Vierailija

Minulla on aika usein sellainen tunne, että olen nähnyt tilanteesta unta. Onko se aivojen tepposia, vai olisinko voinut nähdä enneunia?

Olen suunnitellut unipäiväkirjan pitämistä jo pitkään, mutta en ole saanut aikaiseksi. Ehkä pitäisi.

Kommentit (13)

mutta jotakin viitteitä niistä saattaa saada. Omaan kokemukseen ja tulkintaan kannattaa kuitenkin pitemmän päälle eniten luottaa,niin yksilöllisiä nämäkin jutut ovat! 6

Nään unta jostain lapsuudentoverista, niin seuraavana päivänä kuulen hänestä...

Tai nään unta hevosesta, seuraavan aamun lehdessä on joku hevosjuttu .... TMS::

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen sijaan en usko erityisiin selvännäkijöihin vaan kaikilla meillä on mahdollisuus vaistota asioita on vaan kyse siitä, että haluaako sitä vastaanottaa niitä ja kaikenlisäksi tulkita niitä.

Selvännäkijät ovat joko huijareita tai ihmisiä jotka osaavat tulkita näkemänsä oikein.

-Esim. läheiseni kuoleman,kaikki rakastumiseni/ihastumiseni ja eroni olen nähnyt symbolisesti etukäteen unissani (esim. tuli unessani tietänyt aina rakastumista,putoilevat hampaat=sairastumista,kuolemaa)

-Saatan nähdä jonkun vaatekappaleen tms. joka kuuluu henkilölle jonka pian tapaan

-Lapseni sukupuolen näin heti alkuvaiheessa unen avulla,raskas elämävaihe heijastuu tietynlaisina unina jne.

Joka ilta menen mielenkiinnolla unten maille:)

Unientulintakirjoja olen pitänyt kyllä hieman hömppänä. Jotenkin tuntuu, että kai jokaisella on eri merkitykset unissa esiintyville asioille, pohjautuen kokemuksiin ja tuntemuksiin kyseisellä henkilöllä. Mutta tuo hampaiden irtoamisjuttu alkoi mietityttää. Täytyypä sitten kuitenkin lainata noita kirjoja ja tutustua :D

Hyvää yötä ja kaunosia unia!

ap

muistan, kun olin teini-iässä, äitini kertoi eräänä yönä nähneensä merkillisen unen. Hän oli havahtunut yöllä sängyssään ja hänen oma isänsä oli seissyt sängyn päässä, musta puku päällä.

Äitini isä oli kaivanut kultakellon taskustaan, ja katsonut ajan siitä.

Äiti oli kääntynyt katsomaan kelloa yöpydällään, ja kun oli kääntynyt takaisin isänsä puoleen, hänen isänsä oli kadonnut jo. Äiti kertoi sitten valvoneensa pari tuntia yöllä ihmetellen, miten merkillinen uni.

Kaksi tuntia tämän unesta kertomisen jälkeen meille soitettiin, että äidin isä oli yllättäen kuollut, saanut juuri sydänkohtauksen. Ukki oli ihan terve, ja kuolema oli todella yllättävä.

Joten tietyllä tavalla uskon enneuniin.

Minä näen enneunia, jotka toteutuvat.

Olen ennustanut isäni kuoleman; isäni kuoli syöpään pääsiäisenä ja vielä edellisenä syksynä kaikki oli ok, isäni piti selviytyä.

Näin sitten yhtenä yönä unta, joka oli tällainen:

Olimme hautajaisissa ja linnut lauloivat ulkona. Ja aurinko paistoi ja puut olivat hiirenkorvilla. Alttarilla on valkoinen arkku ja tuttu pappi tekee sitä ristiä arkulle. Ja lausuu nimen, mutta sitä en kuule.

Sanoin äidilleni aamulla, että meillä on hautajaiset ensi keväänä. Äitini ei tuota uskonut, mutta niinpä nuo vaan olivat. Aurinko paistoi, isälläni oli valkoinen arkku, linnut lauloi, luonto oli herännyt jne.

Olen nähnyt myös monia muita unia.

Olen nähnyt lasteni syntyvän ennenkuin olin raskaana, näin siis sukupuolen ja ajankohdan kuukaudelleen. Olen myös nähnyt hääpäiväni. Olen myös nähnyt isäni kuoleman. Nyt tällä hetkellä on yksi pitkäkestoinen asia jonka olen nähnyt unena ja jos se tapahtuu niin on ikävä asia lapselleni.

Täytynee varata kirjanen ja kynä jo ensi yönä yöpöydälle.

Yksi teistä mainitsi, että hampaiden irtoaminen merkitsee sairautta/kuolemaa. Näen ajoittain sellaisia unia, että seison rotkon reunalla ja syljen hampaita suustani rotkoon. Hampaita irtoaa hirveä määrä, syljen ja syljen. Joskus nostan päätäni ja huomaan, miten rotkon reuna on täynnä ihmisiä (harmaita varjoja), jotka kaikki sylkevät samalla tavalla hampaita kauas pimeään rotkoon.

Yleesnä käy näin: olen jossakin tilanteessa ja koen ikäänkuin de ja vu-ilmiön, mutta samalla muistan, että olen nähnyt tilanteesta unta, ja unesta herätessä olen ihmetellyt, että olipas kummallinen uni (koska se on aivan irrationaalinen ja jopa todella tylsä ja tavallinen ilman mitään merkitystä tai juonta). Ja sitten kun olen siinä samassa tilanteessa, mietin, näinkö todella sen unen vai kuvittelenko vain nähneeni??

ap

Uskon siis siihen, että joskus sattumalta joku näkee unia, jotka toteutuvat. Miksi ei noin olisi? Lentokoneet törmää pilvenpiirtäjiin. Joku miljoonista näkee tällaista unta juuri ennen varsinaista tapahtumaa. Aivan mahdollista, mutta luultavasti sattumasta johtuvaa. Näin luulen.

voi joillekin merkata aivan muuta asiaa esimerkiksi " uudistumista" ,mutta usein unikirjoissakin kuvataan kuoleman symboleiksi ja mitä lähempänä etuhampaita irtoavat,sen läheisempi ihminen kyseessä ovat uniin uskovat sanoneet.

Kannattaa tosiaan pitää unipäiväkirjaa tai muuten seurata niitä ja tarkastella toistuvia unisymbolejaan niin pikkuhiljaa löytyy sieltä omaan elämään sopivat merkitykset. Unientulkinta-kirjojakin voi käyttää apuna. Mielenkiintoisia unia sinullekin;)

t. 6

pitää unipäiväkirjaa!

Monista " merkityksettömistäkin" unista voi tulla tosi todellinen olo jnejne, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Itse en pidä sitä mahdottomuutena, että joskus jonkun unella voi olla suurempikin merkitys.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat