Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Edes jotain?

Kommentit (17)

Ihan äskettäin jouduin kyselytulvan eteen, mistä lapset tulevat ( kysyi siis että tuliko hänkin oikeasti haikaran mukana niinkuin dumbossa) . Ristirita mahtoi olla melkoinen, kun kuitenkin näkee raskaana olevia naisia ja tietää mikä siellä vatsassa on. Joten minäpä kerroi ihan suoraan, että ne syntyvät pimpistä, joillakin hädän takia vatsaan tehdään reikä kuten minulla. Siihen, miten vauvat vatsaan joutuvat, annoin vähän pyöreämmän selityksen, että isi laittaa sinne vauvansiemenenpuolikkaan, ja äidillä on jo valmiina toinen puolikas. Hyvin tyytyi vastaukseen toistaiseksi, nyt neiti " etsii " meille sopivaa miestä joka voisi antaa pikkusiskosiemenen ! ! ! :D

Samoin kuukautisista jouduin kertomaan neidin riuhdottua vessan oven auki, kun olin vaipanvaihdossa. selitykseksi riitti nyt, että aikuisilla naisilla nyt vaan on tälläisia puhdistuspäiviä välillä, että vauvan kasvupaikkka pysyisi kunnossa.

Vauvojen tekemisestä on " alustavasti" puhuttu (= siemenistä ja vatsasta pois tulosta, ei vielä ole kysynyt, miten siemenet menee mahaan).

Joskus olen tainnut mainita, että jos vauvaa ei ole tulossa, voi naisen masusta tulla verta.

Nyt asia tuli taas esiin, kun halusi tietää mitä vessan lapussa lukee: älä heitä siteitä tai tamponeita wc-pönttöön. Siitähän sitten taas keskusteltiin.

Onneksi on kyseleväinen lapsi. Jos ei itse kyselisi, tuntuisi varmaan paljon vaikeammalta aloittaa keskustelu yhtäkkiä jostain tällaisesta aiheesta. En tosin tiedä olisiko se vielä alle kouluikäisen kanssa ihan " must" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tytär on jo 8v ja tiedän että pitäisi jutella perustteellisemmin mistä on kyse mutta asia ei ole tullut vaan esille. Toisaalta taas 2v nuorempi tytär saattaa, jos suihkun jälkeen häntä pyytää antamaan laatikosta puhtaat pikkarit äidille, niin saattaa antaa samalla pikkuhousunsuojan ihan omatoimisesti.

En minä mitenkään salailekaan näitä juttuja.

En ole estynyt mutta enpä ole vielä pitänyt niin tarpeellisena kertoa asiasta, että kehittelisin siitä mukavan keskustelunaiheen. Vaihdan siteen huomaamattomasti ja siteet yms. eivät ole näkyvällä paikalla...

Olen kertonut että silloin kun nainen ei ole raskaana, eli ei ole vauvaa masussa, tulee yksi vauvasiemen ulos kerran kuussa ja verta lisäksi hieman.

Sanoin, että tää on terveysside ja sitä käytetään kun on kuukautiset. Tyttö kysyi miks ja vastasin vain, että naisilla on sellaiset. En oikein usko, että meidän lapsi osais tossa iässä sisäistää mitään luentoa naisen anatomiasta.

Mutta en aio asiaa mitenkään peitellä, siteet saa olla vessassa näkyvillä ja kysymyksiin vastataan sitä mukaa kun niitä tulee.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat