Vierailija

eli tarvitsisin tietoa hormonikierukasta,aika varattu asennukseen,mutta mietityttää,kannattaako laittaa,sopiiko minulle,tuleeko sivuoireita ym ym

kokemuksianne,kiitos !!!!

Kommentit (18)

ja sehän selviää vain kokeielmalla...aika kallis kokeilu tosin=(

Mulla oli päivittäistä tiputtelua ekat 7 kuukautta!

Sen jälkeen menkast kesti aina 2 viikkoa, kuten tuossa jollain toiselllakin, kaksi viikkoa taukoa ja taas kehden viikon menkat.

Katselin tätä muutaman vuoden, kunnes harkitsin vihdoin poistattamista. Sitten ne tasaantuikin ja annoin sen olla koko 5 vuotta.

Nyt mietin mitä teen, kun minipilleriestä aika jättää, oisko jotain muuta hyvää ideaa?

en saisi käyttää hormonipitoista ehkäisyä, mutta koska kierukan hormoni niin paikallista, niin sen sain jopa laitatuttaa.

Vuotoa oli alussa noin pari kk vähän väliä, mutta vain sellaista pientä tiputtelua eli ph-suojilla pärjäsi. Sitten loppui kokonaan ja nyt ei vuoteen ole tullut oikeestaan edes tippaakaan!

Mirenasta tulee harvoin mitään oireilua, gyneni kysyi ainoastaan että onko finnejä tullut enemmän, koska se on ilm. aika yleistä. Mutta sama määrä niitä on kuin ennen mirenaakin.

Minä suosittelen ja otan varmasti uuden tän jälkeenkin. Ehkäisy on niin huoletonta. Sain vielä ilmaiseksi kun kuopuksen (3 v) jälkeen ensimminen kierukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuusi ensimmäistä kuukautta oli vuotoa tai tuhruttelua joka päivä. Sen jälkeen vuotoa kaksi viikkoa - ei vuotoa kaksi viikkoa - vuotoa kaksi viikkoa jne. Sitä menoa siedin muutaman kuukauden, kunnes päätin poistattaa kierukan. Gynekologi ei kuitenkaan onnistunut poimimaan sitä pois, joten jouduin vielä jonottamaan poliklinikalle muutaman viikon. Siellä se sitten saatiin poistettua, mutta tiukkaa teki, oli jotenkin vetäytynyt liian kauas sisään. Noin vuoden verran minulla oli käytössä siteitä tai pikkuhousunsuojia lähes päivittäin, yöks =( Puhumattakaan siitä, miten huonoksi meidän seksielämä tänä aikana muuttui. Toivottavasti sinulle sopii paremmin, itse löysin sopivan merkkiset pillerit.

mulla ollut hormonikierukka kohta vuoden, eikä juurikaan moittimista. Kuukautisia ei ole ollut asentamisen jälkeen kuin yhdet kunnolliset ja muutaman kerran tuhrua.

Ei kipuja, paino ei ole noussut eikä ole mielialavaihteluita. Jonkun verran on alkanut tulla näppylöitä leukaan ja yläselkään, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon.

Laskin ennen kierukan asentamista, että se maksaa itsensä takaisin muutamassa vuodessa. Maksoin kierukasta 100 e (sain sv- korvauksen), ja jos tätä pidän 3 v, niin siltikin tämä tulee halvemmaksi kuin pillerit ( n. 70 e/ vuosi) tai aiemmin käyttämäni ehkäisyrengas (n. 100 e /vuosi).

että vei mennessään viimeisetkin seksihalut :(

Ei kuukautisia, ei vuotoja kuin tosi harvoin ja vähäistä, ei mitään sivuoireita , muuta kuin tuo haluttomuus, mutta kaikkea ei voi saada..

En kuitenkaa vaihtaisi pois, niin huoleton se kaikkiaan on :)

huonoja kokemuksia ja poistamista harkitsen. Päänsärkyä, turvotusta, finnejä, suurentuneet ihohuokoset, jatkuvaa tiputtelua ja tätä on kaikkea kestänyt jo vuoden, enkä enää jaksaisi.

Menkat jäivät kokonaan pois vuoden sisällä. Finniongelmaa minulla ilmeni vain ekan kuukauden aikana.

Ainoat miinukset annan tosi nopeasti rasvoittuvista hiuksista sekä runsaasta yöhikoilusta (oletan näiden johtuvan h-kierukasta koska vastaavaa ei ole ennen ollut.. )

Mulla ollut jo yli 3 vuotta ja varmasti laitatan uuden viiden vuoden jälkeen. Pari kuukautta tiputtelua ja sen jälkeen menkat loppuivat kokonaan. EN vaihtaisi mihinkään muuhun. Mulle ainakin sopii.

Itse en ole vielä halunnut laitattaa kun ajatus tuntuu jostain sisään laitettavasta härpäkkeestä tuntuu niin inhottavalta, minipillereillä mennään, mutta ei nämäkään täydellisiä ole, jatkuva tuhruvuoto ärsyttää.

Se laitettiin elokuussa ja laiton jälkeen 2 viikkoa tiputtelua. Sitten 2 kuukautta ei mitään ja parin viikon tiputtelukausi. Sen jälkeen ei mitään tiputtelua, eikä kuukautisia.

Sain runsaiden kuukautisten hoitoon ja jouduin suunnittelemaan elämäni aiemmin vessojen mukaan. Kuukautiskupin täyttyminen kesti vain 2 tuntia eli tosi hankalaa ja runsasta elämä ennen Mirenaa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat