Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis ottaako vain tyhmät ja tietämättömät ensisynnyttäjät tuon pakkauksen ja fiksut rahan? Miten on?

Itse otin aikoinani pakkauksen ja olin tosi tyytyväinen. Nyt on kakkonen tulossa ja mietteet puolesta ja vastaan.

Sivut

Kommentit (118)

Vierailija:

Lainaus:

Itse otin tuon v.2006 pakkauksen, eikä ole mitään vikaa! värit eivät ehkä tietenkään ollut niin tyttämäisiä, (itse kun tyttöä odotan) mutta kyllä ne menevät. Ei sitä tarvitse lapsiaan mihinkään rimpsuihin ripustaa heti ensi alkuun, käytännöllisyyshän se ratkaisee.

Ja jos voin näin vaatetusalan ammattilaisena sanoa, että jos menet kaupasta ostamaan YHTÄ laadukkaita vaatteita mitä äitiyspakkauksessa on niin saat pulittaa yli sen 140 euroa, JO PELKISTÄ VAATTEISTA! Sitten hankit vielä muut pakkauksen tavarat niin lähentelee jo 300 euroa.

Mutta kukin omalla tavallaan, mutta älkää viitsikö vinkua ja valittaa.

Kyllähän se tietenki niin on, että Pissaliisat pukee lapsensa pissaliisoiksi.

Ruikuti ruikuti ja vali vali. Nirsojen touhua. Olkaa onnellisia että Suomessa on tälläinen mahdollisuus. Mutta sillä 140 eurolla ET tule saamaan niitä tavaroita, uusina ja hyvälaatuisina, tietenkin jos kirpputorilta käyt ostamassa, mutta ne eivät ole enää UUSIA!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käyttöön jäivät patja, lakanat, pyyhe, kynsisakset, peitto, harsot, makuupussi. Vaatteet myin 15 eurolla kirppiksellä kun huomasin etten tykkää käyttää vauvalla potkupukuja enkä collegeasuja.

En ymmärrä miksi joku muu kuin monikkoäiti ottaa yhden pakkauksen saatuaan sen uudelleen, siinähän on aina periaatteessa samat jutut, eri väriset vaan. Kuka tarvitsee esim. kahta makuupussia?

koska sitten ei tarvi ostaa noita kaikkia tarvikkeita ja siinä pakkauksessa on kaikki mitä tarvitaan aluksi, niin ei tarvi itte kovin miettiä, ku voi vaan keskittyä uuteen tulokkaaseen. Meille tulossa ensimmäinen. Ja mua ei kiinnosta todellakaan, minkä värisiä tai kuviollisia vaatteet ovat, kunhan ovat käytännöllisiä ja ajavat asiansa, koska niitä tarvitaan. Ja miksi ostaa kalliita vaatteita muutamaa kuukautta varten. Olen ainakin itse ajatellut, että hankin lapselleni vaatteet mahdollisimman pitkään kirpputoreilta ym. Perusteluni tähän on, että koska ne vaatteet jää pieniksi niin äkkiä, niitä ei kerkeä kuluttamaan paljoa, joten samoista vaatteista on iloa monelle lapselle.

Mutta tää vaan mun mielipide ja jokanenhan meistä tekee niinkun parhaaks näkee ja omalle perheelle sopii.

Kukkis

minä olen syönyt terveellisesti koko raskauden ja imetyksen ajan. ja vauvani on silti ihanan pyöreä (3kk 7,200kg 62,5cm) jos toisella on hyvä ruokahalu niin se on vaan hyvä juttu. paljon reppanamman näköisiä on sellaiset laihat vauvat, jotka ei syö kunnolla. ja vielä sairaampaa on kun jotkut äidit antavat vauvoilleen liian vähän ruokaa tahalllaan,että pysyisivät hoikkina!!! :(

otin pakkauksen esikoiselle, koska siinä oli mielestäni paljon hyödyllistä vaatetta/tavaraa. Vaikka sen pakkauksen suunnittelisi kuka tahansa huippusuunnittelija, niin se ei kaikkia mammoja miellyttäisi, siitä olen varma. Itse olen kiitollinen pakkaukseta, mutta seuraavalle vauvalle otan rahana, koska pakkauksen tavarat/vaatteet hyvässä kunnossa.

Ja, jos joku pitää minua köyhänä/mauttomana, sen takia että käytän lapsellani äitiyspakkauksen haalaria, niin aivan sama. Järjen käyttö on sallittua, vaikka rahaa olisi ostaa uusi toppahaalari joka kuukaudelle.

syntyessään 3300g, 49cm, täysimetty puolivuotiaaksi ja silti on pullero ja se vanupuku oli tiukka.

Ärsyttääkö sinua noin paljon kun uskallan arvostella jotakin niin pyhää kuin tuo pakkaus sinulle on?

Ei meillä ainakaan ole värit levinneet, eikä myöskään saumat ratkeilelleet. Pitäisiköhän sinun katsoa pesumerkinnät! Puollan tuota pakkausta siksikin, että siinä on monta sellaista pientä tavaraa, kuten kylpymittari, kynsiharja, hiusharja yms. yms. joiden " metsästäminen" jo yksistään vie aikaa ja aikahan on rahaa. Joten minusta on kiva saada nuo tilpehöörit valmiina ja niin, että joku on jo miettinyt hieman, nitä vastasyntynyt tarvitsee. Ja olen myös kehdannut käyttää noita haukkumianne vaatteita, myös tästä 2006 pakkauksesta.

Ja minä otin paketin ekalle lapselle ihan siksi, että voin säästää sen sitten lapselle itselleen näytettäväksi.

Joitain vaatteita tuli käytettyä, mutta koska varsinkin pieniä (käytettyjä) vauvanvaatteita saatiin muutenkin niin hirveästi ja koska paketin värimaailma ei miellyttänyt niin toista pakettia ei kyllä oteta.

pakkauksen vai rahana, et se pakkaus on arvoltaan paljon isompi kun raha mikä on vaihtoehtona. En osaa sanoa tarkkaan pakkauksen arvoa mut sen tiedän et se on enemmän kun 200 euroa.

Minusta sinun tilannettasi ei oiken voi verrata perheisiin, joissa lapsiluku tulee jäämään 1-3 lapseen. Mitä enemmän on sisaruksia, sitä enemmän on tavaraa valmiina utta tulokasta varten. Tuskin sinä tarvitset lapsellesi uutta makuupussia, jos niitä talossa jo useampi on, mutta tätä ongelmaa yleensä ole perheessä jossa syntyy ensimmäinen tai toinen lapsi. Ja itsekkin sanoit, että kolmelle ensimmäiselle olit ottanut pakkauksen=)

Vierailija:

Lainaus:

siinä on monta sellaista pientä tavaraa, kuten kylpymittari, kynsiharja, hiusharja yms. yms. joiden " metsästäminen" jo yksistään vie aikaa ja aikahan on rahaa. .

samaa mieltä...! Ymmärrän että useamman lapsen perheissä ä-pakkauksen tavarta jo löytyvät, mutta tätä ketjua lukiessa, en muuta toivo, kun että ko. jakaminen lopetettaisiin..

Vastatkaapa;

Kuinka moni ottaisi paketin, jos vaihtoehtona EI olisi rahaa, eli paketti tai ei mitään...? Varmaan 99% ottaisi tämän " tarpeettoman" paketin...

Minusta pitäisi lopettaa rahan jakaminen, vain paketti tai ei mitään...

Olihan se tosi kiva saada se paketti ja oli siellä jonkun verran tarpeellistakin, mutta täytyy sanoa että esim. vaatteet jäi meillä lähes käyttämättä kun en niistä sitten oikein tykännytkään :/ Tokan ja kolmannen kohdalla en ottanut koska en tarvi enää uudestaan niitä samoja juttuja mitä siellä oli ja minusta on kiva shoppailla nättejä juttuja mitä haluan vauvoilleni. Rahapulasta ei ole kyse, siksi en ottanut rahana.

Samassa yhteydessä oli siitä vaatevalmistajien kilpailuttamisesta.

Rahana saa 140,-. Se on sama summa, mikä Kelalla on käytettävissä yhden pakkauksen kokoamiseen. Toki sillä saa enemmän vaatetta pakkaukseen, kun ostavat ne niiltä valmistajilta tukkuhinnoin.

Jos meikäläinen menee ostamaan sillä 140 eurolla kaupasta vast. tavarat, ei taatusti saa samaa määrää, koska kauppias haluaa omansa.

Tästä syystä Kela myy pakkausta sitten niille joilla ei ole siihen oikeutta, kalliimmmalla (vajaa 300). Mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi sen arvoinen.

nykyaikana vois kaikille maksaa rahana, tai niin että esikoiselle tavarana ja lopuille rahana. Enäähän tuolla pakkauksella on vain symbolinen merkitys. Ennen oli toista kun piti saada hygienia-asiat yms. kohdalleen.

Samaa mieltä monen kanssa että miksi ottaa paketti jos käyttää vain muutamaa vaatetta sieltä. Sen muutaman saa sillä rahallakin.

Itselleni kaiken ei pidä olla uutta, siksi valitsin kolmannelle ja neljännelle rahan. Kirpparilta ostin edullisesti mitä pakkauksesta tarvitsin, esim. lähes käyttämättömän makuupussin, hinta 2e.

Miksi niitä värejä ja kuoseja ei saisi kommentoida? En minä osta kaupastakaan sellaista mikä ei miellytä, esim. mustaa vauvanvaatetta. Voisihan se jonkun mielestä olla kiva mutta minun mielestä ei ole. samoin on nykyisen pakkauksen laita. Mukavampiakin värejä on ollut ja laatu joskus parempi. Laatu kyllä riippuu valmistajastakin.

jokainen, joka on ottanu äitiyspakkauksen rahana, olisitteko ottaneet pakkauksen, jos ette olisi saaneet sitä rahana? Mitä olisitte tehneet pakkauksen tavaroille? Jättäneet käyttämättä?

Mä tykkään äitiyspakkauksesta TOSI paljon. Joku kyseli " kuka tarvitsee kahta pussilakanaa, makuupussia tms" ... No me tarvittiin. Vauvat syntyi 11kk:n välein. Olisiko esikoisen sit pitänyt nukkua ilman peittoa??? Ja aion ottaa pakkauksen jatkossakin vaikka tulisi 10 lasta :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat