Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Laitanpa tännekin tämän, jos saisin useampaa näkökulmaa..

Miesystäväni sanoi tuossa jokin aika sitten kommentoiden jotain asiaa tai näkemäänsä (en muista edes sitä juttua enää): " ..tuokin mutiainen tuossa.." . Mitähän mun pitäisi tästä päätellä? Vastaavan tyyppisiä ei ole ennen sanonut eikä mitenkään antanut ymmärtää, että olisi rasisti tai muukalaisvihaaja tmv mutta aloin ajatella...

Olikohan ihan vain möläytys, jolla ei ole mitään väliä (kaikkihan me joskus päästetään suustamme outoja), vai pitäskö tuo ottaa kuitenkin kannanottona? Kertooko tuo teidän mielestä jotain ihmisestä? Kun mun mielestä tuollaiset mielipiteet selkeästi esiin tuotuina kertoo jotain ihmisestä, ja siitä mitä ne kertoo, en pidä.

Tiedän, varmaan mies osaisi parhaiten selventää ajatuksenjuoksuaan, jos kysyisin, mutta jotenkin tuntuu vaikealta siihen jälkeen päin palata.. Olin silloin vähän hämmästynyt, enkä osannut sanoa mitään. Pitäneeköhän pitää arvo- ym keskustelu ennen naimisiin menoa? Luulin nimittäin tähän saakka, että arvomaailmamme ovat aika samanlaisia..

Kommentit (11)

vaan se, miten ne käyttäytyy. Ihan sama juttu on kansallisuus sitten mikä hyvänsä. Ulkomaalainen vain erottuu monesti ihonvärinsä puolesta liiankin hyvin, tekee tai ei tee jotain yleisesti hyväksyttyä (yleensä negatiiviset asiat huomataan parhaiten :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen Oulusta, missä vasta tapahtui se joukkoraiskaus ulkomaalaisten ukkojen toimesta. Sen jälkeen on alkanut pelottaa ja rasismi nostaa päätään minullakin, vaikka aina olen ollut todella suvaitsevainen. Eikä ollut muuten ensimmäinen tällainen episodi Oulussa. Tuttavalle on käynyt näin, samoin pari vuotta sitten lehdessä kerrottiin vastaavasta.... että minun suhtautumiseni alkaa vähitellen muuttua. Ikävä sinänsä, kun yksittäistapaukset ryssivät kaikkien maahanmuuttajien maineen.

sopivan tilanteen tullen, kautta rantain. Vaikka jonkin tv ohjelman keskustelun herättämänä, jotain ulkomaalaisiin liittyvää...

Jaahas, ja kannattas varmaan muutenkin kysellä niistä arvoista.

Ei ehkä kannata hermostua, ap, jos se vaan kotona omissa oloissaan niitä mutisee. Kunhan käyttäytyy ihmisten ilmoilla hyvin ja ottaa kaikki huomioon! Jokainen meistä on jollakin tavalla ennakkoluuloinen, silti suurin osa meistä osaa käyttäytyä niin että ei loukkaa toista.

Mutta ei koskaan kommentoi näistä asioista kuin minulle. Eikä koskaan kodin ulkopuolella näytä sitä tai käyttäydy agressiivisesti ketään kohtaan.

Mun mies on kiltti ihminen, mutta ei ymmärrä muiden tapaa elää.

jälkeenpäin sanonut, että ei ennen ajatellut ulkomaalaisista mitään, mutta tänne muutettuaan häntä on alkanut ärsyttää... Häntä kuulemma ärsyttää suunnattomasti, kun ulkomaalaiset kuvittelevat, että joka paikassa voi mennä jonon ohi... Jos miestäsikin on vaan alkanut ärsyttää kun niitä on niin paljon täällä nykyään?

Ei tuollaisia päästä suustaan, jos ei jotain rasistisia ajatuksia ole, tiedostamattomia tai sitten tietoisia. En voisi kuvitellakaan koskaan käyttäväni tuota sanaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat