Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen 29-vuotias (mies 32-v.), lapsemme ovat 6- ja 4-vuotiaat.

Minulla alkaa vauvakuume hiipiä pikkuhiljaa. Jos emme enää hankkisi lapsia, olisi elämä jo aika helppoa. Isojen lasten kanssa on mukava tehdä kaikenlaista. Kannattaako enää vaipparalliin ryhtyä?

Toisaalta olisi ihanaa vielä kerran olla raskaana, hoitaa vauvaa ja antaa isommille lapsille mahdollisuus hoivata pikkusisarusta. Mutta onko ikäero jo liian suuri, kun se mahdollinen kolmas lapsi olisi viimeisemme?

Mitä te tekisitte? Vielä kolmas lapsi vai ei?

Kommentit (9)

Mutta ajankuluksi tässä " ääneen" pohdin ensin omia ajatuksiani teidän kanssanne.

En usko, että mieskään olisi nyt heti valmis kolmatta lasta alulle laittamaan, kuten en minäkään. Mutta on tässä jo pidempään leikillisesti iltatähdestä juttuja heitelty. Voi olla, että mies miettii ihan samoja kuin minä (tai sitten ei ole välähtänyt mielessäkään koko juttu).

Niin....ikäerosta; onhan minullakin nuorimmaiseen sisarukseen 7 vuoden ikäero. Siinä vaan on välissä yksi sisarus, joten en ole koskaan ajatellut, että meillä kahdella on niinkin pitkä väli.

Olisipa mukava kuulla, jos jollakin on isommat lapset ja sitten syntyy vauvan. 6-8 vuoden ikäerolla nuorimmaiseen, minkälaista arki on sellaisessa perheessä?

ap

Sellaista vaihtoehtoa ei ole, että hankkisimme kolmanne lapsen nyt heti. Olin näiden kahden kanssa kotona yhteen menoon melkein viisi vuotta ja olen vieläkin kurkkuani myöten täynnä kotiäitiyttä. Olen päässyt työelämään käsiksi ja haluan olla töissä vielä vuoden-kaksi (jos ylipäätään lasta enää hankitaan).

Tietysti ihanteellinen ajankohta uudelle vauvalle olisi, kun esikoinen aloittaa koulun puolentoista vuoden päästä syksyllä. Olisi äiti-armas kotona kun laps aloittaa koulutiensä. Olen sellaisessa ammatissa, että heti raskaaksi tulon jälkeen jäisin pois töistä. Joten voisihan tässä vuoden verran mietiskellä ja keskustella miehen kanssa ja katsoa miltä sitten tuntuu. Että aletaanko vauvapuuhiin vai ei.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olet kyllä sen verran nuorikin, että jos haluat nauttia isojen lasten vaivattomuudesta vielä vuosia, ehdit " tehdä" sen iltatähtenne vielä vaikka kymmenenkin vuoden päästä :-) (Silloin sulla olisi monta hoitajaakin kätevästi käytettävissä:-)

t. Neljän äiti

tai sitten nautit vähän aikaa elämästäsi/harrastuksista/työelämästä?

ja jos vielä muutaman vuoden päästä on vauvakuumetta, niin teet sitten.

Ikäerojahan nuo eivät ole vielä mitään!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat