Vierailija

.

Kommentit (5)

Muistan tosi huonosti kaijann nimiä / kirjailijoita, mutta aina osaavat auttaa kun vähän kuvailen kirjan kantta/ henkilöitä / tapahtumia.

ei ole vielä tullut turhia vastaan. Kirjastohenkilökunnassakin on kuitenkin monenlaista tallaajaa; en arvosta sitä että joku toimii ns. lainausautomaattina, mutta on tosi mukavaa tavata välillä kirjastossa ihminen joka tuntee alansa hyvin ja osaa esim. suositella kirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen ammattitutkija, joten minun kyllä pitäisi arvostaa. Kylmä totuus vain on, että en arvosta. meillä täällä yliopistolla kirjastotyöntekijät eivät tee työtään. Eivät he tunne kirjoja, he vain laskevat, montako kertaa mitäkin kirjaa tänä vuonna on lainattu ja joko sen voisi heittää roskiin. He eivät myöskään seuraa, mitä maailmalla julkaistaan. Uusien kirjojen hankkimisessa ei ole mitään suunnitelmallista politiikkaa, se on kiinni vain siitä, viitsiikö yliopiston henkilökunta tehdä hankintaehdotuksia. Voitte kuvitella, miten hajanaisia hankinnoista sillä perusteella tulee. joskus kun jotain kirjaa etsin, on ihan utopiaa, että se löytyisi jonkun tässä ketjussa kuvailemalla tavalla - että muistan jotan epämääräistä sisällöstä. Ei taatusti löydy, ellen itse löydä sitä jostain kortistosta. Tosin tämä on sentään parempaa kuin Helsingin yliopiston kirjastossa, missä virkailijat voivat pitkään väittää että "ei meillä ole sellaista teosta" kunnees sen näyttä heille Helkasta...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat