Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ollaan innokkaikta vauvauimareita, mutta nyt on menossa sormi suuhun. Meidän vaavi on aika potra uimari ja mahtuu enää vain juuri ja juuri turvakaukaloon ja sekin pitäisi kohta antaa pois, koska on meillä vain lainassa. Uimarimme on 6 kuukautta eikä osaa vielä istua - mihin laittaisin vauvan niin kauaksi että voin itse peseytyä ja pukeutua?

Tuossa tuonnemmaisessa ketjussa joku puhuikin bumbo-istuimesta, mutta se maksaa 50 euroa (vitsikkään näköinen höhötys: vaikka onkin varmaan tosi kätevä ja palkittu jonain innovaationa) eli tulisi vähän turhan kallis varuste pieneksi ajaksi jos muuta käyttöä ei ole...

Ihmetys74 ja kultakala 6kk

Kommentit (6)

Eli esim. mennessä mä riisun vauvan vaatteista ja uikkareista, laitan sille uikkarin päälle, ja vien (itsellä vaattet päällä) altaan reunalle, minne vauvan isukki on jo ehtinyt peseydyttyään tällä välin. Itse palaan vielä pukkariin pesulle ja vaihtamaan uikkarit päälle. Sama toiseen suuntaan. Näin vauvaa ei tarvitse jättää pesun ajaksi mihinkään. Tietty tää ei ehkä toimi yleisissä uimahalleissa, mut meidän uintipaikassa voi viedä vauvan altaan reunalle itsellä vaattet päällä.

meillä on ollu alusta asti ikeasta ostettu hoitoalusta. siis samanlainen paksu missä on vähän reunoja ku mitä yleensäkin hoitotasolla pidetään.

Maksoi muistaakseni n.4.euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauvauinnissa meillä on käytetty sitteriä pesuhuoneesa sitten kun ei enää kaukalossa mahdu olemaan tai kun autossa on jo " iso" turvaistuin. Sitteriin vaan muovitettu froteealusta ja vyöt kiinni niin lapsi pysyy paikalloillaan kun äiti peseytyy- toimii myös kävelemään oppineilla kun ei tarvitse juoksennella lapsen perässä shampoot päässä ja pelätä että lapsi tai äiti taikka molemmat liukastuvat pesuhuoneen liukkailla kaakeleilla.

Ei tavallista uudenaikaista vaan sellainen vanhanaikainen jossa on tosiaan melkein puolet korkeammat reunat. Siinä vois mukavasti pystyä istusekelemaan vaikka ei ihan kunnolla vieläistuiskaan.

Ja vatiin vaan lämmintä vettä niin on vielä jopaa mukavaa....

kaukaloa. Tätä ovat uimaohjaajat teroittaneet ja huomauttaneet heti,jos joku tuo lapsen sylissä. Joku on joskus kaatunut/liukastunut lapsen kanssa ja kun lapsi on sylissä ja matka kaakelilattiaan on aika pitkä. Meilläkin on autossa nykyään toinen istuin ja turvakaukalo vain uintia varten. Tuohon kantohommaan nyt riittää joku ikuvanhakin malli, niitä nyt löytyy kierrätyskeskuksesta tai kirppareilta muutamalla kympillä. Kun lapsi osaa kävellä saa mennä itse altaalle.

Luulen että lapsesi ei mahdu bumboon. Meillä on kotikäytössä bumbo saunaosastolla, mutta poika on 74cm ja painaa 8kg.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat