Vierailija

Kommentit (16)

Itse kuitenkin koko ajan tiedostin sen ja ajattelin, että selviän myös yksin niiden kanssa jos sikseen tulee. Toiseen kun ei voi luottaa, sen olen oppinut. Siis enempää lapsia ei kannata tehdä kuin mitä itse jaksaa yksinkin hoitaa. NIin se vain on ja kun sen tiedostaa, niin hyvä.

Toisaalta jos on kauhea vauvakuume, kuten itselläni oli ja halusin lapsen " hinnalla millä hyvänsä" ni onpahan sitten saman miehen kanssa tehdyt. Itse olen ex-miehen kautta ollut uusperheessä ja se on vihonviimeinen juttu. Lapsia ei enää tule kenenkään muun kanssa.

jo tai ehkä just sen takia halusin lisää lapsia, koska tiesin että ei oo enää aikaa uuteen mieheen yms. Nyt kuitenkin ero tosiasia ja mulla on 3 pientä lasta. Rakastan lapsiani tietysti enkä niitä kadu, mutta eihän täs järkeä sillä tavalla ollut. Aika rankkaa kun on yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

[quote]

Kukaan ei voi etukäteen sanoa, millaiseksi elämä tulevaisuudessa muodostuu. Jos aina pelkää pahinta, jää elämä helposti elämättä.

Minä ajattelen ainakin niin, että tahdon lapset kohtalaisen pienillä ikäeroilla ja yhteen perheeseen. En tahdo mitään uusperhekuvioita, sillä ne eivät kokemukseni (lähipiiri) mukaan toimi vaan aina kärsii joku, useimmiten ne " vanhat" lapset.

Eron jälkeen aion viettää kauan yksin, sillä erosta toipumiseenkin menee vuosia. Sitten joskus kun olisi mahdollisesti uuden suhteen aika, olisin jo niin vanha (ja lapset niin isoja) ettei uuden vauvan tekeminen olisi enää järkevää. Tämän tekisin myös mahdolliselle uudelle kumppanille selväksi, enkä pelkää jäädä yksin jos samoin tuntevaa ihmistä ei löydy.

Ei tosiaan voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta yhtä hyvin se voi heittää miehesi tielle naisen jolla joko on lapsia ennestään tai jonka kanssa miehesi haluaa lisää lapsia. Eli vaikka päättäisit nyt, etteivät lapset " joudu" uusperhekuvioihin, niin miehesi ratkaisut voivat johtaa toiseen lopputulokseen.

Oli tosia vaikeaa mutta selvisimme kriisistämme. Olemme nyt onnelisesti yhdessä. Ajattelin juuri niin että halusin kaksi lasta samalta mieheltä koska ole aivan varma etten halua mitään uusperhe kuviota elämääni ja halusin sisaruksen esikoiselle ja enemmän kuin yhden lapsen. Olin asian miettinyt niin että pärjäisin hyvin kahden lapsen kanssa yksinkin jos avioliittomme ei kestäisi. Miehelläni on etälapsi ja oman kokemukseni mukaan en tosiaankaan haluaisi uusperhe kuviota elämääni. Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni ja minulle riittää nyt nämä kaksi lasta oikein hyvin. Avioliittomme kanssa käy miten käy mutta nyt on lapset tehty ja minun ei sen takia tarvite enää mennä naimisiin tai elää uuden miehen kanssa.

Nyt on erottu ja asun vauvan ja kohta 3-vuotiaan kanssa kolmisin. Mies asuu lähellä, ja on paljon mukana meidän arjessa.

Tulemme hyvin toimeen, nyt kun olemme " vain" vanhempia ja kavereita, eikä tarvitse yrittää olla vaimo ja mies, se kun ei sujunut.

Jos siis uskot, että mies tulee pysymään lasten elämässä, niin siitä vaan.

En minäkään haluaisi mitään uusperhekuviota ja eriarvoisia lapsia. Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni, vaikka välillä tietysi väsyttää.

Harva parisuhde on täydellinen koti lapselle.

Ensinnäkin, jos jäät yh:ksi elämäsi on paljon vaikeampaa kahden lapsen kanssa.

Toisekseen, on hölmöä ajatella, että jos nyt eroat ja ois kaksi lasta, niin ne lapset ois sitten siinä. Haluatko elää loppuelämäsi yksin? Todennäköisesti tapaisit vielä jonkun ihanan ihmisen kenen kanssa tahtoisit jakaa elämäsi. Tämä ihminen saattaisi tahtoa lapsia kanssasi.

Jos eroa haluat, niin eroa. Älä tee lapsia uppoavaan laivaan kuitenkaan. Se ei ole reilua kenellekään.

Mulla on lapsia kahden eri miehen kanssa. Eivät ole lapset mitenkään eriarvoisessa asemassa.

Kukaan ei voi etukäteen sanoa, millaiseksi elämä tulevaisuudessa muodostuu. Jos aina pelkää pahinta, jää elämä helposti elämättä.

Minä ajattelen ainakin niin, että tahdon lapset kohtalaisen pienillä ikäeroilla ja yhteen perheeseen. En tahdo mitään uusperhekuvioita, sillä ne eivät kokemukseni (lähipiiri) mukaan toimi vaan aina kärsii joku, useimmiten ne " vanhat" lapset.

Eron jälkeen aion viettää kauan yksin, sillä erosta toipumiseenkin menee vuosia. Sitten joskus kun olisi mahdollisesti uuden suhteen aika, olisin jo niin vanha (ja lapset niin isoja) ettei uuden vauvan tekeminen olisi enää järkevää. Tämän tekisin myös mahdolliselle uudelle kumppanille selväksi, enkä pelkää jäädä yksin jos samoin tuntevaa ihmistä ei löydy.

Tuon uppoavan laivankin voi nähdä monella tavalla... Jos isä on väkivaltainen, on ehkä parempi ettei tee lisää lapsia. Mutta jos isä hoitaa lapsensa kunnolla ja rakastaa heitä, ei ole mielestäni mitään syytä ajatella, että lapsen olisi parempi jos ei olisi syntynytkään.

Vierailija:

Lainaus:

Ensinnäkin, jos jäät yh:ksi elämäsi on paljon vaikeampaa kahden lapsen kanssa.

Toisekseen, on hölmöä ajatella, että jos nyt eroat ja ois kaksi lasta, niin ne lapset ois sitten siinä. Haluatko elää loppuelämäsi yksin? Todennäköisesti tapaisit vielä jonkun ihanan ihmisen kenen kanssa tahtoisit jakaa elämäsi. Tämä ihminen saattaisi tahtoa lapsia kanssasi.

Jos eroa haluat, niin eroa. Älä tee lapsia uppoavaan laivaan kuitenkaan. Se ei ole reilua kenellekään.

Mulla on lapsia kahden eri miehen kanssa. Eivät ole lapset mitenkään eriarvoisessa asemassa.

Älä missään tapauksessa tee noin isoja ratkaisuja lasten kanssa eli väkisin vauvaa. Ehkä tarvitset itsekin jotain muuta...

Ajattele lapsen parasta!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat