joskus tansseissa ja muutaman kerran Lapissa vaeltamassa ja minä olin mummolassa.

Ehkä sinun ap kannattaisi kerätä vähän suurempi otanta ennen kuin alat tehdä mitään johtopäätöksiä ; )

Myös minun äiti sanoo, että ei ole silloin paljon ollu omaa aikaa, tai edes aikaa miehen kans kaksistaan.

Tahtookin sitten auttaa meitä, että me saamme mennä joskus. H

Hieno asiahan tuo oma aika on..=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Samoin useissa pikkujouluissa, sekä cruisingeissa, autonäyttelyissä ja moottoripyöräkerhon tiloissa. Ainakin Voikkaalla oli vanhemmilla omaa elämää jo yli 20 vuotta sitten.

tai isäni ei päästänyt äitiä ja itse ei käynyt!!

Nyt erosivat, että kyllä omakin aika on niin parisuhteen kuin perhe-elämänkin kannalta ihan järkevää.

Joo siis on meidänkin vanhemmat joskus jossain käyneet.

Mutta mielestäni ap tarkoitti sitä, että nykyään äiditkin vaatii omaa aikaa. Enpä usko että tuollaista on ennen ollut.

Nykyään on erilainen työelämä kuin aikaisemmin,

- esim. 1960-luvulla valtaosa äideistä oli kotirouvia,

- ja 1970-luvulla tuli Suomeenkin päivähoitolaki- joka mahdollisti ätien laaja-alaisemman työssäkäynnin

- 1980-luvulla äidit kouluttautuivat yhä enemmän-

Nykyään pienten lasten äideistä on Suomessa n. 80% työelämässä ( ainakin kotihoidotuen loputtua) ja työelämän haastavuus ja sitovuus kuormittavat perhe-elämää-

sen mukavista puolista huolimatta.

Tästä syystä on äitien " oma aika" - käsite välttämätön, että nimenomaan äidit jaksavat sekä työssä että kotona...

Myös kotiäidit tarvitsevat omaa aikaa hyvin vastuullisesta( usein yksinäisestäkin) kotiäitiydestä mm. johtuen.

Isät kyllä osaavat ottaa omaa aikaa...

Vierailija:

Lainaus:

- esim. 1960-luvulla valtaosa äideistä oli kotirouvia,

...

Vopin koittaa kaivaa tähän jotain tutkimustietoakin kohta, kun saan vielä vikan huoneen imuroitua (omaa aikaa, haa, lapset kattoo miehen kanssa avaraa luontoa)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat