Vierailija

.

Kommentit (16)

Ei kyllä kiipeilyvaaran takia, esikoinen oppi kävelemäänkin vasta samanikäisenä kun pääsi isoon sänkyyn.

Oli helpompaa, kun pääsivät itse sänkyyn ja siitä pois.

..kiipeää pois pinnasängystä?? Onhan teillä ollut pohja laskettuna? Kuinka sieltä noin vaan kiivetään, eihän pinnoista saa tukea ylöspäin mentäessä??

Terv. 1-vee pojan äiti, joka ei vaan tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pois. Kiipeilivät vaikka pohja oli laskettu, kiipeilivät kaikkialle ennen kuin edes kävelivät. Siirtäisin heti pois kun huomaisin että lapsi itse rupeaa kiipeilee sieltä pois.

siis siinä vaiheessa kun olisivat joka tapauksessa päässeet kiipeämään pinnasängystä.

Nyt nukkuvat tavallisissa sängyissa ja ikää 2v ja 4v

Käsivoimilla ja jalat pinnoja tai päätyjä vasten kiipesi pois pinnasängystä. Jo ennen kuin osasi kävellä, kiipesi myös vessassa allastasolle. Lapset on erilaisia. Meidän 2 v vanhempi tyttö ei ikinä edes yrittänyt kiivetä pois pinnasängystä vaan odotti aina että tullaan nostamaan.

olinkohan nyt nro 3

Lainaus:

mietin. poikani on vajaa 2vuotta ja ei vieläkään

kiipeä itse pois pinnasängystä.

en voi käsittää kuinka 10kk vanha sen tekisi!!!

Tosin sängyssä ei mitään erityistä turvalaitaa. Lähempänä päätyä on vähän korotettu laita ja keskellä patjan korkuinen. Ei ole tippunut kuitenkaan koskaan sängystä ilman laitaa.

Mä yleensä herään kun lapsi lähtee omasta huoneestaan, joten ei ehdi kauheesti tutkimaan itsekseen paikkoja. Meillä myös makkarit alakerrassa ja portaissa portti, niin ettei pääsekään kovin moneen huoneeseen omin päin.

Kiipesi silloin itse pois pinnasängystä, laidan päälle pääsi oikein hyvin ja siitä olisi tullut pää edellä lattialle. Se näky kyllä hirvitti! Tavallinen sänky turvalaidalla oli parempi vaihtoehto, tippui siitä kyllä pari kertaa, mutta pudotus oli paljon pienempi. Ja kun olin kasannut lattian täyteen tyynyjä, niin ei edes kunnolla herännyt siihen putoamiseen.

Miten estätte sen, että lapsi ei lähde aamulla seikkailuretkelle esim. olohuoneeseen ennen vanhempien heräämistä? Meillä nuori mies ei pääse pois pinnasängystä, mutta olkkarissa ja keittiössä kiipeilee tuolille ja siitä tarvittaessa mille hyvänsä tasoille. Kun luottamus omiin taitoihin on suurempi kuin ne taidot, niin on vaarassa pudota. En uskalla siirtää poikaa tavalliseen lastensänkyyn, vaikka ikää on reilusti yli vuosi.

kiipesi pinnasängystä pois. Ja kyllä, on ollut pohja laskettuna. Ja ilmeisesti niistä pinnoista saa hyvin tukea. =) Meillä lapset alkaneet kävelemään 10kk vanhoina ja kiipeily sohville yms alkanut jo aiemmin, eli ei kai tuo ihme ole jos pinnasängystä pois pääsee.

Lainaus:

mietin. poikani on vajaa 2vuotta ja ei vieläkään

kiipeä itse pois pinnasängystä.

en voi käsittää kuinka 10kk vanha sen tekisi!!!

Eihän se ole temppu eikä mikään. Meillä on poja laskettu sängystä heti kun lapsi on oppinut istumaan. Ja melkeimpä heti kun seisomaan on opittu, on pinnasängystäkin kiivetty pois. Yläläidasta tukea ja vetää ittensä niin, että jalka on pinnasängyn laidalla. Helppoa sen jälkeen. Yleesnä lapset meillä siirtyneet pinnaängystä siinä vaiheessa pois, eli noin 9kk -1v iässä jos ei ole sängyssä ollut irrotettavia pinnoja.

Ihmettelen ennemminkin miten vielä 2v pysyy pinniksessä.

Siirrettiin suoraan laidattomaan sänkyyn eikä ole kertaakaan tippunut sieltä. Sängyn vieressä on kuitenkin varalta isot tyynyt, jos sattuu muksahtamaan alas sängystä.

Meillä sellainen pinnasänky jossa päädyt umpinaiset, eli paljain jaloin oli hyvä ottaa sieltä tukea ja kun sai sitten toisen jalan laidalle niin ei pidätellyt mikään.

Ja ihan vaan siksi, että aloitti päiväkodissa jossa ei ollut enää hänelle pinnasänkyä/laidallista sänkyä.

Oppi siis kotonakin laidattomaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat