Vierailija

Katso ympärillesi, perhettäsi, sukuasi, ystäviäsi, tuttujasi.

Elämä on vuoristorataa, jossa onnelliset ja onnettomat tapahtumat seuraavat toisiaan.

1. Mitä sanoisit näitä läheistesi eli hyvin tuntemiasi ihmiselämiä mietittyäsi, jos kysyn KÄYKÖ ELÄMÄSSÄ YLEENSÄ HYVIN?

a) enimmäkseen aina

b) usein

c) 50% mahdollisuus että asiat menee hyvin, 50% että huonosti

d) kyllä monella elämässä menee asiat enimmäkseen huonosti.

e) elämässä menee yleensä asiat huonosti

2. Kuinka paljon ihminen loppujen lopuksi voi vaikuttaa omaan elämäänsä ja sen onnellisuuteen?

3. Sitten vielä, oletko itse yleensä optimisti, realisti vai pessimisti (vaikuttaa mahdollisesti siihen, mitä ja miksi vastasit elämä-kysymykseen.)

Kiitos vastaajille!!

Kommentit (6)

1. elämässä käy hyvin jos pystyy hyväksymään asiat joille ei voi mitään, uskaltaa luopua ja kantaa vastuuta omasta hyvinvoinnistaan ja suhteistaan muihin. useimmiten tämä ei ainakaan omassa suvussani ole toteutunut.

2.Ihminen ei kovin paljoa pysty vaikuttamaan asioiden kulkuun. Hän voi kyllä valita keskittyykö hyviin vai huonoihin asioihin ja myös sen mihin uskoo- uskooko kaiken menevän pieleen, uskooko vian olevan hänessä vai muissa vai uskooko siihen että kaikella on tarkoituksensa.

Ihminen voi siis valita useimmiten vain suhtautumistapansa. ja senkin suhteessa siihen millaisen maailmankuvan on läheistensä kanssa saanut muodostettua ja missä kehitysvaiheessa on.

3. Olen optimisti, myös niinä aikoina kun elämä on murjonut niin että sydän on meinannut pysähtyä.

Monilla ei ole koskaan ollut mitään suurempia ongelmia ja toiset taas saavat niitä liikaakin osakseen.. siksi tähän kysymykseen ei oikeen voi vastata... Mulla ainakin ollu vaikea lapsuus alkoholisti kodissa ja pelkkä peruskoulu käytynä... raha-ongelmien takia kokenut jopa 3 häätöä ja paljon muutakin paskaa... nyt pidän itseäni onnellisena kun minulla työpaikka ja mies ja 2 lasta ja asutaan vuokra kolmiossa... tosin rahaa sais edelleen olla enemmän...PÄÄASIA KUITESKIN ETTÄ OLLAAN KAIKKI TERVEITÄ JA ETTE MEILLÄ ON NÄMÄ IHANAT LAPSET SEKÄ OMAT ÄIDIT JA ISÄT :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1. c) 50% mahdollisuus että asiat menee hyvin, 50% että huonosti.

**Elämän kuvioiden muodostuminen on niin monen asian tulos, että ei voi yksioikoisesti sanoa, että kävisi joko hyvin tai huonosti. Joillekin tutuilleni on käynyt hyvin, joillekin huonosti.

Myöskin se, mihin kyseistä elämää vertaa, vaikuttaa onko lopputulos arvioijan mielestä hyvä vai huono. (Esim. avioero tuli ja rahat meni, mutta todettu syöpä olikin hyvänlaatuinen ja se saatiin leikattua. Hengissä siis ja elämä jatkuu. Minun mielestäni hyvin kävi verrattuna kamalampaan vaihtoehtoon.)

2. Ihminen itse voi vaikuttaa osaksi omaan onnellisuuteensa ja elämänsä käänteisiin. En kuitenkaan usko, että pelkästään oma hyvä asenne tekisi jokaisen elämästä hyvän. Kyllä sattuma vaikuttaa negatiivisesti hyvin monen elämään.

3. Olen kai kaikkia noista, ajattelen optimistisen realistisesti silti muistaen pessimistisetkin näkökulmat ;) Eniten olen realisti.

Minä olen sitä mieltä, että elämässä käy yleensä hyvin jossakin vaiheessa, mutta omalla toiminnallaan voi tietysti tuhota sen hyvän.

Ihminen voi vaikuttaa paljonkin omalla toiminnallaan!

Elämässä oikea onnellisuus kun loppujenlopuksi tulee yksinkertaisista asioista. Ihminen, jolla on ollut kova elämä, oppii arvostamaan niitä pieniä hyviä asioita joita elämässään saa ja voi viettää lopultakin onnellisen elämän. Vastaavasti helpon elämän elänyt saattaa musertua ensimmäisen vastoinkäymisen edessä ja katkeroitua.

Mielestäni onnellisuus on lähes kokonaan rohkeudesta kiinni ja onnen voi saavuttaa vain jos niin päättää, onni ei tule itsestään. Automaattisesti elämä ei muutu onnelliseksi.

Koen olevani realisti, ehkä hieman pessimistinen toisinaan.

Vierailija:

Lainaus:

Katso ympärillesi, perhettäsi, sukuasi, ystäviäsi, tuttujasi.

Elämä on vuoristorataa, jossa onnelliset ja onnettomat tapahtumat seuraavat toisiaan.

1. Mitä sanoisit näitä läheistesi eli hyvin tuntemiasi ihmiselämiä mietittyäsi, jos kysyn KÄYKÖ ELÄMÄSSÄ YLEENSÄ HYVIN?

a) enimmäkseen aina

b) usein

c) 50% mahdollisuus että asiat menee hyvin, 50% että huonosti

d) kyllä monella elämässä menee asiat enimmäkseen huonosti.

e) elämässä menee yleensä asiat huonosti

2. Kuinka paljon ihminen loppujen lopuksi voi vaikuttaa omaan elämäänsä ja sen onnellisuuteen?

3. Sitten vielä, oletko itse yleensä optimisti, realisti vai pessimisti (vaikuttaa mahdollisesti siihen, mitä ja miksi vastasit elämä-kysymykseen.)

Kiitos vastaajille!!

sitä en ole oppinut ymmärtämään, miksi joillekin elämässä pitää kasautua hirveästi surua ja murhetta, ja jotkut pääsevät oikeasti tosi vähällä.

esim. mun mummi on ollut ulkoministeriössä duunissa ja saanut kolme lasta, mutta mies kuoli vene onnettomuudessa isäni ollessa nuori... isäni ja tämän pienempi veli alkoi juoda ja pari vuotta myöhemmin kolmas veljeksistä " sekosi" . Sitten mummi tapasi uuden rakkauden joka hänkin kuoli. sitten mummi sai syövän johon syö edelleen lääkkeitä ja seuraavaksi tulikin 2 (onnex hyvälaatuista) kasvainta päähän, joista toinen leikattiin ja selvisi siitä tapärästi hengissä.. sairaalassa olon aikana nuorin poika kuoli.. positiivista on ollut tämä nykyinen mies joka on jaksanut olla tukena. Itse en varmaan haluaisi mummoni elämää olla elänyt, vaikka sillä hyvä työ oli ja on edelleen paljon rahaa ja 2 lasta (isäni ja tämän seko veli). sekä tietty lapsen lapset ja lapsen-lapsen lapset :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat