Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

että meidän lapsille voisi tulla välillä joku hoitaja kotiin.

Olen päivätöissä ja mies reissaa työnsä vuoksi 2-3 pvää viikossa, myös yöt poissa. Alkaa hermo menemään - aamuisin nakkaan kaksi lasta tarhaan, yritän ehtiä hoitaa oman työni ja nouto tarhasta. Siitä sitten tekemis- ja iltarumba käyntiin. Oma aika 22.30-07.

Ehdotin, että joku hakisi lapsemme tarhasta esim. kerran viikossa hänen matkoilla ollessaan ja minä voisin tehdä kunnon työpäivän rauhassa ja käydä vaikka jumpassa. Kotiin tulisin viimeistään nukuttamaan. Ehdotin, että aina olisi kyseessä sama henkilö, josta lapset tykkäisivät. MUTTA

Hänen ratkaisunsa; mene silloin, kun hän on kotona. Ei aleta maksamaan ulkopuolisille, hänellä ei ole ongelmaa.

Olen kypsä, sillä en halua vähentää perheen yhteistä aikaa. Hän kotona, ja taas silloin minä poissa tarkoittaa että perhe KATOAA.

Kommentit (14)

yksi murkkuikäinen. Hänellekin pitäisi aikaa irrottaa jollain tavalla. Eli äitiyttä takana yhteensä jo 16 v., suurimmat haasteet nyt menossa, ever.

Työni on antoisaa ja haastavaa ja kaikki lapset erittäin rakkaita! Pääsääntöisesti vietän aikani heidän kanssaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tee ihmeessä ajattelemallasi tavalla ja ota vähän omaa aikaa. Jos se ei miehelle sovi, niin kannattaa hänen varmaan ruveta etsimään uutta työpaikkaa, josta voi joka päivä hakea lapset tarhasta ja olla niiden kanssa illan.

poissa kotoa ja nyt kun sinäkin olisit poissa, hän normaalin vanhemman tavoin kokee sen lapsien hylkäämiseksi.

Minä tekisin kuten miehesi ehdottaa ja menisin silloin kun hän on kotona. Lapset ovat kuitenkin niin vähän aikaa pieniä ja ansaitsevat vanhempiensa läsnäolon edes iltaisin, jos jo päivät pitkät ovat hoidossa.

Ymmärrän että olet väsynyt työpäivän jälkeen, mutta niin ovat varmaan lapsetkin tarhapäivän jälkeen, eikä ilta vieraan hoitajan kanssa välttämättä ole heille samanlainen nautinto kuin jumppailta sinulle. Satunnaisesti käytettynä hoitaja ei ole tietenkään paha, mutta itse en lähtisi tuohon pysyvästi.

Sinä tietysti tiedät tilanteenne parhaiten, jos et kertakaikkiaan selväpäisenä jaksa, niin hanki ihmeessä apua, ei se häpeä ole.

Tarvitsin nuo sanasi.

Aion toteuttaa suunnitelman ja etsiä sellaisen kerran viikossa tädin, josta lapset pitävät ja että aina on sama henkilö. Max 3 tuntia, ajattelin.

Hyvää kevättä, toivottavasti sinäkin 14 saat asioihisi valoa!

ap

Olet mielestäni oikeilla jäljillä. Pidä ajatuksesta kiinni ja näytä vaikka tämä vastaukseni miehellesi.

Sinulla pitää olla edes kerran viikossa omaa aikaa. Olen itse ollut nyt melkein seitsemän vuotta se, joka yksin vastaa lasten arkipäivän tarpeista ja toivon, että olisin ymmärtänyt ehdottamasilaisen vaihtoehdon. Nyt en halua olla mieheni kanssa enkä lasten kanssa - haluaisin vain olla vähän aikaa itsekseni. Vähän aikaa tässä minun tapauksessani olisi kai ainakin puoli vuotta. Takki on tyhjä ja vähän häijysti syytän miestäni siitä, että ei ole edes yrittänyt muuttaa työtään niin, että perheelle jäisi enemmän aikaa. Hän ei ole kotona eikä voi ymmärtää kuinka väsyttävää on vastata kolmen lapsen tarpeista yötä päivää. Ovat toki hoidossa, mutta minulle sieltä soitetaan jos jokin menee mönkään.

Miehesi pitäisi ymmärtää, että pitemmän päälle ehdottamasi idea myös pitää parisuhteenne kunnossa. Todellakin viisas idea!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat