Vierailija

Mitään kalsarikännejä se ei harrasta, eikä tee paukkuja On vaan ottanut tavaksi juoda joka ilta yhden oluen. Jotenkin mua pännii, varmaan siksikin että miehen isä on taipuvainen alkoholismiin. En ole viitsinyt alkaa räpättämään asiasta, jonkun kerran olen sanonut, että eikö mehu ois parempi janojuoma. Tekis mieli alkaa naputtaa enemmänkin, mutta toisaalta taas ei. Ei ole kuulunut meidän suhteeseen se, että puututtais toisen syömis-, juomis-, pukeutumis- yms. tapoihin. Mutta ei kyllä ole kuulunut joka iltainen kaljanjuontikaan tapoihin ennen kuin viimeisen puolen vuoden aikana. Paitsi että ärsyttää asia ylipäätään, koska mun mielestä saunakaljat on ok, mutta joka iltaiselle naukulle en näe mitään syytä, niin hävettää ja ärsyttää sekin, että allaskaappi on aina täynnä kaljapulloja ja koko ajan roudataan niitä kauppaan vaikka meillä on pienet lapset.

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija:

Lainaus:

täällä on. Yksi olut on yksi olut, mutta kyllä se on jo tapa, joka voi siitä sitten riistäytyä. Vähän sama, kun joku polttaa vaan yhden tupakan päivässä. Mun mielestä ap ei ole mikään nalkuttava akka, vaan nainen, joka kantaa huolta miehensä hyvinvoinnista. Sitä paitsi jos se kaljanmäärä nousee alkaa mahdollisesti kertyä myös liikakiloja. Mun mielestä ihmisen pitää osata rentoutua ilman kaljaa. Miten olisi juoksulenkki rankan työpäivän päälle.

t. Mäyräkoirien vihaaja

Itsekin otan joskus rankan työpäivän jälkeen illalla oluen, mutta vahdin myös itseäni: Jos oluita menee useampana kuin kolmena iltana viikossa niin pidän tietoisesti taukoa. Samaa toivon mieheltänikin, ja hänelle asia sopii myös näin.

ja sen kritisointi taas junttia ja ahdasmielistä? Ei ne paljon puhutut sivistyneet juomtavat sitä tarkoita, että joka päivä pitäisi juoda ilman mitään syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jolla ei yksi olut nouse päähän, mutta näköjään eroja löytyy. Itse juon joskus kotona töiden jälkeen oluen tai sit mennään työkavereiden kanssa lähikuppilaan töiden jälkeen palkitsemaan itsemme raskaasta työpäivästä. Mun mielestä toi on joskus ihan suotavaa nollata ajatukset töistä.

Sun olettamuksesi on NIIIIIIIIIN kaukana meidän elämästä. En mä mitään punaniskajunttisovinistia ole nainut, ja tätä mieltä olen 10 vuoden kokemuksella.

ap

Tän on pakko olla provo? Jos ei ole niin et ole sitten alkoholistia nähnytkään?

t: alkoholistien tytär, siinä ei yksi pullo tuntunut missään.

Nyt ollaan rakentamassa taloa ja taas on se yhden oluen -kausi. Sit se aina loppuu ku helpottaa. Se kuulemma rentouttaa. Anoppi harrastaa samaa, mutta kukaan ei ole alkoholisti. Muakin kyllä välillä ärsyttää se suunnattomasti, et ymmärrän kyllä sua, ollaan sitten niuhoja tai ei...

Todellisuudessa ap:n mies tuskin juo vain yhtä olutta per päivä. Tai siis, kyllä ehkä arki-iltaisin se jääkin yhteen, mutta entä perjantaisin ja lauantaisin? Juoko hän sittenkin viitenä päivänä viikossa yhden ja kahtena päivänä viikossa kaksi, tai kolme, tai no lisäksi lasin viiniä ja jos on ystäviä kylässä tai muu erikoistilanne niin vähän enemmän? Ja vappuna, uutena vuotena, juhannuksena, ehkä joulunakin pari lisää? Tai pikku hiprakaksi asti, onhan juhla? Kavereitten synttäreillä, häissä, tupareissa, mökillä tai firman pikkujouluissa vähän enemmän, juhlan kunniaksi? Loppujen lopuksi oikeastaan yhteensä jo aika paljon, vaikka toki ihan normaaleissa tilanteissa ja sosiaalisesti hyväksyttävällä tavalla?

sanoisin että yksikin olut on liikaa! Se on jo miehellä tapa ja tuskin kohta osaa olla ilman!

Meillä saa juoda viikolla yhden ja viikonloppuna maks 3, jollei olla baariiin menossa. Meillä ei ikinä juotais joka päivä alkoholia. Kummankin vanhemmat alkoholisteja emmekä halua lapsellemme samaa lapsuutta, mikä meillä oli

on todellakin huolestuttavaa juada pullo olutta päivvässä. juuri noin miehestäsi tulee alkoholisti. myöhemmin ei enään riitä pullo päivässä, vaan määrät lisääntyy. t. alkoholistin tytärpuoli.

ja rentouttaa mukavasti. Ja onhan se ihan tottakin, kyllä mä itsekin joskus rankan päivän jälkeen nautin yhden oluen. Mutta onko niitä rankkoja päiviä muka joka päivä, ei mun mielestä.

ap

Ei nyt ihan joka ilta mutta melkein. Ja se on pysynyt siinä yhdessä, siitä ei ole tullut kahta, kolmea tai mäyräkoiraa.

Juo sen yhden oluensa, koska pitää oluen mausta. Kylmä olut sohvalla rönöttäessä jalkaplloa katsellessa rentouttaa raskaan työpäivän jälkeen. En ole tuosta ruvennut moittimaan. Mieheni työ on fyysisesti melko raskasta. Miksipä olisin. Oma esimieheni (tai -naiseni) kertoi juuri, että juo joka päivä töiden jälkeen yhden oluen, kun kokee oman työnsä raskaaksi ja haluaa nollata työpäivän ja vaihtaa vapaalle. Hän on tutkimusprofessori, työ ei siis kuormita fyysisesti mutta henkisesti kyllä. Jokaisella varmaa on jokin tapa päästä irti työpäivän rasituksesta, jotkut menevät lenkille, jotkut juovat yhden oluen, so?

Niin pitkään kun puhutaan vain yhdestä oluesta, en huolestuisi. Se on vain 7 alkoholiannosta viikossa, jos joka päivä juo. Meillä se on noin 5 annosta / viikko. Kaukana riskirajoista!

Jos terveysvaikutuksia hakee, niin ottais sitten vaikka vitamiinipillereitä. Aika kaukaa haettua perustella kaljanjuontia terveysvaikutuksilla...

Miettikää nyt sitä, että vielä aikuiset ihmiset, joilla on lapsia saattaa ihan pokkana jutella et ottavat räkäkännit vkonloppuna!!!!!!!!!! Mä en siis voi käsittää. Kuka sitten huolehtii lapsista? Kauheeta lapsille nähdä äitinsä tai isansä ihan erilaisena kun yleensä. Humaltumista pidetään täällä tavoiteltavana ja huvittavana asiana. Ihmetellään sitten kun nuoret juovat humaltuakseen. Viinaverostakin puhutaan, mut ei täällä sellaset auta kun asenne on mikä on. En ole absolutisti, mutta en ole myöskään koskaan ollut kännissä enkä ole nähnyt miestäni enkä ystäviäni kännissä. En edes haluaisi, sillä se voisi viedä " maun" koko ihmisestä.

No ei siinä minusta ole mitään ihmeellistä jos juo joka ilta yhden oluen. MIksei?? Jos yhden oluen juominen on merkki alkoholismista niin Saksa on sitten alkoholisteja täynnä ! Jotenkin sitä toivoisi suhteellisuudentajua ihmisille tähänkin asiaan.

Jos hän käy ärtyisäksi kun ei saa oluttaan, niin sitten kyseessä on ehkä ongelma.

Itse pidän kovasti oluen mausta. Jotkut alkoholittomat oluet ovat tosi hyviä. Kokeile, jos miehesi vaikka tykästyisi sellaiseen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat