Vierailija

Sanotteko aina sen tunnuksen sen A, B, C tms:n kanssa vai ilman jos esim. lääkäriaikaa varatessa sitä kysytään? Tai kirjoitatteko sen johonkin ilman kirjainta, kirjainmen tilalla viiva?

Sivut

Kommentit (53)

Googlesta:

' Alkuosa tulee syntymäajasta, kuten kaikki tietävät. Kolme seuraavaa numeroa määräytyy sinä päivänä syntyneiden lasten järjestysnumerosta, siis ensimmäinen poika on 001, ensimmäinen tyttö on 002, toinen poika on 003... jne. Nämä eivät tule ihan järjestyksessä, kai enemmän kyse on siitä väestörekisterin käsittelyjärjestyksestä.

munkin 2000-luvulla syntyneellä pojalla viimeinen eli neljäs numero on 2, eli PARILLINEN. Poika tuo on ja kela kortista kävin äsken oikeen erikseen tarkistamassa loppuosan.

Onneksi tuntuu olevan muitakin poikia parillisella loppunumerolla, kun edellisiä viestejä luin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja loppuosan kolme ekaa merkkiä on

656

664 ja

636

eli en usko että nykyään on enää käytössä sama tyyli numeroidenjaossa kuin 1900-luvulla.

1.1. on keskimääräistä harvinaisempi, koska silloin ei tehdä suunniteltuja sektioita.

Vierailija:

Lainaus:

mutta 1.1 varmasti varsin yleinen synnytyspäivä

Vierailija:

Lainaus:

meidän lasten loppuosat: 5852 ja 5824, toinen tyttö 1v ja toinen poika 4v. Molemmat siis loppuu parilliseen ja molemmilla kaksi ekaa numeroa samat. Olen luullut toisen lapsistani olevan poika, mutta ilmeisesti olen erehtynyt.. =)

Oma tunnukseni päättyy M- kirjaimeen, ja olen ilmeisesti määrittelemätön sukupuoli, kun ei ole parillinen eikä pariton numero.. =)

vai onko sun lapset ollut sukupuoleltaan epäilyttäviä?

Kun sen perusteluina on ollut, että muuten saattaisi olla kaksi samalla henkilötunnuksella olevaa elossa yhtäaikaa. Mutta ei kai isoissakaan ikäluokissa minään päivänä ole syntynyt niin montaa lasta, että nykysyntyvyysluvuilla mentäisiin yli tuhannen.

Vierailija:

Lainaus:

Molemmat siis loppuu parilliseen ja molemmilla kaksi ekaa numeroa samat. Olen luullut toisen lapsistani olevan poika, mutta ilmeisesti olen erehtynyt.. =)

Oma tunnukseni päättyy M- kirjaimeen, ja olen ilmeisesti määrittelemätön sukupuoli, kun ei ole parillinen eikä pariton numero.. =)

Loppuosan kolmesta ensimmäisestä numerosta viimeinen tulee sukupuolen mukaan. Se viimeinen merkki voi olla kirjain tai numero, eikä määräydy sukupuolen mukaan.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Googlesta:

Kolme seuraavaa numeroa määräytyy sinä päivänä syntyneiden lasten järjestysnumerosta, siis ensimmäinen poika on 001, ensimmäinen tyttö on 002, toinen poika on 003... jne.

Esim. meidän tytön sotun loppuosan nuo kolme numeroa ovat 578 eli meinaisi, että häntä ennen olisi samana päivänä syntyneitä rekisteröity 288 tyttöä. Kun Suomessa keskimäärin syntyy n. 150 lasta päivässä, epäilen, onko samana päivänä muka syntynyt noin monta tyttöä, kun myös poikia on syntynyt samana päivänä.

jos järjestysnumero kertoo sinä päivänä rekisteröidyt vauvat. Tuskin esim. viikonloppuisin tekevät rekisteröintityötä joten vkl syntyneet vauvat rekisteröidään viikolla.

Vierailija:

Lainaus:

Googlesta:

' Alkuosa tulee syntymäajasta, kuten kaikki tietävät. Kolme seuraavaa numeroa määräytyy sinä päivänä syntyneiden lasten järjestysnumerosta, siis ensimmäinen poika on 001, ensimmäinen tyttö on 002, toinen poika on 003... jne. Nämä eivät tule ihan järjestyksessä, kai enemmän kyse on siitä väestörekisterin käsittelyjärjestyksestä.

Loppuosa lasketaan lapsen syntymäajasta. en nyt muista miten...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat