Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla taustalla 1 onnistunut IVf ja siitä seuranut raskaus. Nyt vanhoilla päivillä emme enään halua (=mies ei halua) toista IVF-hoitoa.

Lääkäriltä pyysin jonkun lievemmän hoido,joka voisi auttaa raskaaksi tuloon.

Lapsettomuuden perimmäinen syy on PCOS ja siitä johtuva hyvin epäsäännöllinen kuukautis kierto.

Nyt sitten popsin Terolutteja. Lisäksi aloitin juuri Metforminin ja sitten kun se on hoitotasolla aloitetaan vielä Clomifen tabletit noiden lisäksi.

Onko kellään tietoa,että onko tällaisesta yhdistelmästä todellakin apua?

Lääkäri ainakin sanoi tuon olevan viimeisimmän tiedon mukainen hoito.

Kommentit (2)

Tosin tässä kierrossa tuli lääkkeistä huolimatta ongelmia eikä munasolua lähtenyt kypsymään ja kierto venähti (tänään kp41/1).

Tulin kuitenkin viime syksynä tuolla yhdistelmällä raskaaksi, mutta sain km rv 6 (kaavinta rv9). Nyt joudun pitämään paussia clomeista ja itseasiassa olen pitänyt paussia myös metoista vaikkei lääkäri sitä suositellutkaan. Olin vain niin kypsä km:ta ja tästä ovuloimattomuudesta että meinasin heittää pyyhkeen kehään koko vauvaprojektin kanssa... Nyt palailen syömään metoja ja odotan vielä yhden kierron ennenkuin aloitan clomit...

Kotona minulla on kaksi clomipoikaa, syntyneet 99 ja 02 ja taustalla PCO.

Hei!

Mulla myös Pcos.

Olin alkujaan Pcos:ta väitelleen tohtorin Tarja Olkinuoran " koeryhmässä" , kun hän piti yhdistelmää Clomifen + Metformen erityisen hyvänä meille Pcos:sta kärsiville.

Söin alkujaan Metformenia vuoden jonka jälkeen ekasta Clomi-kuurista tuli meidän nyt 4-v poikamme. Toisen pojan sain 1.7v ensimmäisen syntymisestä. Synnytyksen välissä söin metuja noin 1/2 vuotta.

Sivuhuomautuksena sanottakoon, että olin " vaikea tapaus" = ei lainkaan spontaaneita menkkoja ja munasarjojen toiminta hiljaista. Lääkärini mielestä tässä erityisesti tuli esiin tuon lääkeyhdistelmän tehokkuus.

Tuo lääkeyhdistelmä on nykysin " tavanomainen" juuri Pcos-taustaisilla raskausyrityksessä. Koska Metformen on hyvin hidasvaikutteinen lääke, voi paras hetki Clomifenin aloitukseen olla vasta alkaen n. 6kk Metformenin aloituksen jälkeen. Tämä toki hyvin yksilöllistä.

Parhain terveisin

Hanna74

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat