Vierailija

Mieheni haki eroa raskautei alkuvaiheessa, lapsi kerkää kuitenkin syntyä ennen harkinta ajan umpeutumista. Haluaisin ksinhuoltajaksi ja ettei mieheni saisi minkäänlaisis tapaamisia lapseemme, koska en todellakaan luota etteikö hän tekisi jotain lapselle, tai jopa koettaisi paeta maasta lapsen kanssa. Kuinka vanha vauvan on oltava ennen kun isä voi saada tapaamisoikeuksia? Ei kai ihan pienen kanssa onnistu, toivottavasta!!!

Kommentit (9)

Kyse on lapsesta eikä sen vanhemmista, joten jos asia etenee oikeuteen asti niin päätetään siten, kuinka lapselle on parasta. Ja aika harvoin on lapselle parasta, että toinen vanhempi puuttuu kokonaan elämästä. Yhteishuoltajuus on nimittäin paras tae sille, että isillä on edes jotakin meilenkiintoa pitää yhteyttä lapsiin. Ja vaikka äidit eivät erotilanteessa sitä usko niin se on lasten etu. Kysykää keneltä tahansa lastenpsykiatrilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

syytä saada yksinhuoltajuus.

Ystävälleni kävi samoin, joten kyselen häneltä tänään miten asiat etenivät ja ilmoitan sitten sinulle. Hänellä ainakin koko ajan ollut yksinhuoltajuus. Isä saa tavata lastaan ja tapaamistpäivät on kirjoitettu sopimukseen.

Tiesin, että hulluksi tullut isä alkaa lyödä kapuloita rattaisiin kun eroamme, vaatia viikko äidillä viikko isällä-systeemiä (vaikka ei kykene pitämään lapsistaan tarpeeksi hyvää huolta), viemään heitä kotimaahansa (Norja, ei sen eksoottisempaa) ja kiusaamaan minua kaikin mahdollisin tavoin. Oikeassa olin. Onneksi ex oli sen verran pösilö, että ei tajunnut minun hakevan yksinhuoltajuutta, vaan luuli että hain vain eroa ja huoltajuudesta sovittaisiin erikseen =) Hän siis laittoi kiltisti nimensä eropaperiin, katsomatta sitä sen tarkemmin, siihen olin luottanutkin =)

Tavallaan siis huijasin lasten huoltajuuden kokonaan itselleni, mutta en kadu. Tapaavat kyllä, mutta Suomessa ja vain joitain tunteja kerrallaan.

Lapset ovat 2½v ja 1v3kk, eikä isä ole koskaan ollut kunnolla heidän arjessaan läsnä. Nyt kun on paperilla sovittu tapaamiset niin näkevät toisiaan säännöllisemmin kuin silloin, kun vielä asuimme yhdessä! Silloin isä kävi kotona vaan nukkumassa, oli usein poissa jo aamulla kun lapset heräsivät ja tuli illalla kun he olivat jo nukkumassa. Työ ja omat menot (=alkoholi) kiinnostivat päivä päivältä enemmän kuin lapset.

Minä olen hoitanut heidät alusta asti aivan yksin, joten minun kanssani heidän kuuluu olla. Isä ei osaa edes vaippaa vaihtaa tai pukea/riisua lapsiaan, oli kyllä mahdollisuuksia oppia mutta ei kiinnostanut. Kuopuksen synnytyksestäkin lähti kesken kaiken pois, kun hänelle tuli siellä TYLSÄÄ. Olin vauvan kanssa 8 vrk sairaalassa, mies ei käynyt kertaakaan katsomassa meitä sairaalassa, eikä katsomassa esikoistaan vanhempieni luona.

Eli eipä tuota ole juurikaan kiinnostanut luoda mitään sidettä lapsiinsa. Hassua sinänsä, sillä nimenomaan juuri hän halusi ehdottomasti esikoisen, kuopus saikin vahingossa alkunsa, mutta kummankaan isäksi hänestä ei sitten ollutkaan. Siltikään ei olisi antanut suosiolla yksinhuoltajuutta, vaikka itse asuu suurimmaksi osaksi nykyään Norjassa.

Vierailija:

Lainaus:

8: pääasia että otat vastuun siitä, että lapsen side isäänsä jää heikoksi ja aiheuttaa jatkossa ongelmia.

Ja näinhän se on, lapset tosiaan ovat erossa osa äitien irtaimistoa.

Ellei hän suostu, joudut hakemaan yksinhuoltajuutta käräjäoikeudelta. Ei taida olla todennäköistä, että sen saisit, koska suomessa on yhteishuoltajuus voimakas normi.

Myöskään valvottuja tapaamisia et saa, ellet voi pitävästi osoittaa oikeudessa, että tapaamiset ovat vaaraksi lapsen terveydelle tai hengelle. Sinun sanasi ei riitä todisteeksi miehen vaarallisuudesta.

Pienelläkin lapsella on oikeus luoda suhde isäänsä. Yleensä tämä tapahtuu lyhyillä, useilla tapaamisilla, siis isän mukaan ei vauvaa tarvitse alussa antaa, mutta vähiteleln sitten kyllä.

En jaksa olla ihmettelemättä sitä, miten naiset tekevät LAPSIA sellaisten miesten kanssa, joiden eivät halua olevan missään tekemisissä lapsen kanssa. Naisellahan on aina valinta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat