Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja vieläpä säästän koko pakkausken kokonaisuudessaan :)

Olen vähän höpsö noiden " otetaan muistoksi" -juttujen kanssa, mutta oikeasti olisin iki-iloinen jos äidilläni olisi säästössä minun äitiyspakkaukseni, joten ajattelin nyt säästän oman lapseni sellaisen.

Vaatteet on hyviä perusvaatteita. Ja laadukkaita. Kauhistelin kun joku toisessa ketjussa kirjoittiettei tykkää käyttää vauvalla potkupukuja -mitä sitten? Kyllä ne farkut ja mekot jne on sieviä ja on meilläkin ollut pienet 60cm farkut, mutta kuinka kovia ja epämukavia ne pienellä ovatkaan! Varsinkin kun aluksi vauva vain nukkuu.

Joku haikaili oman pakkauksensa perään; meillä on omilla lapsilla käytössä vaatteita pakkuksista vuosilta 72 ja 76! Varsinkin vanhat pehmeiksi pesuissa kuluneet narupaidat olivat esimerkiksi helteisenä viime kesänä lonkkalastavauvamme onni ja autuus!

Niin ja kolannesta olisin voinut ottaa sellaisen " täydennyspakkauksen" eli vain vaatteita..mutta kun sellaista ei ole. Enpä sillä 140eurolla edes reiman tehtaanmyymälästä montaa vaatetta saanut..

Seuraavalle ene enää ottanut, koska vaatteita oli jo kertynyt vino pino. Tietty jos olisin tienny että tämä seuraava olikin tyttö, olisin saattanu ottaa uuden pakkauksen. En mä näe järkeä säästää vaatteita kokonaisuudessaan, vain parhaimmat saa jäädä kaapin perälle.

Toiselle otin myös, kun tarvittiin toinen makuupussi, peitto ja talvihaalari. (Ikäeroa tuli lapsille reilusti alle vuosi.) Kolmannelle otin rahana, sillä pakkauksen vaatteet olivat minun makuuni rumia, tallessa oli pari erittäin hyväkuntoista haalaria, peittoa ja pussia isompien jäljiltä. 140¿:lla sai vaatteita reilusti enemmän kuin pakkauksessa oli.

Eli vastaus kysymykseen, sellainen äiti, jolla on tarvetta.

Esikoisen äiti, jonka mielestä ne vaatteet oli ihan siistejä ja muutkin tarvikkeet tarpeellisia, joka teki laatikosta vauvalleen ensisängyn, joka ei saanut kassikaupalla vauvantarvikkeita sukulaisilta. Ehkä myös sellainen, joka oli ihan tyytyväinen siihen, ettei tarvinnut laittaa vauvan toppapukuun lähes sataa euroa ja joka ei muutenkaan arvosta vauvan tarvikkeiden kilpavarustelua ja merkkihulluutta.

Toinen lapsi on tulossa ja hänelle emme ota pakkausta, koska esikoiselta on kaikki vielä hyvässä kunnossa ja tallessa. Rahalla ostamme uuden turvakaukalon.

t:kolmikymppinen

Mulle se oli enemmänkin halu kuin tarve. Rahasta ei ole puutetta, joten en olisi ollut kuitenkaan sen 140 euron tarpeessa. Ja oli kiva saada pakkaus ja päästä hypistelemään niitä pieniä vaatteita ja juttuja vauvalle. Hyödyllisiä pakkauksesta olivat etenkin harsot, kynsisakset ja huppupyyhe, mutta kyllä joitain niistä vaatteistakin tuli käytettyä. Tosin jos olisi saatu poika, olisivat vaatteet varmaan jääneet käyttämättä, sen verran tyttömäisiä ne olivat sinä vuonna.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat